TT 06 6️⃣

1.1K 70 0
                                    

"Kau dah kenapa gila?" Soal Tiara hairan.

Haydan dan yang lain-lain turut menoleh melihat Firdaus.

"I mean, takkan dah jam 9 setengah macam ni masih tak ada guru." Kata Firdaus dengan kuat dan jelas.

Mereka semua terdiam, ada betulnya juga.

Tic tic tic tic

Bunyi detikan itu semakin kedengaran jelas apabila mereka semua terdiam.

"Patutlah kelas ni suram semacam." Ujar Viviana gementar.

"Ada apa?" Soal Haykal blur.

Serentak mereka bertujuh memandang Haykal yang lambat peka.

"Ada bom masa. Cepat cari, selongkar semua kalau taknak mati." Arah Haydan lalu berdiri, dia memeriksa tempatnya dulu.

Mereka menyelongkar semua barang dalam kelas itu, dan amat pelik kerana semua pelajar itu turut memberikan kerjasama.

"Are all of you know about it?" Soal Tasha kepada seorang gadis yang duduk di meja tengah-tengah.

Gadis itu dengan takutnya mengangguk.

"Hah!! Woww! Jadi guru diorang sendiri nak gadaikan nyawa murid dia!" Kata Tiara kagum sekali dengan Academy itu.

"Tell us where. is. it." Arah Tasha kepada gadis itu dengan nada yang sangatlah tegas.

Gadis itu menggelengkan kepala ketakutan.

"The Master will scold us if we tell you." Bisik gadis itu tanpa mengangkat kepalanya.

"Smart do ada CCTV lagi, mesti ada mikrofon juga kan." Haydar menarik kerusi ke hadapan kelas.

"Don't do that! They'll kill us right away!!" Seorang lelaki memberikan amaran.

"Who fucking care?!!" Soal Haydar lalu memanjat kerusinya untuk mencapai sesuatu yang terlekat di jam dinding itu.

Dia sengih jahat memandang perakam kecil itu.

"Hello motherfucker." Ujar Haydar lalu berpusing memandang semua pelajar yang sedang duduk dalam ketakutan itu.

"Hahhhhh~" Haydan mengeluh, mereka sudah cari di seluruh tempat namun tiada.

"Periuk api?" Soal Viviana menekan jenis bom berdasarkan keadaan dalam ruangan itu.

"Jadi kenapa berdetik?" Soal Firdaus hairan.

"Turn it off now." Arah Haydan tapi tidak tahu kepada siapa.

Tic ....

Bunyi detikan itu terhenti.

"Palsu ke?!" Soal Tiara terkejut.

Haydan dan Haydar mengangguk.

"If periuk api nak buat apa?" Soal Tasha risau, salah satu orang dalam kelas itu akan terbunuh, bukan satu silap langkah saja boleh bunuh mereka semua.

"Aku paling tak sukalah benda ni." Ujar Tiara yang masih belum bergerak dari tadi.

Viviana dan Haykal juga terkedu, mereka tidak turut mencari bom pada mula tadi. Mereka hanya duduk dari awal.

"Macam mana ni?" Soal Viviana takut.

"Jangan risau aku akan selamatkan kau." Kata Haykal dengan tenang.

Haydan memandang Haykal tajam, dia tahu apa yang Haykal mahu lakukan.

"Kal jangan gerak. Kau gerak se-cm aku bunuh kau dulu." Kata Haydan tegas.

Haykal sengih lalu menarik Viviana lalu dengan pantas melompat ke tepinya yang kosong.

Jantung mereka semua yang cemas tadi kembali lega apabila tiada letupan yang berlaku.

Triplets Troublemakers [Hiatus]Where stories live. Discover now