Huh!!??

4.1K 264 3
                                    

Waktu rehat...

Semua pelajar ke kantin untuk membeli makanan. Ada juga sebahagian yang tinggal di kelas. "Hye Soo, jom rehat dengan bersama ?" ajak Hee Neul. "Mianhei Hee Neul, aku kena pergi pejabat sekejap sebab urusan pendaftaran aku belum selesai." kata Hye Soo. "Oh, gwencaha." balas Hee Neul. "Ok lah. Saya nak pergi dulu. Nanti bising pula cikgu. Take care Hee Neul." pesan Hye Soo. "Nae." balas Hee Neul ringkas.

Xiumin pula ingin mengikut Hye Soo. Sewaktu dia berdiri... "Kau nak ke mana tu, Xiumin ?" tanya N. "Kenapa kau sibuk ?" tanya Xiumin pula. "Manalah tahu... kemungkinan kau nak ikut Hye Soo tu." perli N. "Tak ada maknanya." balas Xiumin dan terus keluar dari kelas untuk mengikut Hye Soo. Tinggallah N dan Hee Neul di dalam kelas. N duduk menemani Hee Neul. "Alone ke ?" tegur N. "Biar lah. Alone itu bahagia." balas Hee Neul selamba. "Saya nak tanya awak satu perkara boleh ?" tanya N. "Tentang apa ?" tanya Hee Neul kembali. "Tentang kawan baik awak tu." jelas N.

Di luar pejabat, setelah selesai urusan pendaftaran...

"Yea~ selesai juga akhirnya urusan pendaftaran aku." jerit Hye Soo kegembiraan. Xiumin yang berada di belakang Hye Soo segera menegurnya. "Tak lah lama sangat awak buat urusan pendaftaran tadi." Hye Soo terkejut. Dia menoleh ke belakang dan mendapati Xiumin. "Awak... tunggu saya ke ?" tanya Hye Soo pada Xiumin. "Awak rasa ?" kata Xiumin yang menyuruh Hye Soo meneka. "Saya rasa... ya." balas Hye Soo. "Tahu tak yang..."

"Xiumin Hyung !!!" tidak sempat Xiumin ingin memulakan kata-katanya, kedengaran namanya dipanggil. Hye Soo dan Xiumin menoleh ke arah sumber suara tersebut. Kelihatan 11 orang lelaki tampan berjalan bersama. "Siapa mereka tu ?" tanya Hye Soo. "Junior saya." balas Xiumin pendek.

"Ada apa korang cari aku ni ?" tanya Xiumin. "Tak ada apa-apa." balas D.o. "Kami cuma nak pastikan kau ok je." terang Luhan. "Aku ok lah." kata Xiumin. Kris terpandang Hye Soo. "Min Seok, who's that girl ?" tanya Kris.

"My new classmate. Why ?"

"Nothing... Just ask."

"Xiumin Hyung, jangan lupa. Malam ni VIXX nak berunding." Chanyeol mengingatkan satu-satunya 'abang' dalam kumpulannya itu. "Hish, apa lagi yang diorang nak ? Tak habis lagi ke ?" Xiumin dah serik dengan VIXX. "Kita terpaksa berjumpa juga dengan mereka tu. Malam ni juga." tegas Suho yang merupakan ketua kumpulan EXO. Xiumin menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Tengok lah nanti." balas Xiumin. "Tolong bagi kami berdua privacy. Aku nak dengan dia sekejap." kata Xiumin sambil menunjuk kearah Hye Soo yang berada di belakannya. "Yehet. Xiumin hyung dah ada girlfriend tapi tak bagitahu pon." sakat Sehun. "Tu bukan girlfriend la." kata Xiumin yang cuba menyembunyikan perkara sebenar. "Ok. Kami pergi dulu. Ingat tu, malam ni." kata Baekhyun. EXO terus pergi dari situ meninggalkan Xiumin dan Hye Soo berdua sahaja.

"Siapa VIXX ?" tanya Hye Soo yang mula rasa curiga. "Tak ada apa-apa. Janganlah risau. Ok ?" kata Xiumin. "Ok." kata Hye Soo. "Ada sesuatu yang tidak kena ni. Siapa VIXX ? Berunding ? Tentang apa ?" fikiran Hye Soo tidak boleh memikirkan benda lain selain benda itu sahaja.

- END OF PART 3 -

Werewolf, Vampire and I !? [Malay Fanfict]Where stories live. Discover now