Flashback !

3.1K 222 2
                                    


"Tolong lah... aku sanggup buat apa sahaja, asalkan korang semua tolong aku." rayu seorang lelaki pada VIXX. "Kau ni dah kenapa ? Merayu sampai macam tu. Kalau kami boleh tolong... kami tolong la." kata Ravi. "Aku tak faham dengan manusia sekarang, nak kaya je... sanggup buat apa-apa." bebel Leo. N hanya memikirkan apa yang patut dia buat. "N hyung, macam mana ni ?" tanya Hyuk. N berjalan ke arah lelaki tersebut dan merenung mukanya. "Kau sanggup ke buat apa-apa ?" tanya N yang inginkan kepastian. "Ya. Apa sahaja." balas lelaki tersebut. N tersenyum. "Ok. Tapi... jangan kau nak salahkan kami kalau apa-apa berlaku, faham ?" kata N lagi. Lelaki itu hanya mengangguk. "Perjanjian tetap perjanjian." kata Hongbin.

"Kami boleh tolong kau jadi kaya, tapi dengan satu syarat..."

"Apa syaratnya ?"

"Kau kena serahkan Hye Soo pada kami setelah dia menjangkau usia 19 tahun. Boleh ke ?"

"Hey... kenapa sampai macam ni ?"

"Tak boleh ke ? Tidak mengapalah. Kami pon tak boleh nak tolong kamu."

"Err... boleh." balas lelaki tersebut. "Deal." kata semua ahli VIXX. Lelaki itu hanya tersenyum tawar. "Sekarang... kau pergi balik, biar kami uruskan segalanya." kata Ken.

Lelaki itu pun pulang dengan kepala yang berserabut fikirannya. "Apa patut aku buat ni ? Kenapa mereka melibatkan anak aku ? Aku tak nak apa-apa terjadi pada anak aku ?" kata lelaki tersebut. Rupa - rupanya lelaki tersebut adalah ayah Hye Soo yang lebih pentingkan harta dari nyawa anaknya. "Kalau sekali dah buat perjanjian dengan vampire, dah tidak boleh berpatah balik." kata ayah Hye Soo lagi. "Baik aku pergi minta tolong werewolf." fikirnya.

Ayah Hye Soo mencari-cari tempat di mana dikatakan ramai orang terserempak dengan werewolf. Akhirnya, dia terserempak dengan Suho. "Tolong saya. Saya perlukan pertolongan yang amat sangat." ujarnya. Suho memanggil semua ahli EXO yang lain. Setelah mendengar semua penjelasan dari ayah Hye Soo, EXO terkejut. Suho hanya menggelengkan kepalanya.

"Kenapa awak sanggup buat macam tu ?" tanya Suho. "Saya... saya dah tak ada pilihan lain. Maafkan saya." balas ayah Hye Soo. "Kenapa awak lebih pentingkan harta berbanding nyawa anak awak sendiri ?" tanya Luhan pula. "Saya tak tahu yang mereka akan melibatkan anak saya sekali." kata ayah Hye Soo lagi dengan nada menyesal. "Baik, kami akan cuba fikirkan jalan penyelesaiannya nanti." balas Suho. "Sekarang, awak pergi balik dan jangan terlalu memikirkan tentang perkara ini." kata Kris mengingatkan ayah Hye Soo. Setelah ayah Hye Soo hilang dari pandangan...

"Malangnya Hye Soo dapat ayah macam tu." ujar Sehun. "Sehun, jangan nak bercakap besar sekarang ni." kata Tao. "Macam mana ni, Suho hyung ?" tanya Chanyeol pada Suho. "Hmm... nanti aku fikirkan." balas Suho selamba.

"Senang cerita, biar aku yang lindungi dia." Xiumin bersuara. "Xiumin hyung ?" terkejut semua ahli lain mendengarnya. "Hyung... nak lindungi... Hye Soo ?" kata Baekhyun. Xiumin mengangguk. "That's a really bad idea." sambung Kris. "Kalau dia kata, pada umur Hye Soo 19 tahun... " "Aku tak kira, kalau korang tak nak lindungi dia. Biar aku yang jalankan tanggungjawab ni." kata Xiumin. Ayat Lay tidak sempat sampai ke penghujungnya. "Baiklah, Xiumin. Kalau kau rasa kau boleh jalankan tanggungjawab ini... teruskan. Jangan sampai VIXX tahu tentang perkara ni." jelas Suho panjang. Semua mengangguk tanda faham.

Setelah beberapa tahun, ayah Hye Soo menjadi ketua pengarah Syarikat Syarae dan semakin hari dia semakin lupa tentang perjanjian yang telah dia buat bersama dengan VIXX dan EXO. Hye Soo merupakan anak tunggal dan dia tinggal bersama ayahnya setelah ibunya pergi. Sehinggalah sekarang, ayah Hye Soo merahsiakan perkara ini dari pengetahuan Hye Soo sendiri.
Kesian Hye Soo. Dia tidak tahu tentang sejarah silamnya. Akhirnya, pada usianya 19 tahun... dia yang menjadi mangsa diantara VIXX dan juga EXO. Hidupnya sentiasa dikacau dan menjadi tidak tenang.

Adakah ayahnya akan memberitahunya rahsia ini ?

- END OF PART 7 -

Werewolf, Vampire and I !? [Malay Fanfict]Where stories live. Discover now