Suho pergi menenangkan Xiumin. "Xiumin, dah lah tu. Kau nak semua orang tahu ke yang kita ni Werewolf ?" tanya Suho. Xiumin kembali pada tempat duduk EXO, "Aku tak sanggup nak hadapinya lagi." mengaku Xiumin. Semua member terdiam. Xiumin menghela nafas berat. "Min Seok, you're not facing this problem alone. We're here to help you." pujuk Kris. "Xiumin hyung, kami disini akan sentiasa tolong hyung." pujuk Baekhyun pula.
"Korang semua takkan faham perasaan aku. Korang bukan penjaga Hye Soo. Aku yang...." kata-kata Xiumin terhenti. Dia menundukkan mukanya. "...Sejujurnya aku cakap yang aku masih sukakan dia. Aku sayangkan dia. Sebolehnya aku tak nak kehilangan dia." mengaku Xiumin.
"Hyung mana kehilangan dia." jelas Sehun.
"Bukan macam tu, Sehun. Maksud Xiumin, tentang tak sanggup kehilangan Hye Soo tu dia tak nak tengok Hye Soo dan N bersama. Dia nak Hye Soo bersama dia." jelas Tao.
"N tu kan. Dia boleh buat apa sahaja yang dia nak pada Hye Soo." kata Kai. Suho menyampuk, "Bukan tu sahaja, N tu ada hak keatas Hye Soo. Jadi dia nak buat apa pun boleh. Bila-bila masa je dia akan buat. Walaupun..." kata-kata Suho terhenti.
"Walaupun ?" kata Chen meminta Suho untuk menghabiskan ayatnya.
"...Walaupun dia nak 'sentuh' Hye Soo. Dia akan buat." sambung Suho lagi. "Kenapa dia boleh buat sesuka hati dia je ?" tanya Luhan. "Semua ni sebab tanda yang N dah buat pada Hye Soo." terang Lay.
"Tanda ? Maksud Lay oppa... kesan gigitan N yang terdapat pada leher Hye Soo tu ke ?" tanya Hee Neul yang baru bersuara. "Yes." sambung Lay. "Vampire akan tinggalkan kesan pada seseorang manusia jika dia suka pada manusia itu." terang Lay lagi. "Kejap... maksud Lay oppa, N tu dah cintakan Hye Soo ?" kata Hee Neul lagi. Lay menganggukkan kepalanya tanda betul.
"Patutlah menggatal je kerja dia, dalam kelas." kata Hee Neul.
Di taman pula...
N mencari Hye Soo di merata tempat. Akhirnya jumpa di buaian, Hye Soo sendirian. Cepat-cepat N melangkah ke arah buaian kosong di sebelah kanan Hye Soo. Dia perasan yang Hye Soo menangis.
"Sayang, awak ok ?" tanya N. Hye Soo hanya menggelengkan kepalanya. "Jagiya~ jeongmal mianhei. Oppa x de niat pun nk tinggikan suara pada jagi waktu tadi tu." pujuk N. "Bukan pasal tu..." kata Hye Soo lalu mengesat air matanya yang masih mengalir. "Habis tu ? Cuba cerita kat oppa... mana tahu oppa boleh tolong." pujuk N lagi.
"Saya rasa... diri saya BODOH, sebab jatuh cinta pada orang yang salah. Dulu saya selalu anggap Xiumin tu boleh lindungi saya dan sayangkan saya, tapi sebenarnya saya salah. Orang yang sayang dan lindungi saya selama ini adalah... AWAK, N. Mianhei sebab selama ini saya selalu salah anggap terhadap awak." kata Hye Soo lalu terus memeluk N.
N terkejut. "Gwenchana jagi, tapi oppa nak tanya betul ke apa yang jagi cakap tu ? Atau... jagi hanya nk tipu oppa ?" tanya N yang inginkan kepastian. Matanya menjadi merah semasa bertanya soalan tersebut pada Hye Soo.
"Awak tak percayakan saya ke ? Sejujurnya saya cakap yang... saya benci Xiumin & saya nak bersama dengan awak... OPPA." Hye Soo mengaku. N terkejut sekali lagi.
"Oppa ?"
"Ye lah... kenapa ? Tak suka ke jagi panggil oppa ?"
"Eh, tak lah... saja je. sebab.. ni first time jagi panggil oppa."
"Alah... nak malu pula. Comel lah oppa."
"Oppa tak comel lah waktu malu."
"Comel... muka oppa merah lah. Malu eh ?"
"Oppa cakap tak, tu maksudnya tak lah."
"Oppa malu eh ? Tak...."
Kata-kata Hye Soo terhenti setelah N menciumnya. "Diam lah. Kalau tak, oppa buat macam tu lagi." ugut N. Hye Soo hanya tersenyum. Di atas pokok berdekatan, Chanyeol, Chen & D.o mengintip segala perbuatan & percakapan N dengan Hye Soo setelah itu, mereka terus lenyap. Mereka tak sedar yang sebenarnya mereka bertiga juga telah diintip oleh ahli VIXX yang lain.
"EXO ni memang nak kena ke ? Intip sesuka hati je." kata Ravi.
"Diorang tu tak pernah putus asa ke ?" tanya Ken pula.
"Kalau nak intip pun, pilihlah tempat yang betul." kata Hongbin.
"Leo hyung, kita nak buat apa sekarang ni ? Kejar EXO ke ?" tanya Hyuk.
"X." balas Leo pendek.
"X ?" terkejut semua member.
"Jangan kejar diorang. Apa yang penting sekarang ini ialah, jaga dan lindungi N dengan Hye Soo. Jangan bagi EXO, Hee Neul ataupun orang lain hancurkan kebahagiaan mereka." terang Leo panjang. Semua mengangguk tanda faham dan terus hilang dari situ. Balik pada N & Hye Soo.
"Gomawo sebab hadir dalam hidup saya, N. Saya betul-betul minta maaf sebab salah anggap terhadap awak. Awak dah banyak tolong saya, lindungi saya dan sayang saya. Saya dah boleh terima awak seadanya, N. Saya sukakan awak N." ucap Hye Soo dalam hati.
"Aku nak dia. Aku tak akan bagi sesiapa pun menghancurkan kebahagiaan dia & aku, tak kira EXO, Hee Neul ataupun orang lain. Aku janji yang aku akan lindungi dia... lebih-lebih lagi dari si Xiumin tu." ucap N dalam hati sambil tersenyum puas kerana Hye Soo dah boleh terima dia seadanya.- END OF PART 17 -
YOU ARE READING
Werewolf, Vampire and I !? [Malay Fanfict]
FanfictionHighest ranking : #2 in VAMPIRE (01/04/17) #1 in VIXX (25/02/19) (4/10/19) Lee Hye Soo - 19 tahun - anak tunggal kumpulan Syarae (syarikat terkenal di korea) - belajar di Amerika dan baru pulang ke Korea Kim Min Seok @ Xiumin - ahli kumpulan Exo ( a...