SURPRISE... SEVENTEEN !!!

174 10 0
                                    

"Noble Vampire... Elite Werewolf..."

Hye Soo terfikir seketika. "Macam mana... Kalau aku serah diri je pada mereka ? Aku tak nak tengok EXO dan VIXX cedera semata-mata nak selamatkan aku lagi. Diorang ingat aku ni tak pandai berlawan ke ?" Sedang Hye Soo berfikir, Xiumin datang lalu menegurnya.

"Hye Soo ?"

"Nae ?"

"Waeyo ?"

Hye Soo menggelengkan kepalanya. "Aniya, termenung kejap." Xiumin mengangguk. "Kalau ye pon, basuh pinggan sampai habis dulu." Hye Soo menjirus Xiumin dengan air. "Saya tahu laa. Tak payah nak ajar saya."

"Fine." Xiumin merengus sedikit. "Alah, merajuk laa tu." Xiumin mendiamkan diri. "Awak tidur dengan Chen dalam bilik yang Chen lepak tadi tu." Xiumin mengangguk. Setelah selesai habis basuh pinggan, Hye Soo memegang kedua-dua belah pipi Xiumin.

"Jangan lah merajuk. My cute little wolfie. Tak comel lah kalau awak merajuk."

Xiumin berpura-pura merajuk, dia sebenarnya malu sebaik sahaja Hye Soo memegang pipinya. Hye Soo mencium dahi Xiumin.

"Any better ?"

"Humph."

"Alah... Jangan lah macam ni."

Xiumin berpaling sedikit mukanya. Hye Soo mencium pipinya pula. "Dah la tu." Xiumin memandang Hye Soo dan menariknya dekat. Dia mencium dahi Hye Soo dan membuatkan muka Hye Soo bertukar merah. "Bila awak pakai 'blusher' ?" Xiumin perli Hye Soo. Hye Soo mengangkat tangan untuk menutup mukanya tetapi dihalang Xiumin. "Oh no, do not hide that pretty face from me. In fact, you are more cute when you blush." Hye Soo memandang Xiumin dengan pelik, tetapi mukanya masih merah.

"What ?"

"Sejak bila awak pandai 'speaking' ?"

Hye Soo tergelak kecil. "Wae ? Lawak ke bila saya 'speaking' ?" Hye Soo menggelengkan kepalanya.

"Aniya. Tapi cute..."

Xiumin malu dan menundukkan mukanya.

"...dan nampak awak punya 'struggle' tu."

Xiumin memandang ke arah Hye Soo semula lalu membuat muka. "Alah, saya gurau laa. Awak ni sensitif betol." Hye Soo mencium pipi Xiumin sekali lagi. "Dah, pergi tidur. Dah lewat ni." Hye Soo berjalan ke ruang tamu, dimana Chen, Hongbin dan Hyuk lepak. "Hongbin dengan Hyuk, awak tidur bilik yang ni." kata Hye Soo sambil menunjukkan bilik yang bersebelahan dengan bilik Xiumin & Chen. "Okay, goodnight."

Hye Soo terus ke biliknya. Dia melihat sekeliling biliknya. "Rindunya aku dengan bilik ni." Hye Soo menghela nafas berat. Dia mengambil tualanya dan berjalan ke arah bilik air. Sewaktu mandi, dia kerap memikirkan cara untuk menyerah dirinya. Setelah siap dan bersedia untuk tidur, Hye Soo menjenguk di luar tingkap dan ternampak beberapa pasang mata merah di sebatang pokok yang tidak jauh dari biliknya. Dia mendapat idea. Dia menarik salah satu jacketnya dan keluar melalui tingkap supaya tidak diketahui oleh mereka semua.

Pada masa yang sama di rumah EXO...

N dapat merasakan sesuatu yang buruk akan terjadi. "Hye Soo..." N berlari keluar dari biliknya dan terus ke ruang tamu. "Leo ! Hye Soo... Dalam bahaya !" N terus berlari keluar untuk mencari Hye Soo. VIXX dan EXO mengekori N dari belakang.

Hye Soo mengejar kesemua vampire tadi. Dia mengekori kemana sahaja mereka pergi. Kesemua vampire tadi sengaja 'memembawa' Hye Soo ke suatu tempat yang tiada orang. Bangunan lama di hujung bandar. Hye Soo memasuki bangunan tersebut secara perlahan.

"Kilang lama juga yang diorang pilih untuk culik aku ?"

Bisik Hye Soo pada dirinya. Hye Soo berjalan jauh ke dalam kilang. Dia juga memastikan yang vampire tadi tidak menyerangnya dari belakang.

Werewolf, Vampire and I !? [Malay Fanfict]Where stories live. Discover now