The Leaders

751 49 5
                                    

Tae Joon mengetuai 'rombongan' pada hari itu. N, Suho dan Hye Soo berjalan seiringan. Suho dan Hye Soo terpengun melihat betapa besarnya pejabat tersebut kecuali N. N yang telah menjayakan syarikat ini jadi dia sendiri tahu sebesar mana syarikat ini. N jadi bangga diri sebentar. Hye Soo yang ternganga dari tadi mula berbisik pada dirinya sendiri...

"Tak sangka pula yang 'appa' aku ada syarikat sebesar ni."

Tiba-tiba, satu suara membalas kata-kata Hye Soo. "Ehem... Tolong sikit. Oppa yang buat Yong Gun jadi macam ni, okay ?" Hye Soo terkejut lalu membalas semula. "Macam mana oppa boleh baca fikiran saeng ?" N mengeluh. Dia mendekati adiknya itu lalu mengusap rambut Hye Soo sehingga kusut. Suho memandang adik-beradik tersebut dengan pelik. Apabila Hye Soo dan N perasan yang Suho memandang mereka, mereka berdua hanya membalas dengan senyuman. Suho menggelengkan kepalanya lalu mengalihkan pandanganya ke tempat lain.

"Lupa laa tu." kata N dalam fikiran. "Apa yang saeng lupa ?" Hye Soo membalas. Dia masih tidak berpuas hati dengan oppanya itu. "Vampire kan boleh baca fikiran orang. Apa ? Ingat kalau saeng cakap dalam hati, oppa tak tahu ? Oppa boleh dengar lah." terang N. Hye Soo terdiam.

"Jadi... selama ni, dia boleh baca fikiran aku lah ? OPPA ! Tak sopan lah baca fikiran orang tahu tak ? Jangan buat lagi ! Hye Soo tak suka."

ugut Hye Soo. N sekadar membuat muka.

Tidak lama kemudian, mereka sampai ke bilik CEO. Di dalam bilik tersebut mempunyai satu meja dan kerusi yang besar dan tidak berkongsi dengan sesiapa pun. Pada kiri bilik, terdapat satu akuarium yang besarnya sebesar tv lcd 14 inci. Hye Soo dan Suho kembali ternganga. N yang berada di kanan Hye Soo menolak mulut Hye Soo yang menyebabkan mulutnya tertutup.

"Jangan besar sangat, nanti lalat masuk." kata N.

Hye Soo menepis tangan oppanya dan merengus. "Aii ? Marah nampak ?" perli N. Tae Joon menjemput mereka bertiga duduk di meja tetamu yang berada di tengah-tengah bilik. Setelah sahaja mereka duduk, Tae Joon pun memulakan perbincangannya.

"Cik Hye Soo, saya perlu tahu sesuatu. Awak dah buat keputusan ke untuk ambil alih syarikat appa awak ni ?"

Hye Soo tersedar selepas mendengar kata-kata Tae Joon. "Saya... saya masih belum buat keputusan." balas Hye Soo. "Kalau boleh, pihak kami inginkan keputusan yang positif secepat yang mungkin." kata Tae Joon. Hye Soo sekadar mengangguk. N sedar akan sesuatu. Dia cuba untuk berkomunikasi dengan adiknya melalui minda.

"Hye Soo... Hye Soo..."

"Oppa ! Stop communicate with me using mind, please. I'm trying to think here !"

"Oppa ada benda nak bincang dengan kamu ni. PENTING NI !"

"..."

"Hye Soo !"

"..."

N merengus marah. "Tae Joon, may I have a moment with Hye Soo for a while ?" tanya N pada Tae Joon. Tae Joon memandang N dan kemudian memandang Hye Soo. "Oh... sure." jawab Tae Joon. N berdiri dengan marah, dia berjalan kearah Hye Soo. Hye Soo memandang N dengan muka yang tiada perasaan.

"Bwoya ?"

tanya Hye Soo. N menarik tangan Hye Soo dengan ganas yang menyebabkan dia terbangun dari tempat duduknya dan terus berjalan ke luar dari
pejabat CEO. Tae Joon dan Suho sekadar melihat gelagat mereka berdua. "Mianhei kalau saya tanya, mereka tu couple ke ?" tanya Tae Joon pada Suho. "Aniya." balas Suho pendek. "Kalau mereka tak... mesti Hye Soo dengan awak kan ?" tanya Tae Joon lagi.

"Ni kalau Xiumin ada ni... dah mati kena bunuh dah dia ni aku rasa." bisik Suho dalam hatinya. "Aniya. Bukan dengan saya juga." balas Suho lagi.

"Saya tengok Hye Soo dengan lelaki tadi tu sentiasa bersama je."

Werewolf, Vampire and I !? [Malay Fanfict]Where stories live. Discover now