Sewaktu N sibuk melayan perangai adiknya dan Xiumin itu, tiba-tiba Leo mendekatkan dirinya pada N lalu berbisik...
"N... Do you notice something ?"
N sekadar menoleh sedikit ke belakang dan membalas...
"I notice him since we're at school. He have been monitoring us the whole day."
"I bet he don't know how to stay alive."
"Leo, NO ! Don't kill him for now. First, we need to know why is he following us."
Hye Soo terdengar bisikan mereka lalu berdiri menghadap N. "Alright, oppa... What is it now huh ?" tanya Hye Soo pada N. "What is it... What ??" tanya N semula pada Hye Soo. Dia pura-pura tak tahu apa yang Hye Soo maksudkan. Sementara itu, Leo menyuruh Ravi, Ken dan Hongbin membawa Hyuk ke dalam dan menjaganya. Dia risau kalau orang yang memerhatikan mereka itu, salah seorang musuh mereka.
"Ravi, Ken, Hongbin... bawa Hyuk masuk. Jaga dia dan jangan keluar rumah." tegas Leo.
"Nae, hyung." balas Ken dan Hongbin. Mereka berdua mengangkat Hyuk dan membawanya ke dalam rumah. "Ravi ?" panggil Hongbin lalu menjenguk sedikit kepalanya keluar dari pintu rumah. "Gwenchana. Kejap lagi aku datang." balas Ravi. Leo memandang Ravi.
"Waeyo ?"
"Saja... nak usha lelaki sana tu."
"We can't kill him yet, Ravi."
"Oh... I know that."
"Then ??? Get into the house and take care of Hyuk."
"Alright... Just, I have to tell you this. Jangan lupa... lelaki tu nampak pergaduhan kita dengan EXO tadi. Hyung kena hilangkan ingatan dia yang pasal pergaduhan tu."
Leo terdiam. Betul kata Ravi, orang itu mengikuti mereka sejak dari sekolah. Jadi dia mesti nampak pergaduhan EXO dengan VIXX tadi. "Hmm... I'll think about it." balas Leo pada Ravi. Ravi tersenyum sinis dan menepuk bahu Leo sebelum berjalan untuk masuk ke rumah.
"Mwo ? Ada orang ikut korang sejak dari sekolah ?"
kata Hye Soo separuh menjerit. Xiumin menarik Hye Soo ke dalam dakapannya dan terus menutup mulut Hye Soo. "Shhh..." kata Xiumin. Hye Soo melepaskan dirinya. Dia cuba memandang ke arah di mana lelaki tersebut berdiri. "Let me handle this." kata Hye Soo dengan penuh keyakinan. Belum sempat dia melangkah untuk berjalan, N menarik pinggang Hye Soo.
"Guys... let's handle this together."
Xiumin dan Leo mengangguk tanda setuju. Mereka semua berjalan kearah lelaki tersebut. "Oh no... they coming. Gwenchana... calm down. Remember, this is your mission for your late boss." kata orang tersebut pada dirinya. Orang tersebut berjalan kearah N, Leo, Xiumin dan Hye Soo. N sempat berbisik pada Leo... "Leo, I will distract him. I want you to erase his memory about the fight back then. Understood ?" Leo sekadar mengangguk.
Sesampai sahaja mereka...
"Can I help you ?" tanya N. "Yes. Umm..." lelaki tersebut terpandang Hye Soo yang berada di sebelah Xiumin. "I'm looking for Hye Soo. Lee Hye Soo." kata lelaki tersebut. Hye Soo agak terkejut apabila mendengar namanya dipanggil. Hye Soo berjalan sedikit ke depan. "Nae, Hye Soo imnida. Waeyo ?" tanya Hye Soo.
"Tae Joon imnida. Saya salah seorang ahli dari Syarikat Syarae. Syarikat appa awak, Lee Yong Gun, sekarang ni perlukan awak." jelas orang itu. Hye Soo tergamam. Bukan sahaja Hye Soo, malah N, Leo dan Xiumin yang berada di belakangnya juga turut terkejut mendengar berita tersebut.
"Mwo ?"
"Selepas pemergian Yong Gun syarikat kami menjadi agak kucar-kacir kerana tiada pengurus atau kata lain... CEO. Setelah beberapa minggu, kami teringat yang Yong Gun mempunyai seorang anak iaitu awak. Jadi, kami membuat keputusan untuk mencari awak, anak kepada Yong Gun untuk naik menjadi CEO yang baru kepada Syarikat Syarae."
YOU ARE READING
Werewolf, Vampire and I !? [Malay Fanfict]
FanfictionHighest ranking : #2 in VAMPIRE (01/04/17) #1 in VIXX (25/02/19) (4/10/19) Lee Hye Soo - 19 tahun - anak tunggal kumpulan Syarae (syarikat terkenal di korea) - belajar di Amerika dan baru pulang ke Korea Kim Min Seok @ Xiumin - ahli kumpulan Exo ( a...