✩ ✩ ✩⸻ POZNAJCIE ⸻
✩ ✩ ✩
Wywiad przeprowadzony we wrześniu 2021 roku.
·
Data publikacji: 24.07.2022 r.☟
*Jakiś czas po upublicznieniu rozmowy nazwa tego użytkownika uległa zmianie, dlatego w wywiadzie występuje stara nazwa: marrygable.
Dziennikarka: Hejka! Jestem Noorshallancką dziennikarką i chciałabym przeprowadzić z Tobą wywiad. Zgodziłabyś się odpowiedzieć na kilka pytań?
marrygable: Jasne, chętnie odpowiem.
Dziennikarka: Bardzo mi miło, że zgodziłaś się na rozmowę. Zacznijmy od samego początku. Jak powstała Twoja nazwa?
marrygable: Moja nazwa powstała od mojego imienia. Nazywam się Maria, a moja rodzina i niektórzy znajomi mówią do mnie "Mary". Niestety, musiałam dodać drugie "r", bo ta nazwa była już zajęta. "Gable" powstało od Clark'a Gable, jednego z moich ulubionych aktorów z czarno-białego kina.
Dziennikarka: Rozumiem. Ile lat jesteś już na Wattpadzie?
marrygable: Jeśli weźmiemy pod uwagę moje pierwsze konto, to od maja lub kwietnia 2016 roku. Na nim byłam dwa lata, a później założyłam obecne. Na pierwszym pisałam książki o tematyce II wojny światowej. Wiele poświęciłam jednemu z moich ulubionych seriali "Czas Honoru".
Dziennikarka: Skąd Twoje zafascynowanie historią?
marrygable: Jako dziecko nie przepadałam za tym tematem, nużyły mnie lekcje historii, uczyłam się jej, by uczyć. Później moja mama i babcia dały mi książkę "Chłopiec w pasiastej piżamie." Rozbudziła we mnie zainteresowanie II wojną światową. Zaczęłam czytać na jej temat, sięgać po filmy, seriale, powieści i książki popularnonaukowe. Nie interesowały mnie jednak wcześniejsze historyczne wydarzenia. Dopiero w I klasie gimnazjum pojawiła się moja wspaniała historyczka. Potrafiła dobrze opowiadać o dawnych czasach i również one zaczęły mnie fascynować. Kiedyś trafiłam na film o Marii Antoninie i pochłonęła mnie jej historia (z resztą, niedawno zaczęłam powieść o niej, serdecznie do niej zapraszam!) i na dobre przebadałam w The Tudors, historię Henryka VIII* i jego żon, a szczególnie postaci Anny Boleyn.
*Henryk VIII Tudor – król Anglii, lord i król Irlandii, drugi monarcha z dynastii Tudorów (po swoim ojcu, Henryku VII). Doprowadził, w latach 20. i 30. XVI wieku, do rozłamu z Kościołem rzymskokatolickim oraz ustanowienia Kościoła anglikańskiego, niezależnego od papieża, ale podporządkowanego królowi Anglii; za jego panowania dokonano kasaty klasztorów. Znany jest także z faktu, iż sześciokrotnie zawierał związek małżeński*, oraz z tego, że doprowadził do skazania na śmierć i egzekucji poprzez ścięcie dwóch swoich małżonek.
*Jego żonami (w kolejności) były:
1. Katarzyna Aragońska [rozwód]
2. Anna Boleyn [śmierć przez ścięcie]
3. Jane Seymour [śmierć - gorączka poporodowa]
4. Anna Kliwijska [rozwód]
5. Katarzyna Howard [śmierć przez ścięcie]
6. Katarzyna Parr [przeżyła śmierć króla]
~ Wikipedia.
CZYTASZ
Noorshallanckie Wywiady
Teen FictionLubisz czytać wywiady z wattpadowymi twórcami? Jesteś fanem czyjejś twórczości i chciał(a)byś dowiedzieć się czegoś więcej o osobie, która napisała książki, o których nie możesz zapomnieć? A może chciał(a)byś, aby ktoś przeprowadził wywiad właśnie z...