Tilki & Avcı
Derinlerinize dokunan, sizin için anlamlı olan bir şarkıyı bu satıra bırakabilirsiniz.
××.10.2019
16.02.2020+17.11.24+
NEFS EMMARE | AHRİMAN
Bu hikayenin ilk ve tek orjinal adı Nefs Emmare'dir, kelimenin doğru yazılışı ise Nefs-i Emmare.
İslam dinindeki inanışa göre bu kavram, nefs mertebelerinin ilk basamağı olmakla beraber en aşağı ve alçakça olan kimseleri ifade eder. Kötülüğü emreden ve bundan zevk alan anlamlarına gelen sözcüğü, karakterler üzerindeki karanlık ruhu ve tüm şeytani yanları yansıtacağını düşünerek vakti zamanında hikayeye bir isim olarak vermiştim. Ve şimdiyse hâlâ serinin genel adı olarak kalmaya devam edecektir.
Okuduğunuz ya da okuyacağınız hikayeye; hep kim daha kötü, daha kötüsü ne olabilir ki, sorularını sorarak ilerleyeceksiniz, bundan yana hiç kuşkunuz olmasın. Çünkü bu hikayenin serüveni bu tarz bir yaklaşımı incelemem ve karakterlerin yaşantılarının gidişatını yönlendirecek sorular sormamla başladı. Daha sonrasında diğer hesabımda, toplumsal bir yara olan şiddet kavramının yalnızca tek taraflı olduğunu zannedenler tarafından yersizce eleştirilmemle kitabı yarım bırakma dürtüm tetiklendi... tabi, bazı kişisel yaşam sorunlarının etkileri de bu hikayeyi devam ettirmeme olanak sağlamadı.
Fakat karanlığın sirayet ettiği ve edeceği bu kitap tamamen kötü olanı yansıtarak kaldığı yerden yazılmaya devam edecektir.
Bir insan ne kadar alçalabilir her defasında diyeceğiniz, kötü aslında kime denir ve bu kavrama en iyi yakışan insan kim diye, peşine takılacağınız onlarca karakter işlenecek bu kitapta.
Toplumsal normlarla oynayacağım, yeri gelecek rahatsız edici şiddet sahneleri yazacağım, aslında her insanın içinde yatan o karanlık yönü, koşullara bağlı olarak her bireyin kötülüğe yatkın oluşunu göstereceğim size. Sanırım bu işi yaparken çokça kendi içimizden ve bizden olan örneklerle bazı durumları yüzünüze vurmaktan çekinmeyeceğim.
Ve Nefs Emmare'yi kapsayan, ilk kitabı yansıtan o kavramsal isme gelelim.
Ahriman...
Zerdüştlük inanışındaki karanlığın Tanrı'sı.
Buna bağlı olarak insanın içindeki 'tanrıcık' eğilimini ve bu eğilimi eğitmediği taktirde ruhuna yapışan kibri, iyiyi ezen kimliğini, kargaşaya olan bağlılığını, sosyal çevresindeki kokuşmuş düzene, doğru ve yanlışın arasında aslında hiçbir zaman net bir çizgi olmadığını ayırt edemeyen zihnine atıflarda bulunacağım.
Bu hikayede Nefs Emmare'yi ve Ahriman'ı bulmaya, aynı şekilde matruşka misali açılacak kompleksli geçmişle yüzleşmeye hazır olun.
Kitapta, güçsüz bir karakter olduğunu düşündüğünüz her bir an lütfen bunu yalnızca cinsiyete bağlamanızı istemiyorum. Burada erkek ve kadın yok. Sadece insan var.
Aynı zamanda hikayenin atmosferi, gidişatı ve kısmen de olsa flashback'leri karamsarlık içerecektir. Yaşanacaklar tamamiyle insan ve onun karanlık yönlerine odaklıdır. Şayet beni, bazı durumları yazmakla eleştirecekseniz lütfen kitabın finalini bekleyin, rahatsız olacaklar ve hassas yapıda olan okuyucuların bu satırları okuduktan sonra hikayeye devam etmemeleri önemle rica olunur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NEFS EMMARE | AHRİMAN (+18)
Ficção AdolescenteOndan; onlarca damla kan akıttım, içi boşalmış damarlarını ayak bileklerime doladı, benden kaçışlarımı çaldı. Ondan; kuruyan geçmişim için bir yudum su dilendim, kırık bir kadehi dudaklarıma dayadı. Izdırabın şarabını içtim, dilim parçalandı. İçti...