*Kat kantin*
Aku berjalan terus ke kantin. Kau rasa aku nak buat apa kat kantin? Mestilah makan, tak kan lah baca kitab pulak.
Setelah aku siap mengambil makanan dan minuman aku,aku terus duduk di sebuah meja yang kosong. Aku ada jugak ternampak geng² laki kelas aku. Tapi aku tak layan.
Almaklumlah tak kenal. Melainkan jihoon. Dia kan abang aku.
"Oi budak baru" panggil seorang gadis yang tiba-tiba muncul entah dari mana.
"Ye aku ke?"
"Kau lah,tak kan hantu?"
"Ohh"
"Eh kau adik si jihoon tu kan? Kembar tak seiras?" Tanya gadis itu.
"Ohh haah,Kami kembar. Macam mana kau boleh tau?" Tanya aku pulak
"Aku tau dari member aku, almaklumlah kaki gosip. Aku try cari. Tapi aku nampak kau. Macam sama je muka kau dengan jihoon. Itu yang aku tegur." Terangnya.
Aku hanya meng'oh'kan sahaja.
_
_Selang dalam 10 ke 15 minit kemudian kami makan. Si gadis itu bertanya kat aku lagi.
"Wina!"
"Emm? Ye kenapa?"
"Aku nak tanya kau ni. Tapi jujur tau!"
"Tanya je lah..."
"Asal kau dekat sangat eh dengan si jihoon tu? Tau dia abang kau tapi.. asal dekat sangat? Like lebih dari tu."
"Aku dengan jihoon memang rapat sejak kecik. Apa² aku nak mesti jihoon tolong dapatkan. Semua benda yang aku tak boleh buat, jihoon yang tanggung."
"Ohh kiranya jihoon tu jantung kau la?"
"Mestilah weh, jihoon tu ibarat nyawa aku tau. Kalau tak ada dia, mungkin aku tak kan ada kat sekolah ni au." Kata aku kepadanya.
"Ohh kiranya jihoon la yang buat kan kau berani sekolah kat sini?" Tanyanya lagi.
Aku mengangguk iya
"Untunglah kau dapat masuk kelas laki. Lagi² ada abang kau dalam kelas tu, sporting pulak tu,boleh tengok² kan kau. Tak macam aku. Ada abang macam tak ada abang."
Kata²nya itu membuatkan aku tertanya²,kenapa dia cakap macam tu? 'ada abang macam tak ada abang'?? Abang dia tak layan dia dengan baik ke apa?
"Asal kau cakap macam tu?"
"Abang aku tu dingin,dia selalu abaikan aku,tak layan aku macam abang kau layan kau,dia boleh kira spesies junkyu la jugak. Tak pernah senyum,tak pernah nak layan perempuan dengan lembut, selalu berkasar,buat hal sendiri, lepas tu tak cakap banyak. Kiranya diorang tu dua kali lima je la."
Ohh... Ini kali pertama aku tau yang junkyu tu jenis macam mana. Patutlah dalam kelas semalam aku nak mintak izin duduk pon dia berkasar je, rupanya memang betul la apa yang aku sangka.
Senyum pon tak pernah. Haih menyesal aku duduk kat sebelah dia, asal la jihoon bagi tempat duduk aku kat sebelah dia? Kalau sebelah jihoon sendiri boleh kira la jugak.
_
_
*Dalam kelas*
"Kau pergi mana hah?! Dari tadi lagi masa rehat dah habis kan? Merayap ke apa?" Marah junkyu kepada Wina yang baru sahaja mau duduk di kerusinya.
"Aku dari bilik guru la! Nak letak fail aku kat meja cikgu. Alang² tu cikgu mintak tolong aku,so aku tolong la. Lambat 10+ minit je kan?" Jawab Wina kepadanya.
"Macam² alasan kau an? Sengaja gunakan alasan tolong cikgu sebab nak lepas dari aku. Dalam kelas ni semua murid masuk kelas serentak au! Tak adanya sorang lambat,sorang cepat,sorang lembab. Ini kau baru masuk 2 hari dah buat hal!"
"Dah memang betul pon kan aku tolong cikgu! Nak aku heret kau kat cikgu mengaku sendiri ke apa? And lagi 1. Kau ingat aku biasa dengan tempat baru macam ni? dah korang pon tak bagi tau aku undang², peraturan apa semua pasal sekolah ni, korang ingat boleh ke aku nak ingat macam tu je?" Jawab Wina lagi.
Junkyu hanya diam dengan muka merah padam. Tak puas hati katanya.
"Aku lagi tua dari kau, so kau jangan nak lebih² heh. Aku tak suka." Kata Wina.
"Kalau ikut pada bulan, memang kau yang paling tua. Tapi kalau ikut tahun? Kita memang tak ada beza sebab seusia. So kau tak payah nak berlagak yang kau tu lagi tua dari aku or berlagak senior sangat. Kau adik jihoon pon belum tentu aku boleh hormat kau sebagai adik member aku." Kata junkyu lalu mengalih pandangan dan duduk di tempatnya kembali.
Hati Wina terasa ingin sahaja dia menampar muka junkyu. Sungguh biadap dan tak ada adab. Almaklumlah lelaki kan, mana nak berlembut dengan perempuan.
Tengok muka junkyu sahaja sudah merasa ingin dia tenyehkan kat muka junkyu guna cili bom. Tapi tu lah... Dengan kasar dia tu tak leh bawak bincangnya. DENGAN KELAS NI YANG DAH RAMAI TENGOKNYA.
mana nak letak muka ni!! Ya tuhan malunya lah.
Btw sorry lah aku jarang update cerita ye...dengan sekolahnya, dengan cerita lainnya.
Payah ya guys ya😌 btw bye yeorobun!! Aku dah ngantuk nak tidur.
BYE!!!
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...