bab 3 (S3)

44 6 0
                                    

"Pendek kat mana jihoon?"

Jihoon: ada ni. Tengah kemas bilik. Kenapa?

"Bila dia nak pindah sini?"

Jihoon: aku balik sana lusa dengan Wina, dia ikut sekali lah pindah. Asal?

"Lepas kau balik nanti. Aku nak jumpa kau. Jumpa kat umah kau nanti. Ni pasal Junkyu." Jihoon berkerut dahi

Jihoon: asal pulak dengan junkyu?

"Nanti aku bagi tau kau. Lepas kau balik nanti."

Jihoon: ha Okey lah...

.......

"Kau nak gi mana suk?" Tanya Yoshi.

"Jumpa yuntae. Asal?" Yoshi terdiam seketika.

"Ouhh Okey lah... Tak der tanya je. Pergi lah,jangan masuk kelas lambat pulak." Kata Yoshi.

"Iyee." Jawab Hyunsuk sambil tersenyum tipis.

Yoshi melihat arah Junkyu. Yoshi menghela nafas berat. Dia menghampiri Junkyu.

"Mesti kau rindu dengan isteri dan anak ii kau kan?" Tanya Yoshi sambil menyilangkan tangannya melihat ke luar tingkap.

Junkyu memandang nya pelik. Macam mana Yoshi tau?

"Pelik? Sebab aku boleh tau benda tu? Hm... Aku pun mimpi benda yang sama Jun.. aku rindu yuntae. Ingat lagi kan masa tu. Yuntae cakap dia dengan Ahreum nak surprise kan kita. Nak celebrat serentak katanya." Junkyu tergelak kecil mengingatkan moment itu semasa didalam mimpi.

"Masa tu punya lah cuak sebab Ahreum hilang kena culik dengan Haechan. Eh agak ii kan.. haechan tu wujud tak kat real life?"tanya Yoshi. Junkyu mengangkat bahu menandakan dia tak tau.

"Kalau lah diberi peluang untuk sambung semula mimpi tu. Aku pasti kita akan cari betul ii kat mana Ahreum. Letakkan Haechan masuk penjara terus. Pastu kita boleh hidup aman semula macam biasa kan." Junkyu hanya mampu senyum.

Itu lah yang dia impikan. Namun apakan daya? Itu hanya sekadar mimpi panjang yang mereka berdua alami. Bukan realiti.

"Aku pun berharap... Kalau tak dapat kat mimpi,at least kat real life pun boleh..." Kata Junkyu.

"Yuntae tu aku boleh agak. Tapi Ahreum. Dia wujud ke kat real life ni?" Junkyu terdiam sejenak.

Ye. Walau macam mana sekalipun. Kalau boleh sambung kat real life tapi Ahreum tak wujud, tak ada gunanya jugak.

.....

"Hai! Awak Kim Junkyu kan? Nama saya Ahreum. Park Ahreum. Kembar Jihoon dan Wina. Saya nak berkawan dengan awak boleh?" Terkejut junkyu apabila gadis itu datang secara tiba-tiba.

"Wina.. kau tak yah nak main ii lah. Bukan dulu kau tak kenal ke Ahreum tu sape?"

Ahreum?" Gadis itu berkerut dahi

"Ahreum? Sape ahreum? Oi aku Wina lah. Tang mana pulak nama aku tetiba tukar jadi Ahreum pulak ni. Kau dah kenapa?" Tanya Wina kepelikan.

"Jadi aku bermimpi ke tadi??" Junkyu baru sedar.

"Kau ni dah kenapa??" Tanya Wina lagi sekali.

"So kau percaya?" Wina tiba ii muncul. Luas mata junkyu terbuka apabila melihat dua gadis ini saling tak tumpah.

"Aku sengaja cakap macam tu Sebb aku terkejut macam mana kau boleh tau nama Ahreum. Itu yang aku pura ii tak kenal. Ni dah ada depan mata tak nak pulak." Junkyu masih tak faham lagi.

Hate To Love YouWhere stories live. Discover now