"WHAT THE HECK- KAU JANGAN MAIN II BOLEH TAK!!" Jerit jihoon dan haruto serentak.
"Serius aku tak tipu! Junkyu call aku tadi menangis tak berhenti. Kesian weh aku dengar dia menangis tadi." Jawab Junghwan.
"Jom lah hantar aku gi hospital!" Kata jihoon
"Kami nak ikut!" Serentak semua member dia yang lain termasuk yuntae dan Chaeyoung sekali mahu ikut.
Mereka hanya angguk dan terus pergi.
15 minit kemudian. Mereka sampai di Hospital Doldam. Semua keluar dari perut kereta dan pantas masuk ke dalam.
Hyusuk dan Yoshi ke ruang kaunter untuk bertanya.
"Tumpang tanya kami nak cari pesakit bernama Park' wina,ada?" Tanya Yoshi gelabah.
"Encik dua orang ni siapa ye?" Nurse itu bertanya.
"Kami saudara dia." Jawab Yoshi.
"Ohh dia berada dibilik 404 ditingkat 3 bersebelahan dengan bilik perubatan." Jawab nurse itu. Lantas Yoshi dan hyusuk tunduk dan mengucap terima kasih lalu pergi.
"Bilik 404 tingkat tiga sebelah bilik perubatan!" Jawab hyusuk kepada mereka yang lain. Pantas mereka berlari.
Setelah penat mereka berlari akhirnya mereka jumpa juga. Terlihat junkyu yang terduduk sambil menangis dihadapan bilik sakit Wina.
"Macam mana keadaan Wina?" Tanya jihoon berlari ke arah junkyu.
"Wina Hiks... Kat dalam... Ak-aku tak tau... Hiks" tersengguk ii junkyu menangis.
"Macam mana Wina boleh kena langgar dengan kereta?" Tanya doyoung.
"AKU TAK TAUUU! Semua salah aku! Kalau aku tak ajak dia datang jumpa aku masa tu. Mesti dia tak kan jadi macam ni. Mesti dia tak akan kena langgar! Ni semua salah aku!" Marah junkyu sambil memberontak. Dengan pantasnya haruto,jihoon dan yedam tahan junkyu dari terus memberontak.
"Tenang junkyu! Aku tau perasaan kau! Aku pun sedih jugak! Jangan seksa diri kau macam ni! Nanti kau pulak yang akan sakit!" Jerit jihoon sambil menangis.
"Biar aku sakit! Biar aku yang mati! Sebab aku Wina kena langgar! Sebab aku Wina jadi macam ni! Sebab aku-
"Stop salahkan diri kau boleh tak Kim Junkyu!" Tengking Doyoung. Terdiam terus junkyu dibuatnya. Namun masih lagi menangis.
Mereka hanya diam sahaja saat tunggu doktor keluar untuk tanya tentang Wina.
Yuntae dan Chaeyoung dah berpelukan sambil menangis,begitu juga Junghwan dan jeongwoo.
Yedam,Asahi,Jaehyuk dan mashiho telah tidur. Letih katanya.
Haruto,jihoon dan Junkyu duduk bersebelahan dikerusi sebelah pintu bilik wina. Junkyu dan jihoon masih lagi tak berhenti menangis.
Hyunsuk,doyoung dan Yoshi tak tau lah apa yang mereka buat.
Mereka semua letih,sudah hampir 2 jam menunggu. Mana mereka tak sedih. Sewaktu junkyu ceritakan apa yang dia nampak sebelum Wina accident tadi, terkejut mereka dibuatnya.
Lampu dah merah,Wina berjalan sehingga ke tengah jalan,namun masih ada lagi kereta yang tak mahu berhenti. Junkyu kata dia nampak kereta tu dah nak berhenti. Namun sengaja dia lajukan balik dan langgar Wina. Sedangkan masa tu lampu isyarat masih merah.
Wina dilanggar sehingga berdarah muka dibuatnya. Kulit didada terkoyak dan tangannya luka teruk. Organ dalaman hampir kesemuanya keluar akibat kereta itu langgar terlalu kuat.
Dan itu salah satu sebab kenapa junkyu menangis kuat. Dia tak sanggup nak tengok Wina dengan sebegitu rupa. Sanggup tuan kereta tu buat macam tu. Dengan tak berhentinya tadi. Lepas langgar terus pergi macam tu je. Mana sifat kemanusiaan hah!?
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanficMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...