(junkyu pov)
Awal pagi yang indah,nampaknya aku datang sekolah terlalu awal sangat Harini. Aku sebenarnya nak tunjukkan wajah ceria aku. Ye lah kan awal pagi macam ni sesetengah orang gembira.
Tapi aku baru teringat yang perangai aku dah berubah kepada perangai asal aku yang dulu. So kalau aku ubah balik kepada perangai aku yang mendiang Wina dah ubahkan tu,mungkin member lain akan nampak pelik. Lagi ii bekas fans aku si ahreum a.k.a kembar Wina tu.(sebab muka diorang sama so aku panggil lah kembar Wina)
Aku pergi ke loker aku untuk menyimpan barang aku. Apa kau ingat sekolah je ke ada loker? Uni tak ada loker lah gituw?
Tibet>3🗿Aku membuka loker aku dan meletakkan segala jenis buku yang aku bawak dan letak di dalam. Aku mengambil barang ii yang aku perlukan je untuk bawak masuk ke kelas seperti botol air,kotak pensil,buku exercise dan buku nota yang perlu sahaja.
Loker jiran a.k.a loker orang sebelah aku pandang dengan pandangan tajam. Haih sian kau loker,tak buat salah pun aku pandang tajam. Aku buka loker jiran tu dan meletakkan satu fail projek di dalamnya.
Dimana semalam saem kan ada pesan yang pasal projek apa barang alah tah tu yang saem cakap semalam sebelum aku balik. So aku buat projek tu dengan tuan punya loker ni. Kenapa aku yang buat dan bukan dia? Aku bukan apa lah. Tapi selama aku buat projek dengan dia dari fist dia datang uni ni. Asyik dia je yang buat,habis tu aku? Nak tengok goyanh kaki je CEntu?
Sebab tu lah aku nekad biar aku pulak yang buatkan. Sian lah jugak kat dia an. Kot ii dia dah letih ke apa ye lah. Setiap kali buat projek mesti dia je yang kena buat. Dia tu bukannya hamba aku sampai hampir semua projek dia yang tolong buatkan. Yang aku ni pulak tukang tengok je. Banyak songeh nampak.
Kenapa aku letak fail tu dalam loker dia,sebab aku dah buat sebahagian. Jadi aku dah janji dengan dia sebahagian lagi yang tersisa tu aku bagi kat dia. Yang mana dia tau je lah aku tinggalkan. Yang mana dia tak tau tu aku lah yang tukang isikan. Aku terpandang pintu loker itu dan terdapat beberapa gambar yang membuatkan aku tertarik untuk melihat.
Cantik jugak kalau dia rambut panjang.. pakai dress macam ni.. rupanya dulu dia bukanlah macam yang sekarang. Kiranya dia berubah sikap lah ni.. kira sama lah tu macam aku. Mula ii dingin,pastu berubah periang,pastu berubah balik dingin.
Aku menutup loker jiran tu semula dan terus masuk ke dalam kelas lalu pergi ke meja aku yang berada dibelakang meja Yoshi dan junghwan itu. Aku meletakkan beg aku disebelah meja aku. Aku mengeluarkan buku novel aku dimana aku selalu sangat meluangkan masa bersama novel ni time saem tak ada. Atau boleh dikatakan tune free lah.
Kalau diorang sibuk membawang ke,merayau ke apa aku baca je lah buku. Tak ada mood lah katakan even kat sebelah aku pun ada si ahreum tapi aku malas nak pandang muka dia tu. Kau tau kan kenapa?
Aku perasan satu persatu pelajar lain baru sampai dan duduk di meja mereka,ada yang main kat loker,ada yang merayau dan ada yang baru je sampai terus main phone. J-line selalu datang bersama ii. Aku pun tak tau kenapa tapi memang. Chaeyoung datang bersama jaehyuk abangnya itu.
Memang dah tak boleh lepas lah diorang tu,datang sekolah pun sama ii. Balik sekolah apatah lagi. Yedam datang bersama jeongwoo dan junghwan. Doyoung tu aku tak tau lah pergi mana. Tadi kan aku datang dengan dia. Tapi dia pergi tempat lain. Aghh malas nak ambik tau.
Tinggal lagi dua orang. Tak ada lah lagi dia orang tak datang tapi ada lagi dua orang yang aku kenal dan rapat belum datang. Yang sorang tu rapat ke? Secara tiba ii hati aku rasa panas apabila melihat dua figura dihadapan.
Peghh kalau lah telinga aku ni boleh keluar asap kan. Dah lama meletup muka aku dibuatnya sebab panas dia tu tak leh bawak bincang. Asal mesra sangat? Even korang hampir sama pun tak payah lah nak rapat mesra gelak ketawa depan aku bagai. Mintak kaki ke apa?
YOU ARE READING
Hate To Love You
Fiksi PenggemarMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...