"Cuba kau pergi kat dia... Try pujuk dia.. mana tau hati dia lembut nak dengar dulu penjelasan kau.. dia pun mesti ada penjelasan nak kena jelaskan untuk kau" kata jihoon. Ahreum hanya diam dan menatap sahaja junkyu yang sedang termenung di depan pintu rumah dengan matanya yang bengkak.
Mereka kini jauh sedikit dari rumah. Tapi boleh nampak apa yang junkyu sedang buat. Ahreum memandang wajah jihoon. Jihoon mengangguk kecil sambil tersenyum.
Ahreum berjalan perlahan pergi menghampiri junkyu. Junkyu yang sedang termenung sambil terpikir ke mana isterinya pergi itu terpandang ke arah depan.
Terkejut kerana isterinya ahreum datang kembali setelah sebulan menghilang. Junkyu bangun berdiri. Berlari ke arah ahreum dan ahreum mendepakan tangannya tanda meminta pelukan. Laju saja junkyu memeluknya.
"Kemana awak pergi sebelum ni sayang?" Tanya junkyu sambil menangis kuat.
Ahreum diam tak membalas. Ahreum juga sudah mulai menangis di dalam pelukan junkyu.
"Saya tak mintak semua ni terjadi ahreum... Saya cuma-
"Saya dah tau kenapa awak berubah sebelum ni.." ahreum potong ayat junkyu. Junkyu berkerut dahi
"Huh? Maksud awak sayang?" Tanya junkyu pelik.
"Awak oelik sebab terpikir apa yang dikatakan gadis tu kan? Sama ada betul Hoonie tu anak kita ataupun anak saya dengan jihoon. Betul tak?" Junkyu membesarkan matanya.
"M-macam... Macam mana sayang tau?" Tanyanya gagap. Ahreum tergelak kecil
"Awak.. saya dengan jihoon kembar.. Hoonie tu ikut muka saya,kan saya dengan jihoon muka kitorang tak jauh beza. Sebab tu lah muka Hoonie ada Iras jihoon sikit. Sebab saya dengan jihoon kembar.. awak ni percaya sangat cakap gadis tu dah kenapa?" Terlopong mulutnya apabila dia baru sedar akan perkara itu.
"AGHHH kenapa saya baru sedar!!!! Saya tak terpikir pulak pasal awak dengan jihoon sama... Aishh-
"Sebab tu lah sebelum nak percaya tu.. tanya orang dulu. Pikir betul ii sama ada betul ke atau tidak. Ini tidak main tuduh melulu macam tu je. Kan dah jadi masalah besar. Kesian Wina." Jihoon tiba ii muncul di belakang ahreum. Junkyu tergamam
"Kejap.. apa tadi? Wina? Jihoon kau.... Kau JIHOON DULU!!?" tanya junkyu terkejut besar. Jihoon dan ahreum tergelak melihat ekspresi muka junkyu.
"Iye aku jihoon dulu. Terkejut kau bila tau aku masih hidup hahaha" jawab jihoon.
"T-tapi.. tapi.. makam yang tu makam sape?" Tanya junkyu.
"Dalam makam tu tak ada mayat pun kim junkyu oi. Tu makam kosong tak ada orang guna lagi" kata jihoon. Junkyu bertambah terkejut.
"Jadi... Aku sorang je lah yang belum tau???" Tanya junkyu.
"Ye lah kau sorang je belum tau. Member kita yang lain semuanya dah tau.. termasuk bini kesayangan kau ni" junkyu memandang wajah isterinya itu dengan pandangan tidak percaya.
"Kenapa korang tak bagi tau aku!!! AGHHH tak nak kawan!" Jerit junkyu lalu lari masuk ke dalam rumah.
Jihoon dan ahreum gelak terbahak ii. Junkyu kalau perangai kebudak-budakan dia tu dah datang. Memang tak boleh nak kata apa dah. Comel tahap babun.
Flashback
"Weh ii jihoon.. jangan macam ni jihoon... Jangan macam-
Beberapa minit kemudian. Jihoon melepaskan ciuman itu.
"Aku nak kau balik ke junkyu" ahreum membulatkan mata
"Buat apa aku balik kat dia!?"
"Kau ego Wina.. kau ego. Kau dengan junkyu sama ii ego. Pls... Ni bukan salah junkyu. Ni salah perempuan tu yang saja mereka cerita." Kata jihoon.
Ahreum diam sahaja. Dia tak tau sama ada nak balik ke junkyu atau terus larikan diri dari junkyu.
"Bagi aku masa dalam sebulan untuk pikir..." Jawab ahreum. Jihoon tersenyum. Rambut ahreum itu di usap lembut.
End flashback
"Eomma pls lah yuntae tak nak!! Haechan tu bukan pilihan hati yuntae lah eomma..." Bantah yuntae kesekian kalinya.
"Eomma terpaksa sayang... Haechan tu terdesak sangat.. eomma tak tau nak buat apa lagi dah.." kata eomma nya
"Apa je yang dia dapat kalah dia dapat yuntae ma? Yuntae dah ada hyunsuk. Hyunsuk jauh lebih bagus daripada dia. Hyunsuk sanggup buat apa je untuk yuntae tapi haechan!? Nak bercakap dengan lelaki lain pun tak bagi. Padahal kawan je pun.." bebel yuntae.
"Yuntae tak kira,kalau dia masih lagi nak mendesak nak kawin dengan yuntae.... Biar yuntae mintak tolong hyunsuk untuk jadi suami sah yuntae" membesar mata eomma nya.
"Yuntae,jangan macam ni yuntae. Kamu jangan buat kerja gila macam ni yuntae. Ok ii eomma akan putuskan pertunangan kamu dengan dia. Tapi tolong yuntae.. bagi eomma dengan Appa berbincang dengan parents hyunsuk dulu kalau kamu nak kawin dengan diam. Jangan melulu macam ni. Jebal.." rayu eommanya.
"Kau nak kawin dengan hyunsuk eh?" Haechan tiba ii sahaja muncul entah dari mana membuatkan eomma yuntae dan yuntae terkejut.
"Kalau ye kenapa? Aku tak nak kau! Aku tak kenal kau tiba ii pulak aku nak kena kawin dengan kau. Eh kau tu jantan jenis PEROSAK HUBUNGAN ORANG JE LAH!!" jerit yuntae
"Aku tak kisah kau nak kata aku apa sekali pun... Kau tetap milik aku sorang.. payah heh mak dapatkan kau ni.. dah lama aku cuba nak dapatkan kau tapi tu lah... Asyik ii hyunsuk je yang dapat. Aku yang usahakan hyunsuk yang dapat." Kata Haechan dengan mukanya yang datar.
"Sukati kau lah jantan nak cakap apa pun... Yang penting.. walau macam mana sekalipun.. aku dengan kau tetap tak akan bersama.. KAU INGAT TU!!"
......
"Kau kenapa ni hyunsuk? Termenung dari tadi" tegur Yoshi.
"Entah.. terasa macam ada orang duk sebut ii nama aku..." Jawab hyunsuk. Yoshi tergelak kecil
"Perasaan kau je tu.. mana ada orang nak sebut nama kau malam ii buta macam ni. Dah jom turun makan. Makanan dah siap dah tu" kata Yoshi. Hyunsuk hanya senyum dan mengikuti Yoshi makan.
Kalau nak kirakan.. sampai part end flashback tu aku nak tamatkan terus tau😃tapi bila aku ingat balik. Masalah hyunsuk dengan yuntae tak kan lah nak tergantung macam tu je kan? Baik aku sambung balik.
Btw lama heh aku tak pub buku ni... Terfokus kat buku lain sampai buku ni dah berhabuk HAHAHAH🥲
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...