Junkyu keluar dari perut kereta dan berjalan masuk ke dalam mall. Tadi isterinya ahreum pesan kepada junkyu untuk bersiap dan terus ke mall yang dikatakan tadi. Jadi junkyu hanya ikutkan saja.
Bukan hanya junkyu saja,Yoshi pun sama juga. Isterinya pesan benda yang sama. Junkyu dan Yoshi syak isteri mereka ada plan something. Sebab tulah katanya nak jumpa kat mall yang sama.
Jalan punya jalan mencari keberadaan isteri mereka didalam mall yang agak besar tu. Terlihat satu sosok tubuh seperti isteri Yoshi di sebuah kedai barang baby. Didepan.
Mereka berlari menghampiri Yuntae. "Sayang kenapa ajak saya datang sini? Ahreum mana?" Tanya Yoshi terus sahaja
"Em... Memang kitorang panggil korang datang sini.. tapi...." Yuntae ragu ii nak teruskan percakapannya. Junkyu merasa curiga dengan yuntae ni.
Dah lah dengan peliknya mana isteri dia ni pun entah. Dengan yuntae ni yang main ii nak menjawabnya lagi.
"Jawab jelah kenapa?" Tanya junkyu.
"Macam ni... Kalau aku cakap ni. Korang jangan marah tau" lagi sekali membuatkan Junkyu dan Yoshi curiga. Apa yang nak dimarahkan? Besar sangat masalah yang yuntae nak cakapkan tu?
"Straight to the point pls..." Kata Yoshi sambil mencekak pinggang.
"Em... Macam ni.. tadi yuntae dengan Ahreum kan suruh korang datang sini. Niat nak surprise kan korang... Tapi lain yang jadi...." Jawab Yuntae. Junkyu dan Yoshi berkerut dahi.
"Then?"
"Aku takut lah nak teruskan..." Kata Yuntae sambil bermain jari. Dia tau kalau dia teruskan. Benda lain akan jadi lepasni. Si Junkyu ni. Bukannya boleh percaya.
Dulu ex ahreum datang rumah hanya nak tanya pasalnya sahaja. Itu pun dah buatkan dia marah sampai gaduh merajuk 2 hari. Inikan pulak nak ceritakan pasal kejadian tadi memang naik hantu lah jawabnya si Junkyu tu lepasni.
"Jawab atau-" kata ii junkyu dipotong.
Flashback
Beberapa minit sebelum.
"Kau dah cakap dekat Yoshi?" Tanya Ahreum. Yuntae mengangguk laju sambil tersenyum gembira.
"Mesti diorang akan terkejut lepasni. Eh kau jangan lupa tau plan kita tu. Jangan tiba ii lupa pulak lepas ni" kata ahreum memperingatkan yuntae. Yuntae tergelak kecil
"Iyee aku tak lupa lahh" Kalau nak tau. Mereka merancangkan sesuatu. Rancang apa tu?
Harini merupakan hari anniversary bagi perkahwinan Yuntae dan Yoshi. Dan Harini juga ialah Hari ulangtahun Junkyu iaitu 9 September yang ke 23 tahun.
Alang ii harini ialah hari penting mereka serentak. Maka mereka juga nak buat serentak. Semestinya Yoshi dan Junkyu tak ingat dan tak tau pasal ni. Junkyu tak ingat kalau Harini hari ulang tahun nya manakala Yoshi pula tak ingat kalau Harini ialah hari anniversary nya.
Lelaki memang macam ni eh?
Semasa mereka tengah tunggu pasangan mereka datang. Tiba ii seorang lelaki datang dan menarik Ahreum ke dalam dakapannya. Ahreum kaku. Dia terkejut kerana tiba ii.
Yuntae terlopong mulutnya dan terkut kerana lelaki yang datang itu ialah...
Haechan
Dengan mata yang sembab,selsema dan muka yang kelihatan merah Haechan memeluk Ahreum tanpa rasa malu dan tanpa rasa bersalah.
Urat malu tu dah putus agaknya.
Tak ingat kot yang Ahreum ni dah ada Suami. Itu yang main peluk je sesukati.
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...