bab 6 (S3)

34 5 0
                                    

"Junkyu!" Ni dah masuk kali ke berapa tapi Junkyu tetap hiraukan panggilan gadis itu.

Tangan Junkyu berjaya diraih. "Awak kena-

"Kau nak apa?" Tanya Junkyu dingin. Gadis itu tersentak. 'kau?'

"Junkyu.. kenapa dengan awak? Saya ada buat salah ke? Ni kenapa tiba ii kau pulak? Sebelum ni okey je awak saya kenapa sekarang berkasar?" Tanya Ahreum tak puas hati

"Tak kan aku nak berlembut dengan orang yang tak move on lagi dengan ex dia?" Sekali lagi Ahreum tersentak.

Junkyu dah tau.

"M-macam mana awak tau? Sape bagitau awak??" Junkyu tersenyum sinis

"Gelabah? Terkejut aku tau kau ex Yujin? Asal eh? Kau muncul dalam hidup aku?" Ahreum naik geram

"Kau kenapa heh? Asal tetiba cakap macam ni?"

"Kau tu yang kenapa. Muncul dalam hidup aku. Rapat dengan aku bagaikan kau ni tak ada sape ii dalam hati kau melainkan aku. Kau layan aku macam kau suka aku sampai aku bagi harapan kat kau. Last ii kau boleh cakap kat aku yang kau suka Yujin sedangkan Yujin tu memang ex kau. Kau suka ex kau sendiri... Kau tak leh move on dari masa lalu kau. Kau datang kat aku, kau lampias kat aku, kau tumpang kasih sayang aku cam sial." Junkyu lepaskan semua.

Memang dia tak seberuntung orang lain heh? Orang lain bahagia tetapi dia? Tak. Menderita tak kira dimimpi atau direaliti.

"Aku tak nak kau tunjuk muka kau depan mata aku lagi. Aku jijik tengok muka kau." Setelah Junkyu berlalu pergi. Ahreum jatuh dan menangis.

Junkyu dah membencinya. Junkyu dah tau segalanya!!

"AFAGGHGHHAHAGHAGHHHHHH" Jerit Ahreum menangis teresak esak. Jujur. Ahreum dah mulai jatuh cinta terhadap Junkyu sejak kali pertama junkyu tersenyum. Tetapi dia masih tersekat dimasa lalu.

"Aku dengar kan, Yujin bagitau Junkyu haritu yang Ahreum tu ex dia." Ahreum terdengar murid lain sedang bercakap pasal Yujin dan Junkyu

"Iye ke? Tapi bukan ke Junkyu rapat dengan Ahreum. Nampak gaya macam Junkyu suka Ahreum."

"Aku rasa sebab tu kot kenapa Junkyu tak datang seminggu. Yelah kalau tidak, tak ada maknanya dia palaunya si Ahreum tu akhir ii ni." Ahreum mengepalkan tangannya.

Pang!

Pipinya terasa pedih akibat ditampar.

"Kenapa dengan kau ni? Gila ke tampar orang tiba ii?"

"Kau bagitau Junkyu pasal kita!??" Marahnya. Tak lama kemudian lelaki itu tergelak kecil

"Ouh pasal tu. Haah. Aku bagitau. Bukan apa. Aku tak nak dia dekat dengan perempuan rosak macam kau. Ops.." Ahreum mengepalkan tangannya

"Aku rosak sebab kau lah iblis!!" Tengking Ahreum menumbuk dada Yujin.

"Sape suruh kau ikut? Kalau kau tak ikut cakap aku time tu. Mungkin sekarang kau masih suci bersih. Aku buat macam ni bukan sebab apa tau.. aku buat macam ni sebab aku tak nak Junkyu dapat perempuan yang dah kena tebuk!"

"Kurang ajar!!" PANG

pipinya ditampar sekali lagi

"KAU PUNCA AKU ROSAK! SEBAB KAU AKU JADI MACAM NI! SEBAB KAU AKU TERPAKSA BELA KAU WALAUPUN AKU TAU TU SEMUA SALAH KAU!! DASAR ANAK DAJJAL!!" Jeritnya menangis.

"Dajjal mandul. Tak ada anak." Kata Yujin.

"AHAGAHHGHGHG" Menumbuk dada Yujin berkali ii. Yujin memegang tangan Ahreum untuk berhenti menumbuknya.

Sakit, kau tau apa.




"Kau serius lah dah tak ada hati lagi kat Ahreum?" Tanya Gyuvin. Ini semua rancangannya.

Kalau rancangannya gagal untuk bahagiakan Junkyu. Habislah dia. Dah lah Ahreum baru je lepas gugur. Bodoh jugak yang tu pun. Tak nak orang tau sampai gugurkan anak.

Anak tu tak ada dosa apa ii pergi gugurkan. Yanh dosa tu dia lah. Pandai buat tak pandai jaga. Hishh.. ini kalau kantoi macam mana nak jelaskan? Nasib Yujin cakap itu je. Kalau semuanya? Mahunya sampai ke keturunan Jihoon tu semua nya tak mau tengok lagi.

Bukan setakat keturunan Jihoon je, dia sendiri pun silap ii Junkyu tak mau tengok.

"Aku tak tau dengan perasaan aku.. ntah lah aku dah penat nak cintakan orang yang dah berpunya... Penat sangat.." junkyu dah pasrah. Junkyu dah tak mampu tak tangani semua ni.

Cukup lah Tuhan! Cukup lah ini je yang kau bagi. Aku dah tak mampu nak hadapi ujian ni!!

Junkyu meletakkan kepalanya diatas meja. Menangis.

Gyuvin di sebelah mampu tengok. Dia sendiri tak tau nak buat apa lagi. Rancangan nya nak bahagiakan Junkyu hampir gagal. Bukan hampir, rasanya memang dah gagal pun.

KRINGGGGGG

"Dah habis kelas.. aku balik dulu.." kata Junkyu lalu mengambil begnya dan berlalu pergi.

"Petang ni aku pergi rumah kau tau!" Junkyu mengangkat tangan 👌.

"Yedam." Yedam memandang ke tepi.

"Hmm. Asal?" Tanya Yedam.

"Kau pernah bercinta kan?" Yedam mengangguk tanpa berpikir.

Yedam dah dua kali bercinta. Dulu dan sekarang. Sekarang kan dia dah ada tunang. Lepas habis sekolah ni terus pikir pasal kahwin je.

"Macam mana eh rasanya lepas orang yang kita sayang tu dah tak nak tengok muka kita?" Yedam tersentak. Perbuatannya terhenti.

"Aku tak leh imagine macam mana sebab aku yang tinggalkan ex aku dulu. Kenapa? Junkyu dah tak nak tengok muka kau?" Tanya Yedam. Dia ada dengar jugak yang Ahreum dengan Junkyu tengah dalam masalah sekarang ni.

Gadis itu mengangguk sayu. "Dia cakap dia jijik tengok muka aku." Yedam terkejut. Sampai macam tu sekali Junkyu benci Ahreum?

"Junkyu bukan sengaja nak cakap macam tu. Fikiran dia bercelaru, dia tengah serabut. Maybe dia ada pengalaman macam tu sebab tu dia cakap macam tu. Aku dengar dari jihoon kau orang yang sama dalam mimpi junkyu. Kau isteri dia dalam tu. Kau ex Haechan. Sebab tu lah dia jadi macam tu." Jelas Yedam.

"Aku berani cakap ni sebab aku dah ada pengalaman dulu. Aku tau apa yang Junkyu tengah pikir sebab aku pun dulu sama jugak macam junkyu." Sambung membuat kerjanya.

"Maybe kau kena bagi dia masa dulu. Bagi dia berfikir dulu. Kalau kau duk desak dia,jumpa dia selalu makin buatkan dia jijik nak jumpa kau. Better kau tak yah jumpa dia dulu buat masa ni. Bagi dia masa selama mana yang dia nak. Lelaki ni kadang ii ambik masa lama jugak nak berfikir." Jelas Yedam lagi.

"Hmm... Okeylah, thanks Yedam.  Sekurang-kurangnya aku dapat tau apa yang Junkyu pikir sekarang." Katanya. Yedam membalas dengan senyuman.

"Ck eishh mashi bangun lah! Asyik aku je yang buat. Buat lah sekali. Tidur je kau dari tadi." Rungut Yedam sambil menggerakkan mashi yang lena tidur di alam barza- di alam mimpi itu.

........

Sesampai di rumah Junkyu. Gyuvin mengetuk pintu rumah Junkyu itu beberapa kali. Namun tiada sahutan. Pintu juga tak dibuka.

Gyuvin melihat sekeliling. Kiri kana- ada sepucuk surat...

Surat itu Gyuvin ambil dan buka. Pendek je ayat dia.

For Gyuvin:

~~~~~~~~~~~

Gyuvin terkejut selepas membaca isi surat itu. Surat itu terjatuh dari tangannya. Air mata Gyuvin.... Mengalir.

"Junkyu... Menghilang?"

Hate To Love YouWhere stories live. Discover now