Ahreum menghentikan keretanya di hadapan rumah lama jihoon dengannya. Ahreum keluar dari perut kereta bersama anak ii nya.
Mereka bertiga melangkah masuk kedalam rumah tersebut. "Ni rumah sape eomma?" Tanya Hoonie.
"Ni rumah Appa jihoon sayang.. tapi dia dah tak ada" jawab ahreum sambil tersenyum.
"Appa jihoon dengan Tuhan heh?" Tanya Hoonie. Ahreum mengangguk.
Hoonie memang pandai berkata ii. Kerana diajar oleh junkyu. Junkyu memberi tau semua maksud kata ii yang Hoonie tak pernah tau.
"Nak masuk bilik Appa jihoon? Pergi lah naik atas" kata ahreum. Lalu membiarkan anak ii nya berlari baik atas.
"Maaf sayang..." Tiba ii sahaja ahreum mengeluarkan air mata.
"Maaf sebab saya ego.. saya terpaksa tinggalkan awak akibat perangai awak... Saya tak ada niat nak tinggalkan awak sayang... Sumpah" aheeum jatuh terduduk. Memeluk lutut sambil menangis kuat.
"Kalau betul kau sayangkan dia bukan macam ni caranya" satu suara muncul dari belakang. Ahreum terkejut lalu melihat suara sape yang terdengar tadi.
"Jihoon? K-kau kau buat apa kat rumah aku ni?" Tanya Ahreum.
Macam yang Korang tau. Ni adalah jihoon sekarang. Bukan jihoon dulu. Hanya nama dan muka sahaja yang sebijik. Tapi tak tau lah kalau betul ke salah.....
"Kalau betul kau sayangkan dia,kalau betul kau suka dia,kalau betul kau cintakan dia sepenuh hati kau,separuh jiwa kau. Kau yang patut ubahkan dia. Bukan dia ubah diri dia sendiri bersendirian. Kalau kau lari macam ni.. dia tak akan berubah tau.. sebalik ya makin kuat" kata jihoon.
"Kau tau apa hah!? Perangai dia tu... Dah seminggu tau. Sejak dia balik dari kerja haritu. Perangai dia dah berubah kau tau tak!!" Jerit ahreum
"Sebab dia pikir ANAK KAU HOONIE TU ANAK KAU DENGAN AKU WINA!!" ahreum tergamam.
Jihoon memanggilnya Wina,hanya jihoon dulu sahaja yang memanggilnya dengan nama tu. Tak ada orang lain lagi. Tapi kenapa jihoon sekarang boleh tau nama tu?
"Hah..." Ahreum masih terkejut. Memandang wajah jihoon yang sudah mulai mengalirkan air matanya. Tetapi masih dengan muka dingin.
"Terkejut kan.. sebab aku hidup lagi. Sepatutnya aku dah mati dua tahun lepas tapi kenapa sekarang aku hidup lagi heh? Lepastu menyamar jadi diri sendiri tanpa kenal Korang semua... Kenapa heh?" Jihoon bertanya kepada ahreum.
"B-bukan... Tak kau bukan jihoon dulu!! Jihoon dulu dah meninggal! Depan mata aku!" Jerit ya tak percaya.
"Nak aku buktikan ke yang aku ni Park Jihoon dulu?" Jihoon memandang tunak mata ahreum.
Membuatkan ahreum semakin kuat menangis. "Kenapa kau patut buat macam ni!!!! Perlu ke hah!!" Jerit ahreum sambil memukul dada jihoon berkali ii.
Pada mulanya jihoon hanya biarkan,tangisannya semakin kuat. Dan dia merangkul pinggang ahreum dan memeluknya erat. Ahreum berada didalam dakapannya.
Dadanya basah akibat air mata dari ahreum yang mengalir. "Aku benci kau jihoon.... Hiks..." Kata ahreum dalam tangisannya. Dia memukul dada jihoon lagi. Dan jihoon memegang tangannya untuk hentikan dari terus memukulnya.
"Aku tak perkara yang aku buat ni salah.. tak sepatutnya aku buat macam ni.. tapi kau kena tau.. aku buat macam ni sebab aku nak kau dengan junkyu hidup bahagia tanpa aku. Aku sengaja buat macam ni. Kau tengok lah kalau kau gaduh. Kau akan lari. And yes tengok sekarang. Dulu aku ada. Time Korang gaduh aku ada aku boleh hentikan. Tapi sekarang? Dah gaduh besar macam ni.. siap lari rumah tinggalkan suami. Dosa tau.." kata jihoon sambil memegang pipi ahreum.
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...