bab 3 (S2)

50 8 0
                                    

Seminggu kemudiannya C-chaeyoung dan aheeum telah balik ke rumah mereka. Treasure juga semakin sibuk sejak dua menjak ni.

Dengan Hyunsuk,Yoshi dan Haruto pun nak keluarkan lagu mereka Volkno tu. Mestilah bertambah sibuk kan. Mereka paham. Tapi yang buatkan aheeum tak paham. Kenapa dengan perangai junkyu ni?

Lepas je dia keluar hospital haritu. Dia disuruh oleh boss nya untuk berkerja semula. Jadual semakin padat kerana dia kena ke Jepun dan Indonesia selepasnya.

Tapi lepas je dah selesai semua tu. Mereka dibenarkan cuti. Tapi kenapa junkyu lepas cuti je terus macam tak ada mood? Selalunya dia happy je kalau boss nya beri cuti. Boleh lah dia spend time dengan anak dan isteri dia kat rumah.

"Awak nak makan apa ii ke nanti makan malam lepasni? Boleh saya tolong masakkan untuk awak." Tanya ahreum kepada suaminya junkyu yang sedang bersandar disofa sambil menonton TV

"Tak nak..." Jawab junkyu singkat.

"Tapi awak dari tengah hari tadi tak makan apa sayang.. saya takut awak sakit Aje.." kata ahreum

"Saya dah cakap saya tak nak kan,apa yang susah sangat nak paham!? Kalau rasa diri sendiri tu tak paham sangat apa yang orang cakap tadi. Pi berambus masuk tadika semula. Menyemak betul lah aku!" Bentak junkyu dan terus naik tangga dan masuk ke bilik. Pintu bilik dihempas dengan kuat.

"Eomma.... Hoonji takut.." kata anaknya Hoonji yang melihat junkyu memarahi ahreum tadi bersama Hoonie.

Ahreum lantas memeluk kedua ii anaknya yang berada dalam ketakutan. Kepala anaknya diusap lembut.

(Junkyu pov)

Kasar sangat ke aku buat macam tu kat dia tadi? Tak rasa macam kasar sangat ke? Dah lah buat depan anak ii pulak tu.. haishhh kau ni junkyuu

Aku marahkan dia pun sebab dia curang dengan aku. Maybe lah kot dia curang. Aku pun tak pasti. Tapi bila aku pikirkan semula apa yang perempuan tu cakap.. ada betulnya jugak.

Sebab anak sulong aku si Hoonie tu. Muka dia langsung tak ada iras cam muka aku. Lebih kepada muka jihoon. Kalau hoonjie tu lain lah sebab memang anak aku. Muka dia ada iras dengan aku sebab mata dengan mulut dia tu.

Aku tak puas hati dengan Hoonie ni. Betul ke dia anak aku? Kalau betul kenapa tak ada rupa aku langsung? Kenapa ada rupa jihoon pulak sedangkan jihoon pulak sedangkan jihoon dah meninggal.

Jihoon dulu lah tapi,bukan yang sekarang. Tapi jihoon kan dah meninggal masa tu. Macam mana pulak ahreum boleh mengandungkan anak jihoon? Aghh pening lah aku macam ni.

Bila dipikirkan balik Macam logik. Tapi bila pikir lagi sekali cam tak logik pun ada. Ye lah jihoon dah tak ada kot masa tu..

Klek.

Kedengaran bunyi pintu bilik dibuka. Ahreum. Dia menuju ke almari baju itu. Almari baju itu dibuka dan ahreum mengambil semua bajunya dan diletakkan ke dalam beg besarnya itu.

Aku berkerut dahi. Kemana pulak dia nak pergi malam ii buta ni? Tak nampak ke aku kat sebelah ni?

"Awak nak pergi mana ni ahreum?"tanya aku kepadanya. Tiada jawapan dibalas melainkan jelingan.

Aku pergi ke arahnya dan memegang tangannya tapi ditepis kuat. "Jangan sentuh saya boleh tak! Saya tak suka!" Bentaknya

"Tak masalahnya sekarang ni kenapa dengan awak ni hah!? Kenapa tiba ii je nak kemas ii baju bagai ni? Nak lari rumah ke apa hah!?" Tanya aku dengan nada tegas.

"Awak tanya diri awak tu dulu. Sebab awak saya jadi macam ni." Jawabnya lalu keluar dari bilik.

Aku serabaikan rambut aku. Aku keluar dari bilik itu dan mengejar ahreum. Tangan ahreum aku pegang kuat.

"Pls jangan pergi.. kalau betul saya ada buat salah dengan awak tolong bagitau saya. Saya boleh mintak maaf,kalau perilaku saya selama ni buruk terhadap awak. Saya boleh betulkan balik perilaku saya. Kenapa sampai nak lari rumah bawak Anak ii kita ni?" Tanya aku.

"Pls jangan halang saya boleh tak!? Ikut suka hati saya lah saya nak pergi mana pun yang awak nak sibuk sangat Pahal?" Balas ahreum. Aku membulatkan mata aku.

"Saya suami awak,jadi sebab tu lah saya tanya awak kemana awak nak pergi. Nak ke jadi macam haritu hah!? Apa yang masuk dalam fikiran awak tu sampai awak sanggup nak tinggalkan saya sorang ii dengan bawak lari anak sekali? Apa salah saya?" Tanya junkyuu dengan wajah yang sayu.

"Kim junyu pls lepaskan tangan saya. Saya ni bila tengok muka awak bukan makin kesian tau. Tapi makin rasa nak bagi penampar. Serabut tau tak. Lepaskan tangan saya,saya tak suka!" Jerit ahreum.

Anak ii mereka Hoonie dan Hoonjie telah mau menangis akibat takut dengan mereka yang tak habis bergaduh lagi.

"Awak tengok anak kita pun dah takut dengan kita tau sebab kita tak habis lagi bergaduh" kata junkyu

"Awak yang nak sangat semua benda ni berlaku" kata ahreum

"Tapi saya tak mintak pun kan"

"Cara awak tu yang memintak ii semua benda ni berlaku!! Awak punca semua ni! Dengan perangai buruk awak tu lagi buatkan saya rasa muak nak tengok lagi muka awak." Kata ahreum lalu membawa anaknya keluar dari rumah.

Menuju ke kereta. Hoonie dan Hoonji dimasukkan ke dalam perut kereta. Beg ii baju mereka diletakkan ke dalam bonet kereta.

"Jangan pernah cari kami lagi kim junkyu!" Kata terakhir ahreum sebelum dia masuk kedalam kereta dan pergi.

Junkyu jatuh terduduk dan menangis kuat. Dengan perangai nya itu yang mengakibatkan semua benda hilang,dia kehilangan Anak ii nya. Dia kehilangan isteri kesayangan nya. Dia hilang semua tu.

_____________

"Kau tak rasa ke junkyu tu macam dah berubah?" Tanya Haruto

"Apa yang berubahnya?" Tanya Yoshi.

"Tak ada lah.. sejak dari Jepun haritu kan.. perangai dia dah lain. Kau tengok lah sekarang dia banyak marah ii kan orang,moody.." kata haruto.

"Ada masalah lah tu dengan keluarga dia ke.." kata Yoshi

"Keluarga? Sape je yang ada? Kalau betul dia gaduh dengan keluarga mesti aku tau sekali" kata Doyoung.

Mereka memandang sesama sendiri.

"Weh Korang!" Jeritan dari jaehyuk membuatkan mereka semua terkejut.

"Kenala ni jae?" Tanya Yoshi

"Ahreum bawak anak ii dia lari rumah tinggalkan junkyu" kata jaehyuk. Membulat mata mereka semua.

"Ahreum lari rumah bawak anak? Tinggalkan junkyu kat rumah tu? Apa gila sangat dia ni?" Tanya jihoon.

Semua diam tanpa sebarang balasan. Memandang sesama sendiri.





Lambat update sebab fokus kan kat buku lain hehehe... Dengan busy nya lagi sekarang. Sorry lah

Hate To Love YouWhere stories live. Discover now