Setelah siap mandi,makan,kemas rumah,kemas pakaian sekolah dan sebagainya. Ahreum berbaring diatas katilnya yang empuk itu.
Dia terus mengambil telephone nya dan menilik. Dia terus membuka app whatsapp dan lihat chat jihoon. Setelah jaehyuk bagi tadi. Dia terus save.
Walaupun dah sebulan dia kat situ, tapi still jugak masih lagi tak save nombor member lain
Dan kini dia nak chat jihoon. Ingin tanya sesuatu. Mungkin ni kerja gila tapi tak tau lah sebab dia sendiri yang nak. Chat jihoon dibuka
Ahreum: annyeong Park Jihoon?
Jihoon: annyeong neh,naneun jihoon Imnida. Nuguya?
Ahreum:eo,naneun Ahreum Imnida. Budak baru kelas kau tu.
Jihoon: ..........
Jihoon: oh... Kau ada apa ii ke chat aku ni? Btw dapat nombor aku ni dari mana?
Ahreum:err... Aku mintak dengan jaehyuk. Aku sebenarnya nak jumpa kau. Nak tanya sesuatu. Tapi kalau kau nak lah... Sebab mungkin pertanyaan aku ni agak gila sikit...
(Jihoon tak membalas chat Ahreum,dia hanya bluetick sahaja. Setelah 5 minit kemudian baru dia balas)
Jihoon: kau nak jumpa aku? Buat apa? Kat mana? And kenapa?
Ahreum:em.... Kalau lepasni kita jumpa boleh? Kat cafe ***** tu. Kalau tak menyusahkan kau.
Jihoon: nanti aku otw,kau bersiap lah dulu. Nanti dah siap chat.
Ahreum: oh... Ok.
(Bluetick)Dengan pantasnya Ahreum terus bersiap dan menukarkan bajunya. Dia memakai baju yang agak bersaiz besar,seluar jeans hitam,beg berwarna hitam dan kasut Puma berwarna putih.
Tomboy style adalah style kegemarannya. Dia memang suka style macam lelaki even dia sendiri pun perempuan.
Setelah sampai ditempat yang dia tuju. Dia masuk ke dalam cafe itu. Baru sahaja ingin chat jihoon. Jihoon telah sampai dan cuitnya dari belakang membuatkan dia terkejut.
"Aku dah sampai ni hah,tak perlu chat lagi dah." Kata jihoon sambil senyum tak lebar sangat. Dia sebenarnya tak berapa nak selesa sangat dengan Ahreum dikeranakan Ahreum ni sebijik macam wina,itu membuatkan dia payah nak lupakan wina even dah setahun Wina pergi.
"Kau ni... Terkejut aku.." kata Ahreum perlahan. Jihoon tergelak kecil.
"Aku memang selalu buat macam tu kat wina. Dah terbiasa kan.. sorry lah kalau kau tak suka." Kata jihoon
"Eh tak apa lah.. aku Okey je. Eh jom LA Oder dulu."jawab Ahreum
Setelah selesai sesi mengoder. Jihoon dan Ahreum kembali mbuat eye contact.
"Apa yang gila sangat pertanyaan yang kau nak tanyakan tu?" Tanya jihoon.
"Ok... For the fistly aku nak mintak maaf. Mungkin pertanyaan aku ni agak gila dan mungkin buatkan kau tak selesa atau tak suka. Tapi aku buat demi-
"Wina? For what?" Tanya jihoon. Ahreum mengeluh berat.
"Aku nak jadi kembar tiri kau! I mean... Your stepsister. Jangan salah faham. Aku buat macam ni sebab.... Aku nak gantikan tempat Wina.. aku tak nak lah disebabkan aku... Kau tak boleh nak terima yang Wina dah tak ada.. kau anggap aku Wina pun aku dah kira oke. Aku tak kisah... Tapi kalau kau tak nak aku tak nak paksa." Kata Ahreum sejurus membuatkan jihoon terbukak mata luas
"Kau... Nak jadi kembar aku? Nak ganti tempat Wina? Anggap kau Wina? Kau tau kan kalau orang lain anggap kita ni orang yang dah mati ibarat orang tu tak boleh nak lupakan dia. Dan itu menyakitkan. Kau sanggup ke Ahreum? Aku tak kisah tau. Aku Okey je,aku lagi suka. Tapi masalahnya kau ni. Kau kata kau buat macam ni sebab kau nak gantikan tempat Wina. Sebab takut aku tak boleh terima yang Wina tu dah tak ada? Tapi kalau kau suruh aku anggap kau Wina pun just sama je nyah.. tak ada beza pun. Tetap jugak aku tak boleh nak terima yang Wina dah tak ada." Kata jihoon.
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...