"Jihoon oppa." Jihoon berpaling memandang nya.
"Kalau Ahreum nak balik dulu boleh? Ahreum balik dengan Chanyoung." ZAP
Yoshi dan Junkyu terkejut serentak. Situasi ni. Mereka sangat tau dengan situasi ni!!
"Abang! Kalau wina nak balik sendiri boleh ke? Bukan apa.. abang kan banyak kerja lagi kat sekolah,so tak nak la kacau abang.."
"Buat apa nak balik sorang²? Tak payah lah. Nanti ada apa² terjadi? Sape susah? Abang jugakan? Tak payah!duduk je sini tunggu abang" arah jihoon.
"Tapi-" jihoon memotong
"Lagi pon junkyu balik lambat selalunya. Jaehyuk dengan chaeyoung pon balik lambat jugak. So duduk je la dengan diorang dulu. Ala abang bukannya lama pon. Sekejap je ok!?" Pujuk jihoon dengan wajah aegyo nya..
"Ehmm okela kalau camtu,Wina nak cari chaeyoung dulu ok"
"Tak payah lah, duduk je sini tunggu oppa, apa ii jadi nanti sape susah? Oppa jugak." Jawapan yang jihoon berikan hampir sama seperti didalam mimpi itu.
"Hmm... Okey lah kalau camtu..tak pe lah Ahreum pergi cari Chanyoung lepastu tunggu kat area bawah tu Okey?" Jihoon membalas dengan gaya 👌
Ahreum pun berjalan keluar dari kelas. Beberapa saat kemudian junkyu berlari keluar kelas menghampiri Ahreum.
Tangan Ahreum berjaya diraih.
"Hmm? Ada apa ni Junkyu?" Tanya Ahreum
"Tak payah lah tunggu kat bawah, awak tunggu lah kat library ke dulu.." pujuk junkyu sambil menggenggam erat tangan Ahreum
"Tak pe lah awak, lagipun saya nak cari Chanyoung. Awak pergi lah masuk kelas." Kata Ahreum lalu berlalu pergi.
Tapi Junkyu masih tak hilang rasa resah. Dia memang dapat rasakan apa yang akan terjadi nanti selepas ni.
"Mana budak Chanyoung ni?" Tanya Ahreum sendiri tercari ii sosok tubuh Chanyoung.
"BHA"
"AGHH" Ahreum terjerit kerana seseorang tiba ii datang menerjahnya
"Hishh kau ni Chanyoung! Terkejut aku." Marahnya. Chanyoung tak berhenti gelak
"HAHA Halah ii sorry lah. Ni unnie nak balik dah ke?" Tanya chaeyoung
"Hm? Belum. Jihoon tak bagi balik dulu. Dia suruh tunggu. Ni alang ii kau ada boleh lah temankan aku kejap. Boleh?"
"Ehhh boleh apa pulak tak boleh." Kata Chaeyoung
Didalam kelas.
Tak
Tak
Tak
Asyik ditekan je pen tu dari tadi. Mata menghadap buku nota, namun pikiran masih menghadap Ahreum.
"Heishh..." Rungutnya. Kali ni dah masuk kali ke berapa dah.
"CK HISHHHH" Junkyu mengemas barangnya dan berlari ingin keluar dari kelas
"Weh Junkyu kau nak pergi mana!?" Tanya Jihoon kepelikan
"Aku tak dapat nak stay!! Ada benda penting!" Jawab Junkyu.
"Aku pun!" Yoshi lari keluar ikut serta
"Weh Junkyu Yoshi!! CK heishh kemana diorang nak pergi?" Rungut Jihoon.
Dibawah.
"Ahreum!! Hishh mana Ahreum ni.." panggil Junkyu sambil tercari ii sosok yang dicarinya
"Jom pergi family mart dulu. Beli makanan. Lapar lah." Ajak Ahreum.
"Jom lah.. lagipun perut kosong lagini." Kata Chaeyoung.
Diorang pun berjalan pergi ke kedai family mart.
Huh huh huh!!
Penat berlari mencari di merata tempat. Tetapi tak jumpa ii.
"Weh tu! Kat family mart" kata Yoshi. Junkyu melihat ke arah yang ditunjuk oleh Yoshi tadi
Ye,Ahreum dan Chaeyoung berada di situ. Dan terdapat di sorang gadis asing yang sedang berdiri disebelah kedai family mart itu. Berpakaian sekolah beserta hoodie hitam dan mask hitam.
Dah pasti. Memang diorang lah yang akan membuli Ahreum dan Chaeyoung nanti.
"Aku rasa aku tau kenapa benda ni terjadi." Kata Yoshi seperti tau sesuatu.
Dalam mimpi tu. Gadis pembuli tu.
"Garam."
"Eh Junkyu Yoshi. Korang datang sini jugak? Tak stay ke?" Tanya Ahreum.
"Tak nak lah.. sekali sekala malas stay apa salahnya." Jawab Yoshi.
Ahreum menggeleng kepala tergelak kecil.
"Jom lah. Dah beli kat makanan masing ii? Ha jom pergi." Kata Junkyu.
Mereka pun pergi sama ii menuju ke sekolah kembali. Balik karang marah pulak kat Jihoon.
"CK! Kacau betul lah Junkyu dengan Yoshi nih! Habis plan kita." Menumbuk dinding disebelahnya
"Dah ah jom. Nak teruskan pun tak ada guna kalau ada Junkyu dengan Yoshi kat situ." Katanya.
"Lepas ni kalau awak nak pergi mana ii. Awak bagitau saya. Biar saya temankan." Ahreum berkerut dahi.
"Kenapa tiba ii?" Tanya Ahreum. Junkyu menggeleng
"Tak ada apa.. saya cuma tak nk benda yang sama terulang balik. Saya trauma.." Ahreum memandang wajah Junkyu sayu
"Kenapa? Awak pernah hilang orang yang awak sayang ke?" Tanya Ahreum.
Junkyu berpikir sejenak..
"Nak kata tak pernah tu tak lah... Nak kata pernah pun tak... Entah lah.. saya pun tak tau.." jawab Junkyu.
Serius. Dia pernah kehilangan Wina semasa didalam mimpi. Dia juga pernah hampir Kehilangan Ahreum semasa didalam mimpi. Kejadian tu terjadi sebanyak dua kali.
Junkyu tak nak benda tu terulang buat ketiga kalinya. Cukup dia menderita kat dalam mimpi tu selama bertahun ii. Dia tak nak dekat dunia nyata ni dia hilang lagi orang yang tersayang.
Junkyu dah berjanji. Dekat dunia nyata ni. Dia nak jaga Ahreum, cinta dan sayangkan Ahreum sepenuh hatinya. Dia tak kan benarkan sesiapa sahaja menyentuh Ahreum sebarangan.
Biarpun dipanggil obses. Dia bukan obses tetapi dia trauma dengan mimpi yang dia alami. Disebabkan mimpi tu dia tak nak kehilangan Ahreum.
Kecuali kalau Ahreum mencintai orang lain..
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...