bab 6 (S2)

54 11 0
                                    

Harini hari pernikahan aku bersama Haechan. Sepatutnya kau berada ditempat pernikahan sana untuk berkahwin tapi.. aku lari....

Aku dengan berbaju pengantin ni bersama beg kecil berisi baju spare aku lari dari sana kerana tak mau meneruskan pernikahan ini.

Aku rasa diorang tengah cari aku kot. Aghh lantak lah yang penting aku tak nak balik. Tiba ii satu kereta berhenti dihadapan aku. Kereta eomma..

"Kenapa kamu lari!!" Jerit eomma sambil menggoyang kuat bahu aku. Aku menangis

"Yun tak nak kawin dengan dia eomma pls lah! Eomma tau kan dia tu macam mana! Jenis yang memaksa. Yun tak suka!!" Eomma dengan matanya yang berair menatap aku.

"Lari sejauh mungkin nak" aku membulatkan mata aku. Eomma tak marah??

"Lari sejauh mungkin. Eomma tak nak Haechan tau kalau kamu ada di sini. Lari lah cari hyunsuk! Cari hyunsuk mintak tolong dia.. eomma tak nak paksa anak eomma buat benda yang anak eomma tak suka. Cepat lari!!" Jerit eomma aku. Aku tersenyum sambil menangis.

Aku memeluk eomma aku dan berlari meninggalkan eomma di tepi kereta.

Drrrt drrrrt

Ahjuma dah jumpa yuntae?

"Belum. Masih tengah cari ni"

Ah ok. Pastikan jumlah dia tau

......

......

Sudah satu jam yuntae berjalan sehingga sejauh ni. Dia terjumpa tandas di sebelah sana. Dengan pantasnya dia masuk ke tandas tersebut dan menukar baju.

Baju pengantin itu dia bukan ke dalam tong sampah besar belakang lorong itu. Yuntae melanjutkan langkahnya berjalan.

Dia tak tau dah nak ke mana sekarang ni. Telephone pun tak ada. Tiba ii dia ternampak dua figura berlari ke arahnya. Seorang wanita dan seorang lagi lelaki.

"Yun!" Panggil nya lalu memegang bahu yuntae

"Chaeyoung.. Haruto" sahutnya

"Bukan patutnya Harini hari pernikahan kau dengan Tunang kau ke?" Tanya Haruto tercungap ii letih

"Aku lari... Aku tak nak kahwin dengan dia" jawab yuntae membuatkan kedua pasangan itu pelik

"Kenapa kau tak nak kahwin dengan dia?" Tanya Chaeyoung.

"Dia paksa aku kahwin dengan dia. Aku tak kenal dia langsung pastu dia paksa jugak aku kahwin dengan dia. Sampai tak bagi aku jumpa hyunsuk langsung. Aku tak suka!" Marah yuntae.

"Awak.. awak bagitau semuanya pasal ni dekat hyunsuk. Lepastu kita bawak yuntae balik rumah. Bagi dia tinggal kat rumah kita kejap. Kesian yun dia letih sangat sampai lemah dah ni" kata Chaeyoung. Haruto hanya mengangguk dan mengeluarkan telephone yang berada di dalam poket.

Haruto chat hyunsuk. Dia memberitahu kesemua yang yuntae cakapkan tadi kepada hyunsuk.

........

"Yoshi!" Jerit hyunsuk membuatkan Yoshi terkejut

"Ko ni dha kenapa? Kena sawan ke apa?" Tanya yoshi pelik.

"Ko baca ni" hyunsuk menunjukkan telephone nya kepada yoshi. Yoshi membulatkan matanya.

"Kejap hah?? Kahwin paksa? Lari? Apa ni aku tak paham...." Kata Yoshi.

"Haechan dengan yuntae kena kahwin paksa. Baru je pernikahan diorang nak bermula tadi tapi yuntae lari. Sekarang yuntae ada kat rumah Haruto. Badan dia lemah sangat sebab yuntae cakap dah satu jam lebih dia berjalan dari tempat dia kahwin tu ke sini." Kata hyunsuk panjang lebar.

Hate To Love YouWhere stories live. Discover now