Ishh si chaeyoung ni PON. Orang cari dia dari tadi. Dia pulak yang hilang entah ke mana.
Dah la orang tengah tahan geramnya,tahan malunya dengan si junkyu tu! Dia ni pulak time² ni lah kau nak ghaib.
"Mana chaeyoung ni.. hishh time ni lah kau nak hilang." Kehulu kehilir aku mencari chaeyoung.
"BHAAA!!" Chaeyoung mengejutkan aku dari belakang.
"Hahahaha unnie cari sape dari tadi?" Tanya chaeyoung. Haih... Kalau lah kau tau yang aku ni tengah cari kau dari tadi.
"Unnie cari kau la, tau tak tadi unnie bergaduh dengan si junkyu tu! Haish.." kata aku kepadanya.
"Serius lah unnie? Unnie kalau unnie nak tau kan! Kat sekolah ni tak ada sorang PON perempuan yang berani nak cari gaduh ngn si junkyu tu. Macam mana unnie boleh berani pulak gaduh ngb dia?" Tanya chaeyoung.
Lah...manalah aku tau...kalau aku tau tak ada nya aku nak cari masalah ngn si singa tu.
______
"Oh.. ye ke... Ok btw ni! Unnie gaduh dengan dia pon sebab salah unnie jugak sebenarnya kan. Dah fist tu tujuan unnie sebenarnya nak cari chaeyoung. Pastu ada satu bayangan ni terlintas di mata unnie. Aku ni jenis confuse,so aku suka mencari. Aku PON cari lah sape disebalik bayangan tu. Bila aku dah jumpa.kau tau sape bayangan yang aku cari tu?"
Chaeyoung menggeleng kepala menandakan tidak tau.
"Bayangan tu Kim Junkyu sendiri tau! Pastu kitorang bergaduh la kan bertuduh sesama sendiri. Pastu tetiba si haruto tu pulak dia boleh cakap. Yang kalau kitorang berdua gaduh lagi,dia nak kawinkan Kitorang berdua. Ehhh tak ada maknanya nak kawin dengan si junkyu tu lah." Kata Wina membuat muka.
"Unnie! Unnie jangan la benci sangat dengan si junkyu tu, satu hari nanti unnie akan sayangkan dia, cintakan dia tau." Kata chaeyoung
"Tak ada lah. Unnie tak kan jatuh cinta kat dia. Orang sedingin macam tu nak ajak couple? Silap² GF dia pon tak tahan dengan perangai dia tu lah." Kata Wina menyindir junkyu.
"Cakap besar.... Tengok je la nanti... Hahahaa" chaeyoung gelak terbahak²
'eh dia ni, aku doakan kau yang jadi jodoh dia kang apa pon tak dapat🗿.' omel Wina dalam hati.
Sungguh dia tak suka dengan junkyu lepas dia tau macam mana perangai sebenar junkyu.
Tapi tu baru setengah perangai dari sikap junkyu yang sebenarnya. Junkyu yang sebenarnya lebih dari tu. Dia jenis yang kuat menangis keseorangan di rumahnya,dia tak suka dengan mana² perempuan,dia jenis cepat cemburu, dan kadangkala ada satu lagi sikap dia yang tiada siapa pon tau.
Junkyu ni dia hanya tinggal sorang sahaja kat rumah, eomma dan appa dia duduk di rumah yang berasingan. Kiranya tu rumah dia sendiri lah.
"Eh mana Jaehyuk? Dia tak nak balik Ngan kau ke?" Tanya Wina mencari Jaehyuk.
"Dia memang selalu balik lambat,apa yang ada kat sekolah ni pon tak tau lah sampai kena tunggu dia siap jugak semua kerja, baru ikut dia sekali balik." Terang chaeyoung.
"Ohh kiranya macam, dia suruh kau tunggu dia sebab nanti kalau dah Setel semua kerja kat sekolah ni,pastu kau balik sama² Ngan dia lah?" Tanya Wina.
"Macam tu lah kiranya, eh ni kau tak nak balik jugak ke?"
"Aku pon samalah, tunggu jihoon siap semua kerja dia, baru balik sekali." Kata Wina
"Sayang betul dia kat kau heh, sporting betul."
---------------------
Beberapa jam kemudian* (8:00 a.m)
"Ok kalau tak de paper lagi aku nak balik dulu au! Adik aku dah tunggu." Kata jihoon kepada rakan-rakannya yang lain.
"Tak pernah² kau balik awal... Selalunya kau balik dengan kitorang je, tak pon kau balik sorang²" kata Yedam.
"Sekarang kan adik aku sekolah kat sini. Lagipon dia dah lama tunggu dah tu. Aku yang suruh dia tunggu. Jadi aku tak nak la balik lepas ni dia penat sangat." Terang jihoon.
Notice yang Jaehyuk mai keluar dari kelas dengan membawa beg galasnya.
"Kau nak balik dah ke Jae? Dengan adik kau?" Tanya hyunsuk.
"Emmm" singkat.
Yang lain hanya meng'oh'kan sahaja.
"Eh dah la bye aku pergi dulu. Ajun! Kau nak balik dengan aku tak? Rumah kau kan sebelah rumah aku je." Tanya jihoon mengajak junkyu pulang sekali.
Dulu sebelum Wina pindah sekolah ni. Diorang berdua selalu balik bersama. Namun junkyu tak tau pulak jihoon ada adik kembar, perempuan pulak tu. Kalau lelaki boleh kira la jugak.
"Balik dengan kau lah cam biasa. Tak kan nak balik sorang²" kata junkyu.
" Tak de lah. Kau dengan adik aku kan... Ehem! Ehem! Jadi.... Aku takut kau menyampah je dengan adik aku." Kata jihoon.
Dia memang tau sejak adik dia pindah. Gadis itu dengan junkyu tak boleh duduk diam jika mereka bertemu. Ada je benda yang nak digaduhkan.
Jihoon pon dah penat nak hentikan pergaduhan diorang. Malah haruto pulak dia hanya menadah telinga sahaja.
"Kalau tak cari pasal, tak de maknanya nak bergaduh lah. Dah jom" ajak junkyu
__
___
"Wina!! Oh winaa!! Mana kau!?" Panggil jihoon yang dari tadi tak nampak kewujudan Wina.
"Wina! Park Wina! Oi minah! Mana kau hah!" Junkyu juga turut risau.
"SAKIT LAHHH!!"
BHAAA!! Weh korang😭 aku tak de idea lah sekarang... Macam mana ni weh😭
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...