"junkyu" panggil ahreum. Aku mendongak kepala memandang wajahnya.
"Pasal peluk kau tu.... Sorry lah,kalau buat kau tak seles-
"Alah tak pe,aku Paham,lagipun masa tu kan kau tengah marah,sedih pulak tu. Jadi apa salahnya kalau aku jadi peneman kau masa kau sedih?" Potong aku apabila ahreum mahu meminta maaf tentang dua hari lepas.
Semalam dia tak datang sekolah,kata saem dia demam panas jadi terpaksa cuti. Aku paham perasaan dia bila dituduh. Sampaikan aku pun terikut tuduh dia jugak walaupun tanpa bukti.
Dan bila perempuan tu jumpa aku dan dia minta maaf dengan aku sebab dia dah buat win- eh ahreum macam tu sampai demam panas. Katanya dia buat macam tu bersebab. Tak ada niat pun nak buat ahreum macam tu.
Tapi aku cakap kalau nak minta maaf tu bukan dengan aku. Tapi dengan orang yang dah dia tuduh. Aku? Hah memang aku dah minta maaf pun dengan ahreum time tengah leka peluk dengan dia masa kat belakang sekolah tu.
"Ah lepas ni kalau kita rehat sama ii nak? Kau dengan aku. Tak pun rehat sekali dengan member lain. Okey?" Ajak aku. Dapat aku lihat mata sepetnya tu membesar. Aku tau dia terkejut sebab fist time aku ajak dia makan sekali.
"Kau.... Ajak aku?" Tanyanya tak percaya. Aku ketawa kecil
"Iye Yoon ahreum, kau tak percaya ke? Aku dah berubah lah sekarang.. sikit lah. Sebab aku tau. Kalau aku dingin pun tak akan dapat apa jugak. Aku dah terbiasa dengan sifat ceria aku yang mendiang Wina dah bagi pada aku. Yang dia dah ubahkan aku. So apa salahnya kalau aku nak berbaik je dengan kau kan? But aku tak friendly lah dengan perempuan lain melainkan kau,Yuntae dengan Chaeyoung tu je." Jawab aku ceria. Ahh aku rindu sangat senyuman aku ni. Dah lama.
Walaupun aku tau tu senyuman aku sendiri,tapi sumpah. Aku rindu dengan senyuman kau sendiri. Tiap hari aku senyum dan beri senyuman kepada mendiang Wina dulu. Tapi senyuman tu hilang pergi bersama Wina. Dan kini Wina dilahirkan kembali dan membawa kembali senyuman aku yang telah lama menghilang.
Aku bersyukur.
Sebab aku dah boleh terima hakikat yang Wina dah pergi,dah tak ada. Dah bahagia kat sana.
Sayang... Saya harap awak betul ii bahagia kat sana. Saya nak awak jaga saya dari sana tau. Jaga eomma dan appa awak tu elok ii. Jangan buat diorang sedih. Dan jaga oppa awak jihoon tu dari sana.
Awak tau. Tuhan dah kembalikan awak pada saya tau. Tapi walaupun tu bukan awak. Sekurang ii nya sifat dia dan wajahnya tu persis macam awak. Bukan setakat persis,tapi memang dah sebijik gila. Yang membezakan antara korang berdua hanya lah perangai. Kalau macam awak ni lembut,kekadang boleh tahan keras kepala,manja dan periang. Tapi dia tu tomboy,kasar,suka senyum dan kami pun tengah bergaduh macam mana kita pernah bergaduh dulu tau sayang.
Awak tau betapa bencinya saya dulu time dia ada kat sini. Tapi pada masa yang sama saya tak boleh jugak nak benci dia lama ii. Sebab muka dia macam awak. Dan tak ada guna juga saya kalau saya benci dia sebab memang tak akan dapat apa pun. Yang dapat hanyalah sia ii.
Dapat aku lihat 11 jejaka dan Yuntae dengan Chaeyoung tak berhenti dari tadi memandang junkyu yang leka main air dengan straw. Aku rasa tak perlu sebut kot yang 11 natang tu, Junkyu cuba untuk tidak memandang diorang kembali. Tapi dia tak boleh.
"Kejap,asal korang ni dari tadi duk pandang junkyu?" Tanya aku menyertak lamunan diorang.
"Entahnya,tak selesa aku dibuatnya. Kalau pandang sekejap centu tak apa lah jugak." Kata junkyu sambil memuncungkan mulutnya itu. Comel
"Sejak bila pulak jantan ni baik? Sejak bila pulak perangai kau berubah dan sejak bila pulak kau berbaik dengan minah ni?" Yoshi bertanya banyak soalan sambil menunding jari kepada aku yang duduk disebelahnya. Aku menepis tangannya.
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...