(sebulan kemudian)
Sejak ahreum pindah sini. Dan sejak dia dah tau semua pasal junkyu dengan Wina dan kawan ii dia yang lain.
Sejak dari tu jugak lah dia dengan junkyu tak berhenti bergaduh. Asal jumpa je gaduh. Sampaikan kawan diorang yang lain pun hanya biarkan sahaja.
Ye la dah terbiasa sangat. Dulu si junkyu dengan Wina bergaduh time fist diorang jumpa pun macam tu lah jugak. Itu dah macam rutin harian diorang setiap kali dalam kelas atau dimana sekali pun kalau diorang berdua berjumpa.
Apa nak jadi dengan diorang berdua ni pun tak tau lah..
'alah masa ni jugak lah buku aku nak tertinggal.. tak kan lah aku nak pinjam dengan si mamat sebelah ni pulak? Aishh malas lah aku nak berdebar dengan dia ni...' omel ahreum dalam hati.
Memang dulu dia suka dengan junkyu kerana junkyu adalah David Kim. Tapi. Lepas kejadian tu dia terus dah tak minat dengan junkyu. Lepas dia tau macam mana perangai junkyu. Baru dia tau, erti percaya tu apa.
Jangan percaya sangat dengan lakonan orang. Sebab nanti kalau kita tau perangai sebenar dia baru tau menyesal. Ha kan dah mendapat.
Sekelas dengan idola pastu bila dah tau perangai sebenar idola. Tiba ii unstan idola pulak. Dah tak minat dengan dia.
"jun-junkyu... Aku.. nak pinjam buku kau boleh?" Tanya ahreum ingin meminta izin junkyu.
"Buku kau ada kan? Asal tak guna je buku kau?" Tanya junkyu dengan nada dingin.
'aishj ini yang aku tak nak ni..' omel ahreum lagi.
"Buku aku tertinggal.. so aku nak pinjam lah buku kau... Boleh tak?" Tanya ahreum lagi.
"Tak.." kata junkyu singkat sambil menggelengkan kepalanya.
"Hek eleh dia ni pun. Orang nak pinjam sekejap je pun. Bukannya nak ambik bakar terus. Tau lah tu buku kau. Orang nak sekejap pun tak leh ke apa? Menyesal betul la aku duduk tepi jantan macam ni. Baik aku pindah duduk tepi jihoon lagi bagus." Bebel ahreum dah mula keluar sikap jantan dia tu. Walaupun dia girl🗿
Baru sahaja ahreum ingin bangun tiba ii junkyu pegang tangannya dan mengunci.(dia pegang kuat ii tak nak bagi lepas kau paham ak?)
"Kau lepas boleh tak? Dah kenapa kau tiba ii pegang tangan aku?" Tanya ahreum ingin lepaskan tangan dia namun tak boleh.
"Kau tak perlu pindah mana ii. Kau hanya perlu duduk sini je melainkan kau ada kerja lain yang nak kena buat." Kata junkyu sambil mendekatkan dirinya dengan ahreum.
Jarak badan dan muka mereka tidak jauh sekarang. Hanya beberapa cm sahaja. Junkyu hampir ii sahaja ingin mencium ahreum namun dia tahan. Ahreum kebelakangkan badan dia. Dan makin dia kebelakang,main dekat junkyu mendekat.
"Eh kau ni tepi boleh tak? Ni kelas tau bukan rumah kau,kau nak buat macam ni. Orang tengok lah!!" Kata ahreum ingin melarikan diri dari junkyu. Tapi malangnya dia tak boleh nak lari.
Sedikit sahaja dia bergerak. Bibirnya akan bertemu dengan bibir junkyu. Sedangkan badan mereka pun dah bersentuhan sekarang apatah lagi muka yang hampir nak tersentuh ni.
"Baik kelas" dengan pantas junkyu dan ahreum betulkan posisi mereka setelah dengar suara saem yang kedengaran.
Mereka berdua menghembuskan nafas yang lega kerana tiada sesiapa pun yang perasan pasal adegan mereka berdua tadi. Itu kalau ada yang perasan tu mau malu muka diorang nyah🗿
(Beberapa minit sebelum)
"Weh Yoshi, kau nampak tak apa yang aku nampak?" Bisik Junghwan. Yoshi mengangkat kening.
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...