Pagi yang cukup indah,terdengar bunyi burung berkicau,makcik² yang sedang menyiram pokok,menyidai kain. Ada yang tengah joging dan ada budak² sekolah rendah yang sibuk berlari untuk je sekolah.
Terdengar pintu bilik aku dibuka. Haih sape lah yang kacau aku time² aku nak tidur ni😒
Oh... Jihoon rupanya.
Jihoon datang kepadaku dan memeluk aku tiba².
"Dik... Bangun dik... Siap² gi sekolah..." Katanya. Tuan punya badan pun mamai ada hati nak kejutkan aku🗿
Aku pernah n bangun lah dengan senyuman yang cukup ceria. Almaklumlah dah jadi awek orang kan👍.
Lalu jihoon keluar semula dan menutup pintu. Aku tau dia nak gi mandi. Dia bersiap lambat sikit. Mengalahkan perempuan😒.
Beberapa minit kemudian. Aku telah pun siap. Cuma ready nak gi sekolah je ni hah. Notifikasi whatsapp tiba² keluar. Aku menilik phone aku.
Wowowo My koala😭
______________________________________
(Mykoala🐨)"Sayang dah siap ke?"
(Me)
"Dah siap dah. Cuma ready nak pergi je ni hah""Ohh saya dah sampai kat depan rumah awak ni. Cepat lah keluar."
"Eh ye ke? Awalnya!?"
"Kena lah awal. Kan nak pergi sekolah sama²"
"Eh cepat lah!!"
______________________________________
Aku terus mengabaikan chat dia apabila aku ternampak dia didepan pagar rumah aku. Dia senyum kepada aku,aku membalas senyumannya.
"Pergi lah cepat. Namchin dah tunggu tu!" Kata jihoon.
Lah... Dia dah tau ke?
"M-macam mana kau tau?" Tanya aku.
"Aku tau lah dah aku yang rancang semua.. aku yang suruh dia keluar dengan kau pergi sungai Han tu. Pastu yang pasal hiasan apa benda semua tu aku,YEDAM dengan DOYOUNG yang buat. Hah sekarang satu kelas dah tau pasal hubungan korang" kata jihoon. Membulat mata aku apabila jihoon cakap yang satu kelas dah tau.
What the f-
"Dah dah la tu mengelamun. Pergi!!" Kata jihoon menghalau aku.
Aku pun pergi je la tanpa melihat jihoon. Aku berlari anak ke arah junkyu dan memeluknya.
"Sorry buat awak tunggu lama..." Kata aku kepada junkyu. Junkyu senyum lagi.
"Tak pe lah. Lagipun saya baru je sampai tadi." Jawab junkyu sambil mencium bibir aku.
"NAK BERMAKSIAT PUN TUNGGU LAH HALAL DULU ANAK2 OI!! INI BELUM PAPE DAH BETCIUM BAGAI,DEPAN RU.AH AKU PULAK TU😒BANYAK CEKADAK MUKA KAU!!" jerit jihoon yang berada di pintu rumah
Kami berdua hanya ketawa sahaja.
"Kata je la kau insecure sebab tak ada awek alah!" Jerit junkyu
"Eh Junkyu! Awek kau tu adik aku tau! Tak memasal belum lepas seminggu lagi dah jadi ex kang!!"kata jihoon. Aku yang ingin melempar batu jokong tadi ditahan oleh junkyu.
YOU ARE READING
Hate To Love You
FanfictionMula² benci. Tercrush dekat kembar member sendiri pulak. "habis tu kau nak duk kat mana lagi? kat lantai simen bawah tu?" ........ "nak aku tarik pinggang kau baru kau nak duduk kat tepi ni ke apa?" 1. HATE TO LOVE YOU (S1)= Kehilangan orang yang te...