41 fejezet

419 50 5
                                    


1 hónappal később... 

Július 1., péntek 

Chongqing-i Rendőrkapitányság


Xiao Zhan lélegzetvisszafojtva tördelte az ujjait. Ott állt a rendőrkapitányság harmincadik emeletén található hatalmas tárgyalótermében, és úgy érezte, nem itt a helye. Odalépett a faltól falig ablakhoz és onnan figyelte a lába alatt elterülő Chongqing nyüzsgő városát és fényeit.

A terem közepén egy fémlábakon álló, spanyol tölgy tárgyalóasztal állt – amely körül harmincan is kényelmesen elférhetnek –, most mégiscsak hat ember töltötte meg üres székeit. A jelenlévők között ott volt mellette a társa, Wu Ying; Yang Yaling, immáron bilincsben elővezetve és frissen elváltan; Wang Yibo; He Peng nyomozó és Miss Gu ügyész.

Xiao Zhan lehunyta a szemét.

A média érdeklődése az ügy kirobbanása óta csak még tovább nőtt.

Miközben a Yang család ügyvédje a mindennapos interjúiban a család ártatlanságáról és rágalmazásáról beszélt, addig az ügyész és a nyomozást vezető He Peng egyáltalán nem beszélt a sajtóval. Mindketten következetesen megtagadták, hogy válaszoljanak. Míg a védelem csak úgy ontotta magából az információt, az ügyész még halvány utalást sem tett arra, hogy milyen stratégiát használnak majd.

Azonban alig két órával ezelőtt bizonyítást nyert, hogy Yang Yaling több bűncselekményt is elkövetett. A nő ellen a következő vádpontok merültek fel: kiskorú gyermek veszélyeztetése; cserbenhagyás és segítségnyújtási kötelezettség elmulasztása, illetve az ehhez kapcsolódó bizonyítékok eltüntetése Xiao Zhan sérelmére; rongálás, szintén az ő sérelmére; végül pedig gyújtogatás, emberölési kísérlet és rágalmazás.

A vádirat összesen nyolc különböző vádpontot tartalmazott.

Mint kiderült, ő volt a négy évvel ezelőtti autóbalesetének okozója, amellyel összesen hét további személyt hoztak kapcsolatba, köztük az apját, Yang Jiang Hongot és egy fiatal rendőrtisztet. Miss Gu hiába ismertette a baleset tragikus következményeit – Xiao Zhan maradandó sérüléseit és Li Jun visszafordíthatatlan állapotát – Yalingnak még csak a szeme se rebbent.

Ha figyelembe veszi korábbi viselkedését és megnyilvánulásait, lelepleződött az akkut nárcizmusa, az empátia és a tette miatti szégyen illetve megbánás teljes hiánya. Minden alkalommal kíméletlenül átgázolt a környezetén, ha a céljai megvalósításáról volt szó. Felelőtlen tettei, az indulatokból elkövetett cselekedei és tettei feletti kontrollálatlanság is alátámasztotta azt a tényt, amelynek puzzle darabkái éppen abban a pillanatban álltak össze a fejében.

Yang Yaling egy olyan felnőtt, aki habár a társadalom teljes értékű tagja volt, érzelmi intelligenciája megragadt egy kisgyerek szintjén, amit eddig tökéletesen begyakorolt és színlelt.

A szakemberek az ilyen személyt szociopatának nevezték.

Yalingot az elmúlt hetekben hétszer hallgatta ki a rendőrség. A vádlott azonban minden alkalommal megtagadta, hogy akár csak köszönjön is a kihallgatás vezetőjének. A hangfelvételek bizonyították, hogy próbálták dühösen, majd barátságosan szóra bírni, kitartóan ismételgették a kérdéseket, de mindhiába.

Egy hangot sem sikerült kihúzni belőle.

A nő elleni vádak így kizárólag a tárgyi bizonyítékokra, illetve a nyomozás során kiderített tényekre épültek. A hallgatása miatt szintén nehéz helyzetbe került ügyvédje, aki nem titkolta, hogy Yaling védelmét egy pszichiáter által készített szakvéleményre építették, amely alapján Yaling érzelmileg instabil és nem beszámítható. Az ügyvéd – és őt támogatva az egész Yang család – olyannyira egyértelműnek találta a szakvéleményt, hogy szinte elképzelhetetlennek tartották, hogy a bíróság egy ilyen irat ellenében döntsön.

Betrayed [BEFEJEZETT]Where stories live. Discover now