Teaser 4

367 13 0
                                    


Part manis2 jer lepas ni. Versi lama, banyak part menangis. Versi baru ni, banyak part manis2.HATI KALA CINTA - teaser******"Tapi..." Zhafran pandang tepat ke wajahku yang sedang merenungnya.


Jemarinya naik membelai rambutku. Anak rambut yang berjuntai, dia selitkan ke tepi telinga.

"Sepanjang aku kenal kau, tak pernah sekali pun kau minta aku belikan apa-apa untuk kau. Kenapa, ya?" Soalannya tak terjangka oleh akalku. Tak pernah terfikir pun.

"Bila aku bawa kau temankan aku pergi shopping, aku harap sangat kau minta aku belikan apa-apa untuk kau. Tapi tak pernah."

Betul cakap Zhafran. Walau dia tawarkan padaku untuk belikan apa-apa, tetap aku menolak. Sebab tu kalau dia nak beli, dia terus saja beli. Kalau dia tanya aku, memang jawapan aku mesti TAK NAK!

"Aku tahu kau banyak duit. Tapi aku pun ada duit. Abah dan along akan pastikan aku sentiasa ada duit. Dan abah juga ajar aku supaya tak meminta-minta." Aku senyum bila teringat zaman kanak-kanak. Banyak yang abah ajar yang sehingga kini aku ingat dan sentiasa amalkan.

"Hidup aku mudah, Zhaf. Senang kau nak bela. Maintenance aku tak tinggi. Bagi makan tiga kali sehari, dah cukup." Sengih lebar aku tayang. Rasa lucu dengan bicara sendiri.

Zhafran kerling aku dengan ekor mata.

Dan terus aku kelip-kelipkan mata pada dia.

"Boleh rehat tak malam ni?" Aku pantas tukar topik. Rasa dah mengantuk, tak larat lagi nak bercerita.

Zhafran geleng kepala.

"Tak penat ke?"

Sekali lagi Zhafran geleng kepala.

"Arrrggghh... kau ni." Aku bagai terjerit kecil.

Dan Zhafran gelak.

"Ubat sebelum tidur." Dia terus paut tubuhku....

HATI KALA CINTAWhere stories live. Discover now