1. Bölüm: An'sızım.

4.1K 262 188
                                    

18.09.22, 04.10.22

Rüzgâr Tersine Dönerse.

1. Bölüm: An'sızım.

Ege Can Sal, Başa Sar.

🪁

"Okula giriyorum anne, sonra konuşalım mı?"

"Tamam bebeğim, görüşürüz."

Okula falan girmiyordum.

Telefonu kapattığımda saçlarımın bir kısmını kulağımın arkasına yerleştirdim. Servisin sokağa girdiğini görünce sıkıntıyla nefesimi verdim. İçinde sayılı kişinin olduğu servisin kapısı açıldığında bindim ve tekli koltuklardan birine oturdum.

Eylül'de olmamıza rağmen sabahlar soğuktu. Soğuktan hemen buz gibi olmuş bacaklarım servisin dışarıya göre sıcak havasıyla kendine gelmeye başlamıştı. İlk alınanlardan biriydim, servis beni 07.40 civarları almıştı ve tahminimce 08.40 gibi okulda olurduk.

Başımı soğuk cama yaslayıp gözlerimi kapattım, 1 saat boyunca oturmaktansa uyurdum. Uykuya aşıktım, bulduğum her boşlukta uyuyabilirdim.

Ne kadar süre geçtiğini bilmezken, defalarca dur-kalk yapmıştık. Yarı uyur yarı uyanık haldeyken servisteki sesler artıyordu. Tatilin her günü yan yana olan insanların sabahın sekizinde konuşacak ne gibi önemli konuları olabilirdi acaba, merak ediyordum.

Seslere daha fazla dayanamayıp gözlerimi araladım, buğulu gözlerle dışarı baktığımda okulun yakınındaki çiçekçilerden birini görmemle okula yaklaştığımızı anladım. Kucağımdaki telefonu elime aldım, açılan ekrandaki bildirimlere bir süre göz gezdirdiğimde annemin banka hesabıma her ay neredeyse yarısından fazlasını geri göndermeme rağmen yine yüklü bir miktar para gönderdiğini gördüm.

Babam benim bütün ihtiyaçlarımı karşılıyordu ama hepsini reddettiğimde de annem kızıyordu. Ben de gönderdiği parayı ayrı bir hesapta biriktiriyordum.

Yeniden yarısını geri gönderirken etrafı dinlemeye başladım. Hocalarla ilgili her zamanki dönem başı dedikoduları dönüyordu.

Aymira Hoca kocasından boşanmış. Çocuğun velayetini almak için türlü türlü şey yapmış ama alamamış.

Evet, ben de gördüm, kadının her hikayesi ayrı gönderme yapıyor adama.

Gördünüz mü, Emre Hoca, Aymira Hocaya baya baya yanıkmış, adam ona atacağı mesajı yanlışlıkla sınıf grubuna atıp rezil olmuş.

Onu bırakta, valla Kübra Hoca evli ama Serkan Hocada gözü var bence. Gerçi adam da ona karşı boş değil gibi duruyordu. Kocasıyla arası bozukmuş zaten, öyle diyorlar.

Bu arada yeni bir matematik hocası gelmiş, bizim derse de girecekmiş. Sinan hoca iyiydi ya, anlıyorduk ondan.

Evet, ben de programda gördüm, adı Kenan'mış galiba. Bütün 11 ve 12'leri ona vermişler. Sinan hoca da 9'ları ve kendi 12'sini almış.

Fizik, kimya ve türevlerini yapabiliyordum ama matematiği sevdiğim hâlde o kadar zorlanmıştım ki, 9. sınıfın sonunda Anadolu lisesine nakil aldırmaya karar vermiştim. Sinan Hoca matematiğimin de iyi olduğunu ve çalışırsam yapabileceğimi, yapamazsam bizzat onun naklimi aldıracağını söylemişti.

1 yıl sabredip, nakil aldırarak sözel okuyacakken fen lisesinde kalmamı sağlayan ve bana matematiği sevdireceğine söz verip bunu başaran hoca, dersime girmeyi mi bırakmıştı?

RÜZGÂR TERSİNE DÖNERSEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin