Part Thirty-Eight

89 3 0
                                    

" Manouk! Je bent bevallen "

Picture: Manouk is bevallen!
Veel leesplezier ☺️
   <------------------------

Olivia
Midden in de nacht word ik wakker van iemand die me druk wakker maakt. Ik open mijn ogen en zie Matthy druk naast me staan. " Manouk haar vliezen zijn gebroken. We moeten nu naar het ziekenhuis, wil je alsjeblieft ook mee gaan " verteld hij en ik knik. Ik spring uit bed en kleed me aan. Manouk loopt puffend voor me de trap af. Ik wikkel een deken om haar heen en loop dan met haar naar de auto. Ik ga samen met haar op de achterbank zitten en hou haar hand vast. Matthy rijdt naar het ziekenhuis, te hard maar goed. De boete betalen we wel. Al gauw zijn we aangekomen bij het ziekenhuis en regel ik een rolstoel voor Manouk. Hoeft ze niet meer te lopen, wel zo fijn. Ik rijd haar naar binnen en Matthy loopt achter me aan. De mevrouw aan de balie ziet ons binnen gekomen en begeleid ons naar boven. Daar kan Manouk op bed gaan liggen en al gauw staan er veel mensen om haar heen. Ook haar moeder is er inmiddels. Alles gaat heel snel en om 09:35 is daar dan eindelijk: Jonas Matthyas het Lam. Ik ben zo trots op Manouk, hoe ze het heeft gedaan. Ook op Matthy, die week geen moment van haar zijde. Heb een beetje mee kunnen kijken en kan me goed voorbereiden. Ik hoef tenslotte ook niet zo lang meer. Ook verder is alles goed gegaan en mag Manouk samen met Matthy en Jonas om 12 uur al het ziekenhuis verlaten. Met een volle auto rijden we terug naar huis. Manouk heeft nog een klein beetje pijn maar is vooral heel moe. Snap ik, sinds 12 uur vanacht wakker met weeën en daarna nog bevallen, dat is ook wel zwaar. Thuis aangekomen hangen er allemaal blauwe slingers. Een ooievaar in de tuin, hebben ze mooi gedaan. Manouk stapt de auto uit en barst in tranen uit. Matthy pakt de maxicosi waar Jonas in ligt en loopt voor ons naar binnen. Als Matthy Jonas op de keukeltafel zet is iedereen beneden. Ik geef Robbie een kus. " Jongens en meisjes, wij willen jullie graag voorstellen aan Jonas Matthyas het Lam " verteld Matthy en haalt Jonas uit de maxicosi. " Wauw, gefeliciteerd bro " zegt Robbie enthousiast en geeft hem een box. " Goed gedaan Manouk, je mag trots op jezelf zijn " zegt Robbie en dan schiet ze weer vol. Snel geeft Robbie haar een knuffel. " Kraamtranen, het zijn kraamtranen " lacht ze en Robbie laat haar los. Iedereen feliciteerd hun en dan trekken ze zich even terug met hun drietjes. Even bijslapen en genieten van elkaar. " Zullen wij naar de spa? " vraag ik aan Robbie en hij knikt. " Goed idee, even lekker ontspannen " antwoord hij en ik knik. Samen lopen we naar boven en pakken we de tas in. Snel nog even gedag zeggen tegen Manouk en Matthy. Als ik daar naar binnen loop liggen ze alle drie in bed te slapen. Jonas boven op Matthy en Manouk dicht tegen Matthy aan. Ja die is haar plek nu kwijt. Zachtjes verlaat ik de kamer en trek beneden mijn schoenen aan. We stappen samen in de auto en rijden naar de spa. Het is niet zo druk gelukkig. Binnen aangekomen kleden we ons om en genieten we van een dagje rust. Genieten van elkaar. Een babymoon gaan we dit jaar niet meer redden voordat de kleine meid geboren wordt dus proberen we het zo te doen. Kleine uitjes samen weg, nogmaals genieten van elkaar. Na een dagje zen worden rijden we terug naar huis. Benieuwd hoe het met Matthy en Manouk is en met kleine Jonas. Thuis aangekomen doe ik mijn schoenen uit en zie ik Matthy met Jonas in de woonkamer zitten. " Hey broertje " lach ik, " he lieverd, kom kijken " antwoord hij en ik ga naast hem zitten. Gelijk overhandigd hij me Jonas. Handig zo'n buik, die ik nu als steun gebruik voor Jonas. " Kan ik even plassen " lacht hij en loopt naar de wc. Jonas slaapt rustig door en merkt er niks van. Als Matthy terug is besluiten we Max, Kelly en Penelope te facetimen. Die weten nog van niks. " Hey lieverd! Wat leuk dat je belt, hoe gaat het " neemt Max op en Penelope zwaait op de achtergrond. " Mathhy heeft nieuws " grijns ik en draai mijn camera om. Ondertussen komt ook Manouk beneden en komt gauw bij ons zitten. " Manouk! Je bent bevallen " roept Kelly door de telefoon en ze knikt. " Jonas Matthyas het Lam, vanochtend om 5 over half 10 " verteld ze en ondertussen geef ik haar Jonas. " Wauw gefeliciteerd, we hopen hem snel te ontmoeten " zegt Max en we knikken. Even kletsen we samen verder en daarna loop ik al bellend naar boven want Penelope mist Robbie. " Robbie lieverd, iemand mist jou " zeg ik als ik de kamer binnen stap en draai de telefoon om. " Penelope princess " roept hij, " roobbbbbiiieee " hoor je aan de andere kant. Geweldig om te zien hoe ze met elkaar om gaan. Ze kletsen een hele poos met elkaar en dan zeggen we elkaar allemaal gedag en dat we elkaar heel snel weer zullen zien. Na het telefoontje heeft Raoul inmiddels gekookt en kunnen we eindelijk eten. Na het eten doe ik nog wat wasjes en knuffel ik veel met Jonas. Ik hou van baby knuffelen. We kijken een film en gaan daarna allemaal naar bed. Robbie gaat nog even gamen maar komt al gauw bij me in bed liggen. Vast moe en zen nog van de spa, haha. " Zullen we een zomerhuisje kopen in Monaco " lacht hij ineens en ik kijk hem aan. " Grapje toch " antwoord hij. " Nou geen slecht idee, denk niet dat we gauw hier uit gaan en dan kunnen we naar Monaco wanneer we willen " vertel ik en hij knikt. " Bij Max staan er een paar appartementen te koop. Zou natuurlijk tof zijn als we daar kunnen " zegt Robbie en ik knik. We kletsen er nog even over door en gaan daarna beiden slapen. Dit lijkt me wel wat. Interessant Robbie..

It's just the two of usWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu