Part Thirty-Seven

96 3 0
                                    

" Vandaag was echt heeeel leuk "

Picture: Verjaardag Penelope
Veel leesplezier ☺️
<------------------------

Olivia
5 weken zijn verder na de gender reveal. We zijn weer in Monaco. Penelope is vandaag 3 geworden en die verjaardag konden we echt niet overslaan dus weer een ritje naar Monaco. Lijkt wel ons 2de huis maar het is ook gewoon veel te gezellig. Vroeg word ik wakker en besluit gelijk uit bed te gaan. Ik trek een badjas aan en loop de slaapkamer uit. Het is half 8, lekker vroeg dus. Matthy en Manouk zijn niet mee, Manouk loopt in haar laatste loodjes dus zijn alles gereed aan het maken voor de kleine man. Er is verder nog niemand wakker al hoor ik iemand al wel zachtjes kletsen door de babyfoon. Die hadden we gisteravond aangezet omdat we buiten zaten en we dan niks horen, maar die zijn we dus ook vergeten uit te zetten. Slim. Zachtjes open ik Penelope haar slaapkamer deur. " Birthday princess " fluister ik zachtjes en klik het licht aan. " Jaaa ikke jarig " klapt ze en ik haal haar uit bed. " Gefeliciteerd lievelings " feliciteer ik haar en geef haar een kusje. Ik zet haar op de commode en kleed haar aan. Een groen jurkje, geweldig. Als ze aangekleed is, zet ik haar op de grond en loopt ze naar de kamer waar Max en Kelly slapen. Daar duwt ze de slaapkamer deur open en springt ze op bed. Van schrik schiet Max omhoog en ik lach. " Ook goedemorgen " lach ik en hij kijkt me aan. " Maaaaxxx ik ben jaarigg " roept ze hard en ik denk dat zelfs Robbie daar van wakker word. Ook Kelly schrikt zich dood. Max knuffelt haar en geeft haar een kusje. Ik schrik van Robbie die ineens een hand om mijn heup legt. " Morning " fluisterd hij en geeft me een kus. Zo is iedereen binnen 5 minuten wakker, oeps. Penelope knuffelt met Kelly totdat ze Robbie ziet. Ze springt van het bed af en rent naar Robbie. Die tilt haar dan op. " Gefeliciteerd schatje! " roept hij en geeft haar een kus en knuffel. Die knuffel duurt langer dan met rest. " Koffie? " vraag ik en iedereen knikt. Ik loop naar de keuken en maak koffie voor iedereen. Even later zit iedereen aan tafel en kletsen we met elkaar. We hebben besloten haar nu een cadeautje te geven en dan vanmiddag de rest. Max en Kelly beginnen met hun cadeau te geven. Een grote hoge doos. Al giebelend pakt ze hem uit. Een kaptafel voor in haar slaapkamertje. Te schattig! Wij wisten die al en hebben dus allemaal kleine spulletjes gehaald voor erbij. We geven ons cadeautje en ontbijten daarna verder. Na het ontbijt wil ik me klaar maken voor de dag maar Penelope wil heel graag spelen. Ik hurk bij haar neer ookal gaat dat nier meer zo soepel door die kleine spruit die groeit en groeit. Alleen maar goed maar bukken word zo vervelend. " Ik ga even snel douchen, aankleden en klaarmaken. Daarna kom ik met je spelen, beloofd " vertel ik haar en ze knikt. Zoet begint zelf te spelen en kan ik me met een gerust hart klaarmaken. Ik spring onder de douch maar kort daarna stap ik er gewassen weer onderuit. Ik droog mijn haren en sla dan een handdoek om me heen. Ik wandel naar de slaapkamer en stiekem kijk ik even om het hoekje bij Penelope. Robbie is bij haar gaan zitten want die was al helemaal aangekleed en had dus tijd voor haar. Gelukkig maar. Ik trek mijn lichtblauw spijkerbroek aan voor zover ik die nog pas. Als ik die niet meer dichtkrijg zucht ik. Leuk zo'n kleine baren maar mijn eigen kleding niet meer passen is vreselijk. Dan maar weer een jurkje aan. Blauw groen met een klein beetje kant. Hakken er onder en dan alleen de make-up en haren nog. Als ik dat ook klaar heb, loop ik naar Penelope om te spelen maar ze is er niet. Dan hoor ik iemand door de babyfoon. " Lekker slapen, straks is je grote feestje " hoor ik Max zeggen en Penelope brabbelt wat na. Wij kunnen nu met onze vrije handen alles buiten klaar maken. Klein muziekje op en zetten een tent op. Alles is in unicorn thema, daar is Penelope dol op. De visite stroomt zo langzamerhand ook binnen terwijl Penelope nog slaapt. Dat geeft niks. Nog even laten slapen en dan maken we haar zo wakker. Ook Lando, haar andere grote vriend is er ook. Max zijn moeder, vader en zus zijn er ook. Ook zijn zus haar vriend en kindjes zijn er. Voor ze rest zijn het allemaal familie en vrienden van Kelly. Ik loop zachtjes Penelope haar kamer binnen en maak haar wakker. " Dotje, wordt je wakker? Je feestje begint " fluister ik en woel door haar haar. Haar ogen opent ze langzaam en daarna kruipt ze op mijn schoot. Ik til haar op en zet haar weer op de commode. Ik kleed haar weer aan, kam haar haartjes door. " Jij mooi, ik mooi, wij allebei mooi " giebelt ze en ik knik. Ik til haar op en neem haar mee naar buiten. Handig zo'n buik, daar kan ze mooi een beetje opleunen nu ze zo groot word. Buiten aangekomen draait ze gelijk haar gezicht in m'n nek. Als ik haar aan Max wil geven klampt ze zich nog meer vast aan mij. " Denk dat ze nog een beetje moet wakker worden en wennen aan de drukte " vertel ik en Max knikt. Hij draait zijn hoofd om mijn schouder en wrijft even over Penelope haar wang. Na 5 minuten is het ijs gebroken als ze het woord cadeau hoort. Ik zet haar op de grond en ze rent naar Kelly. Die tilt haar op een stoel en nu recht voor haar neus staat een grote unicorn taart. De hele middag is Penelope zoet met cadeautjes en haar neefjes waar ze mee kan spelen. In de avond gaat ze dood moe maar voldaan naar bed. Ze wilt dat we haar allemaal naar bed brengen. " Vandaag was echt heeeel leuk " giebelt ze als Kelly haar in bed legt. " Gelukkig maar princess, alles voor jou " zeggen Robbie en ik in koor. We geven haar een kus en een knuffel en dan verlaten we allemaal de kamer. " Tijd voor bier en wijn " lacht Max en ik knik. Alcoholvrij voor mij dan he. We zitten buiten na te kletsen over de fijne dag. Maar al gauw daarna zoeken we ons bedje op. Gesloopt zijn we na vandaag. Het is wat, zo'n kinder verjaardag. Alvast een voorbereiding op onze kleine spruit. Daarna wrijf ik even over mijn buik. Robbie komt tegen me aan liggen en legt zijn hand op mijn buik. Gelijk reageert ze en trapt ze tegen zijn hand. " Nu al een drukte maker " grijnst hij, " ja ik kom tot rust na een drukke dag en dan wordt zij actief. Heel fijn " lach ik en Robbie kust me. " One happy family " glimlacht hij en legt zijn hoofd op mijn borst. Al gauw daarna zijn we beiden vertrokken in een diepe slaap naar deze ongelofelijke drukke maar leuke dag. Alles voor onze lieve Penelope. Dat we nog heel lang van haar mogen genieten. En van Max en Kelly natuurlijk.

It's just the two of usWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu