Part Fourty-One

82 4 0
                                    

" Hoe kan het zijn dat ze zo dol op Robbie is? "

Picture: Geboorteknuffel Novelle
Veel leesplezier ☺️
<------------------------

Olivia
Een newborn baby betekend, weinig slaap, veel gehuil, veel poepluiers maar ik ben trots op ons. En we mogen niet klagen. Novelle is ontzettend rustig en slaapt bijna alleen maar. Ookal begint ze nu wel meer alert te worden op bewegingen. Ook begint ze stemmen te herkennen en dat ziet er zo leuk uit. Novelle wekt me om 08:00, tijd voor een voeding. Dat werd tijd want ik sta op knappen. Ik leg haar gauw aan en voed haar. Robbie slaapt nog en ik woel even door zijn haar. Vanavond vliegen Max, Kelly en Penelope terug naar huis, heel jammer. Max heeft volgend weekend zijn laatste race van het seizoen. Hij kan kampioen worden. En 100% dat we er bij zijn. Dit kunnen we niet overslaan ondanks dat Novelle er is. We vliegen met z'n allen naar Abu Dhabi. Mijn ouders gaan ook mee voor het eerst zodat hun op Jonas en Novelle kunnen passen als wij op het circuit zijn. Matthy en Manouk gaan natuurlijk ook mee. Volgende week donderdag vliegen we die kant op, zo spannend maar zoveel zin in. Zoveel vertrouwen in Max! Die week daarna hebben wij ons kraamfeest. We hebben besloten alles in 1x te doen zodat we geen veel kraamvisite hebben. Alleen de ouders van bijde kanten zijn geweest en Max, Kelly en Penelope maar die zijn ook familie. Ook pas dan gedaan omdat Max dan vakantie heeft omdat het racen klaar is. Na het voeden van Novelle, leg ik haar bij Robbie neer en ga ik uit bed. Ik trek mijn badjas aan en loop naar beneden. Vrolijk wordt ik begroet door Penelope. " Goedemorgen " lach ik lief en hurk bij haar neer. Ik kan weer normaal hurken, finally. Gelijk slaat ze haar armen om me heen en begint te huilen. Ik til haar op en zet haar op het keukeneiland. " Wat is er schatje? " vraag ik en veeg haar tranen weg. " Ik wil niet naar huis " snikt ze, " jullie moeten ook mee " huilt ze verder. Glimlachend trek ik haar tegen me aan. " We zien elkaar volgende week alweer schatje. En daarna zullen we veel samen zijn. Beloofd " vertel ik en met betraande ogen kijkt ze me aan. " Echt waar schatje " glimlach ik en aai even over haar wang. Ze veegt haar tranen weg en knuffelt me. Dan komt ook Max beneden en ziet me zitten met Penelope. Hij komt naast me zitten en drukt een kus in mijn haar. " Morning " mompel ik, " morning schatten " antwoord hij en woelt door Penelope haar haar. " Zo traantjes weer gedroogd en lekker verder spelen " zeg ik en druk een kus op haar voorhoofd. Ze knikt en gaat spelen. " Huilen? Hoezo? " vraagt Max als we aan de keukentafel zitten. " Kwam beneden, ging bij haar zitten en ze begon spontaan te huilen. Ze wilt niet naar huis " vertel ik hem en hij lacht. " Arme P kan niet meer zonder Robbie " verteld hij lachend en ik lach. " Koffie? " vraag ik en hij knikt. Ik ben koffie aan het zetten als ook Robbie beneden komt met Novelle op zijn arm. " Morning lovely " zegt hij en geeft me een kus. " Goedemorgen " antwoord ik en glij even met mijn vinger over Novelle haar wang. Nog lekker in haar slaapzak slaapt ze door. Bijna een week alweer, de tijd vliegt. Robbie geeft Novelle aan Max en hurkt dan bij Penelope neer. Die begint weer te huilen, had het ook niet anders verwacht bij Robbie. Lachend kijken Max en ik elkaar aan maar al gauw is ze stil. " Vind je het goed als ik vandaag nog met P naar een speelparadijs ga? Even de laatste dag goed afsluiten? " vraagt Robbie daarna aan mij. " Ik red me wel hoor. Eventueel kunnen we ook met z'n allen gaan. Ook leuk voor P " antwoord ik. " Durf je dat aan met Noof? " vraagt hij en ik knik. " Komt allemaal goed " antwoord ik en dan knikt hij. Penelope is in alle haast Kelly wakker maken want die wilt liever nu vertrekken dan straks. We kleden ons allemaal aan en maken ons verder klaar. Ontbijtje naar binnen en gaan. Penelope is helemaal blij. Penelope wilt bij ons in de auto zitten en dat is helemaal prima. Voorin naast Robbie, op haar stoeltje zit ze daar. Ik zit samen met Novelle bij Max en Kelly in de auto. We rijden achter elkaar aan naar het speelparadijs. " Hoe kan het zijn dat ze zo dol op Robbie is? " vraag ik aan Kelly en die haalt haar schouders op. " Ze is nooit zo, totdat ze jullie weer ziet. Dan is het in de avond echt tranen met tuiten dat we weer weg gaan " verteld ze, " gelukkig doen we er alles aan om elkaar zoveel mogelijk te zien natuurlijk " voegt Max er aan toe. " Ik denk dat ze zich heel erg vertrouwd voelt bij jullie. Netzo hoe ze zich voelt als ze bij ons is " zegt Max en ik knik. " Heel fijn, daar niet fijn maar het breekt m'n hart gewoon dat ze tot 2x toe huilt als ik of Robbie beneden komt en ze beseft dat ze vanavond weer naar huis moet " vertel ik en ze begrijpen het allebei gelukkig. Al gauw daarna zijn we bij het speelparadijs. Lachend komen Robbie en Penelope uit de auto. Ik leg Novelle in de kinderwagen met haar knuffel. Ze slaapt, anders doet ze niet. Het is gelukkig niet heel erg druk dus ook niet te veel herrie. De hele middag vermaken we ons daar. Rond een uur of 3 gaan er terug. Zelfde auto opstelling als op de heenweg. Onderweg als we bijna thuis zijn, wordt Novelle wat huilerig. Het is ook tijd voor een voeding. Ik sus haar en dan zijn we al gauw thuis. Thuis leg ik haar gelijk aan en wordt er gekookt. Voor 13 man, arme Raoul en Lieke. Kort daarna staat het eten ook op tafel en hebben Max en Kelly ondertussen hun koffers weer ingepakt. We eten onze laatste avondmaal met 13 man en daarna is het tijd om afscheid te nemen. Wij gaan natuurlijk mee naar het vliegveld. Dat kunnen ee niet maken om niet te doen. Alweer zit Penelope voorin bij Robbie. Ik laat ze lekker en stap weer bij Max en Kelly in met Novelle. Na een klein uurtje zijn we weer op schiphol. Max levert de auto in en ik wacht samen met Kelly en Novelle buiten het autoverhuurbedrijf. Daarna lopen we samen naar binnen waar Robbie en Penelope op ons wachten. Net voordat ze gaan boarden nemen we afscheid. Valt me zwaar deze keer. Huilend hang ik om Max heen. " Een weekje wachten lieverd, dan zien we elkaar weer " hoor ik Robbie zeggen tegen Penelope die ook huilt. Ik knuffel Max en daarna Kelly. Penelope til ik op, " we zien elkaar gauw! Snel traantjes weg en lekker samen met mama en Max terug naar Monaco " fluister ik en geef haar een kusje. Ze knikt en knuffelt me. Max en Kelly nemen dan ook afscheid van Novelle. " Dag kleine spruit, tot snel " fluisterd Max en duikt met zijn hoofd in de maxicosi en drukt een kusje op haar voorhoofd. Daarna is het echt tijd om te boarden. Nog een laatste kus op mijn voorhoofd van Max en dan lopen ze door. Zwaaiend staan we buiten de gate. Als ze uitzicht zijn lopen we terug naar de auto. " Die arme P " zucht ik als we weer in de auto zitten. " Ze zijn dit ook totaal niet van haar gewend " vertel ik Robbie en hij knikt. " Heel gek maar ook schattig " antwoord hij en even later zijn we weer thuis. Thuis aangekomen chillen we nog ff op de bank en gaan daarna naar bed. Ik voed Novelle nog als ik een filmpje krijg in de groepsapp van Monaco. " We love youuuuuu " zingen ze alle drie en staan voor onze deur in Monaco. Lachend app ik wat terug. " We love youuu toooo. Tot gauw. Slaaplekker " antwoord ik en leg mijn telefoon weg. Als Novelle klaar is, leg ik haar in de co-sleeper. Al gauw daarna slapen Robbie en ik ook. Wat een dag..

It's just the two of usWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu