mijn vader draaide het raampje weer dicht en we reden verder. "dat lijkt me echt erg voor die ouders." zei ik. "en wat zullen ze met dat kind gedaan hebben?" zei ik. mij vader keek strak voor zich uit en zei niets.
toen we bijna bij de markt waren vroeg ik: papa wat moet ik doen dan?" "nou het is daar heel druk dus mensen merken het niet als je in hun tas zit. dus jij gaat zakken rollen." o'oke..." zei ik.
"let op!" zei mijn vader. hij liep de menigte in en ik zag hem achter een vrouw gaan staan die naar een paar horloge keek. zijn hand verdween in haar tas en hij kwam terug gelopen met een volle portomonnee. we liepen een stukje van de markt af en keken hoeveel er in de portomonnee zat.
10, 10, 10, 50 en een briefje van 20 euro, verder nog wat klein geld. "oke nu jij", zei hij. hij gaf me een tas waar ik de portomennee's in kon doen en duwde me de menigte in.
ik zag een vrouw staan met lang blond haar en een bril, ze keek naar een paar sieraden en mijn hand verdween in haar tas. ik haalde een iphone en portomonnee er uit en stopten ze in mijn tas,snel liep ik verder. ik had een rot gevoel in mijn buik toen ik ongeveer 14 portomonnee's had gestolen. ik liep terug naar mijn vader die me triomfantelijk aan keek. we stapten in de auto en reden terug naar huis.
thuis haalde mijn vader alles uit de tas en begon te tellen. in totaal was het 1300,95 euro! wat heb ik gedaan?! dacht ik bij mezelf. ik begon te huilen en mijn vader trooste mij. "lieverd, het is of stelen of ik ben er niet meer..." zei hij. ik weegde mijn tranen weg zette de tv aan.
s'avonds had papa patatjes gehaald, na het eten ging ik gelijk naar bed. ik trok mijn pijama aan het ging in bed liggen. papa kwam me nog even weltrusten zeggen. "papa wat zou jij doen als ik ontvoerd werd?" vroeg ik. "slaap lekker schat." antwoorde hij en liep weg. ik vond het raar dat hij mijn vraag ontweek. maar viel al snel in slaap.
----------------------------------------------------------------------------------------
sorry beetje kort ik wist niet zoveel te bedenken en ik heb nog huiswerk.
tips zijn altijd welkom en follow me please :) xoxo
JE LEEST
ontvoerd...
Adventuresofie is op vakantie met haar ouders en broertje. als ze in slaap valt terwijl haar ouders even stoppen rijd een onbekende man met haar weg. wat wil hij van haar?! hoe komt ze ooit terug naar haar familie? xxx veel lees plezier