hoofsstuk 16

635 22 0
                                    

"ah! daar ben je! waar was je al die tijd, ik heb je gezocht!?" riep mijn vader. "sorry pap, ik had even een momentje voor mezelf nodig, sorry dat ik zo tegen je te keer ging. jij kan er ook niks aan doen." zei ik "lieverd dat geeft niks!" zei hij en gaf me een knuffel.

ik ging op de bank zitten en bleef maar aan die kist denken. die boomhut zal wel van papa zijn dus hij zal ook de code weten! bedacht ik me ineens. ehm, misschien de datum van de dood van mama?  of.... ehm zijn verjaardag, eh... mijn verjaardag. maar wanneer ben ik ookal weer jarig...?

"papa wanneer ben jij eigenlijk jarig?" vroeg ik. "dat weet je toch 24 juni!" zei hij van uit zijn kantoor.  "o ja! en ik ben natuurlijk op eh hoet heet dat,?" zei ik. " 3 april?" zei hij. "ja! dat bedoel ik. ondertussen schreef ik alles op een blaadje. "en mama? wanneer was mama?" " 27 februarie" zei hij. "ik bedoel wanneer was maam overleden?" vroeg ik terwijl ik mama's verjaardag op schreef. "6 november lieverd, waarom vraag je dat allemaal?" vroeg hij. "o gewoon" zei ik en liep weg.

"ik ben even buiten pap!" riep ik en liep naar de 6e boom van links, de "boomhut boom". ik klom in de boom en liep naar de kist. het codeslot hing er nog aan maar... gister had ik het op 1253 laten staan maar nu staat het op 1876. ik keek of het slot open kon met deze code. nee, raar ik dacht toch eecht dat ik hem op 1253 had laten staan...

ik haalde het bloknotje uit mijn jaszak en probeerde: 2406, nee fout. 0304, nee ook fout, 2702. nee ook fout! dan zal het wel 0611 zijn. SHIT! ook fout. maar wat, hoe? ik stond op en ging op de bank zitten. het was een houten bank dus het zat niet zo lekker, dus ging ik maar op zoek naar een kussen.

onder de bank, nee, onder het tafeltje, nee naast de kist? terwijl ik naast de kist keek schoof ik de kist een beetje opzij en viel mijn oog op een briefje. ik pakte het op en vouwde het open: 1682 stond er op...

ontvoerd...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu