hoofdstuk 11

687 27 2
                                    

na heel wat uurtjes vervelen in de auto zei papa ineens: "zie je dat gebouw lieverd? daar is het". ik zag een soort oud verlaten gebouw, het leek op een soort oude fabriek. er zat graffiti op de muren en planken voor de ramen. "woont james DAAR?! " vroeg ik verbaasd.

"nee joh gekkie! james wil niet dat we bij hem thuis komen want hij wil niet dat wij weten waar hij woont" zei hij. hij stopte en zei: "lieverd ik weet dat je dit eng gaat vinden maar papa gaat het geld aan james geven en als james ziet dat het nep is dan dood hij mij, en bovendien moest ik alleen komen dus jij houd james in de gaten en als het gevaarlijk wordt grijp je in. oke?" hij haalde een pistool uit zijn zak en gaf die aan mij... "o' oke papa" zei ik bang.

hij stapte uit en zei dat ik hem moest volgen. we liepen naar binnen, het was donker alleen door de kieren van het hout kwam een beetje licht naar binnen schijnen. mijn vader gebaarde naar me dat ik om het hoekje moest blijven wachten, zelf liep hij door. ik zag mijn vader tegen over een hele enge man staan, hij had hele brede schouders en bruin haar, veel meer zag ik niet want hij stond met zijn rug naar mij toe.

"zo, rico... 2700,- geleend plus rente is 3000,- kom maar op." zei james. mijn vader haalde het geld uit zijn zak en gaf het aan james. james telde het geld. "zo Rico dat heb je snel geregelt!" zei james.

James keek over zijn schouder, snel ging ik achter de muur staan, had hij me gezien?! ïs het goed james?" hoorde ik mijn vader zeggen. hij hield een briefje tegen het licht (wat er amper was) in en keek er goed naar. "deze is goed Rico maar deze?" toen trok hij midden uit de stapel een briefje en hield hem ook in het licht, precies waar ik bang voor was. het was een neppe.

"RICO!" riep james, je weet wat ik nu met je ga doen hij sloeg mijn vader in zijn gezicht. ik zag het bloed uit papa's neus komen. "je hebt je niet aan de afspraak gehouden!" riep hij.

SHIT! wat moet ik doen?! dacht ik. ik zag hoe James een zwart glimmend ding uit zijn zak haalde.... EEN PISTOOL! ik moest ingrijpen anders ging papa er aan. ik zag hoe james het geweer laadde en richte het op papa. "nog een laatse woord Rico?" vroeg hij.

ik laadde mijn pistool en sprong achter de muur vandaan. ik haalde de trekker over terwijl ik op james richtte. ik hoorde een doffe knal en zag hoe James op de grond zakte en hoe een straaltje bloed langs zijn slaap naar beneden druppelde...

ontvoerd...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu