Beni takip etmek isterseniz hesabım lanetlibalik
Keyifli okumalar.
***
''Yamanla aranızdaki sorun ne Oğuz?''
Oğuz'la birlikte okulun kantininde oturuyorduk. Sonunda cesaretimi toplayıp ona bu soruyu sorabilmiştim. Çok garip ama alacağım cevaptan korkuyor olmalıyım ki bir türlü bu soruyu soramamıştım.
Oğuz bana cevap vermek yerine bambaşka bir şey söylemeyi tercih etti. ''Bugünlerde ondan uzak dur olur mu?'' Dedi.
''Konumuz ondan uzak durmam değil Oğuz. Lütfen cevap ver bana. Onunla aranızdaki sorun ne?''
Oğuz derin bir iç çekti. Bu hali bana bu konuyu konuşmanın onun için ne kadar zor olduğunu anlatıyordu. ''Bunu sana isterse Yaman anlatır ama ondan uzak dur. Şimdilik...''
''Hiç anlamıyorum seni Oğuz. Dünden beri bana ondan uzak dur deyip duruyorsun. Sanki özellikle yılın bugünlerde uzak durmam önemliymiş gibi.''
''Sorma işte be kızım! Sen birkaç gün daha uzak dur.''
''Aman Oğuz ya! Sanki beni arayıp duruyor da uzak dur diyorsun.''
''Aramasını istediğini biliyorum Dolunay ama arasa bile sen ondan uzak dur.''
''Öf Oğuz ya! Şu an çok gereksiz bir esrarengiz havan var ve ben bu duruma uyuz oluyorum. Ucuz senaryolu filmlerdeki gibi davranma lütfen. Söylesene ne olduğunu!''
''Bak Dolunay, bazen insanlarla ilgili bazı olaylar olur ve bu o insanların özelidir. Bu yüzden gidip herkese anlatmazsın. Yaman bugünlerde pek sağlıklı düşünemiyordur. Yılın bu zamanları zor zamanlar onun için. Bu yüzden uzak dur. Ben gidiyorum. Dikkat et kendine.''
Oğuz bunu söyleyip çekip gittiğinde şaşkınlıkla onun arkasından baktım. Ne olmuştu ki şimdi? Ne demiştim ben? Üstelik daha iki önemli dersimiz varken çekip gitmişti.
Ben onun arkasından şapşal şapşal bakarken Alara gelip yanıma oturdu.
''Nereye gidiyor kız bu dangalak? Bunun devamsızlıktan kalmak üzere olduğu ders yok mu bugün?''
''Var ama ben onun sinirini bozdum galiba.''
''Sen sinirini bozdun diye mi dersten kalmayı göze alıp gitti bu dangalak?''
''Dangalak deyip durmasana kızım çocuğa ya!''
''Tamam dangalak demiyorum. Salak desem olur mu?''
''İlle de bir hakaret edeceğim diyorsun yani?''
''Dangalak hakaret sayılmaz bence. Ayrıca burslu okuyan bir öğrenci olarak, dersten kalmayı göze alıp giden bir arkadaşıma dangalak demek bence gayet normal bir davranış.''
''Yargılama arkadaşımı!'' Dedim Oğuz'u savunmaya çalışarak.
''Sus kız!'' Dedi Alara beni azarlarcasına. ''Senin arkadaşın da benim neyim sanki? Burada asıl dost benim çünkü dost acı söyler.''
''Ben de girmeyeceğim sonraki derslere.'' Dedim.
''Laa kızım siz harbiden manyak mısınız? Bu ne lan Allah'ın fakirleri burs murs umursamadan dersi bırakıp gidiyor? Savaş çıktı da benim mi haberim yok? Hayır eğer öyleyse ben de son mutlu saatlerimi burada heba etmeyeyim.''
''Yok bildiğim kadarıyla savaş çıkmadı.''
''Allah'ım ciddi ciddi cevap veriyor.'' Dedi Alara sabrı taşmış gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİLEFGAR
Romansa"Senin için bu evi tuttum.'' Dedi bana. ''Teklifimi kabul edersen bu evde yaşayacaksın. Paran olmadığı için okulu bırakmayı düşündüğünü biliyorum. Üniversite hayatın boyunca bütün eğitim masraflarını ben karşılayacağım. Anlaşmamız sonlansa bile bu g...