'A deadbody you said?' M kijkt me doordringend aan. Ik knik, ja hij was zeker dood. 'What was he look like?' Ik denk na, heel erg goed heb ik hem niet kunnen bekijken, daar was het veel te donker voor in dat huis. 'Ehm, long brown hair. It was a man. That's the only thing I know.' James Bond kijkt M aan, 'Seems like the guy who "the black swan" wanted to kill.' M knikt langzaam, 'But it's very strang actually,' vindt ze, 'you and 005 saw 2 man grab a person with long brown hair, and 5 minutes later that person 's killed in a old, forgotten house. That's to quick for a murdercase you know.' 'It wasn't Jason.' zeg ik direct, M kijkt me vragend aan. 'Jason? who's Jason?' 'Jason's the one who the 2 man grabed. I know him, he's on my school. But he wasn't the dead guy in the house. I'm sure 'bout that.' 007 kijkt me aan, 'So you said there were two victims? The one who was grabed in town, Jason and the one who's murded in the house.' Ik knik. 'Yes exectually.' M speelt wat met haar pen terwijl ze moeilijk begint te kijken. 'The change that this 2 guys are victims of the same perpetrators is little. But the hair of the both victims was exectually the same you said?' ik knik. 'Yes, maybe ment "the black swan" they wanted to kill both guys. Jason and the dead one.' ik kijk James aan. hij haalt zijn schouders op, 'or they made a mistake. One of the guys is the wrong victim. I'm sure "the black swan" really wanted to kill one of them, but they could made a mistake, maybe a misconvercation. a wrong murdercase, a wrong victim.' M zucht. 'I think we should look in the house, maybe we get some instructions about this.' Bond knikt, 'Who do you wanna go?' '005, Sky and 135. We'll see what they find. Send them to that house and let them tell me exectly what they saw and found.' ik knik, van binnen maak ik weer heel wat vreugdedansjes. Niet omdat ik er zo van hou om naar dode mensen te kijken, maar vooral omdat ik gewoon weer mee mag op missie! Samen met mijn pistool!!
'Okay, you're sure it was here?' Pascal kijkt me vragend aan. We staan weer gezellig voor de muur, dit keer met z'n 3-en, Pascal, Lex (135) en ik. 'Yes, I'm sure, we only gotta jump beyond the wall.' Lex kijkt naar de hoge muur. Dan haalt hij zijn schouders op, 'That's really possible to do. Even you could do it Pascal.' 005 kijkt hem chagerijnig aan. Door zijn prachtig ronde buikje word hij niet vaak aangezien voor een atletisch persoon. Veel mensen van de MI6 zijn ervan overtuigd dat hij het nooit red om 'es écht te moeten vechten met de vuistjes. Waarschijnlijk doet hij dat ook niet trouwens. Maar zelf is hij er zwaar van overtuigd dat hij wel degelijk een getraind lijf heeft. Ik heb daar zo mijn serieuse twijfels over. Lex neemt een aanloop, springt tegen de muur en trekt zichzelf op. Ik doe het zelfde. We zitten nu zeer knus samen op de muur, terwijl Pascal nog beneden staat omhoog te kijken. 'Come on dude, jump, we don't have time for waiting so long.' 135 kijkt 005 plagend aan. Pascal zucht beledigd en spring tegen de muur. Hij glijd bijna weer naar beneden. Ik begin te hard te lachen. Een geheimagent die nog niet eens tegen een muur op kan klimmen. Hij glijd gewoon weer langs de muur naar beneden! 135 is aardig en trekt Pascal een stukje op de muur. Met heel wat gepuf en gesteun komt ook geheimagent 005 op de muur terecht. het valt me mee dat hij niet eerst hoeft uit te rusten voor we van de muur af springen. Dit is trouwens waarschijnlijk de reden dat 005 over het algemeen alleen nog meer wat "detective-werk" doet, en niet zoveel meer met vechten en zo. We lopen door de tuin. Het is net zo'n troep als gister. Lex kijkt met een vies gezicht naar een half vergane "tuinbank". Het konijntje van gisteren zit ook weer in de tuin. ik loop gelijk door naar het huis, ik heb me gister al genoeg verwondert over het feit dat dit ooit een mooie tuin moet zijn geweest. 'Wait Sky.' zegt 135, terwijl hij naar me toe komt lopen. Ik sta al naast het raam. 'Where in this big house is the deadbody?' 'In this room.' ik wijs naar het kapotte raam. Ik trek mijn pistool en klim door het raam. 135 en 005 komen achter me aan. 'Oh my, that's what you call a big smell!' 135 ziet eruit alsof hij elk moment kan gaan kotsen. Ik grinnik, hij heeft gelijk. Het stinkt hier zo erg dat je het gewoon vies vind om je mond open te hebben. balancerend over de nog bestaande balken loop ik richting de muur waar het lijk ligt. Hoe dichter ik erbij in de buurt kom, hoe erger de stank word. Het is hier zo donker, dat ik het lijk nog niet kan zien. 'Do you guys get a flashlight?' ik speel een beetje met mijn pistool. Pascal haalt een zaklamp tevoorschijn en doet hem aan. 'Good idea, where's the body?' ik wijs in de richting van het lijk. 005 schijnt op de plek waar ik naar toe wijs. 'Where?' 'There.' ik loop in de richting van het lijk. 'Where?' 005 kijkt me vragend aan terwijl hij richting het lijk schijnt. 'There.' ik loop naar de muur waar het lijk ligt. ik sta in het licht van de zaklamp. Ik doe nog een stap. Ik struikel en val keihard op de grond. ik slaak een gil, er valt iets zachts boven op mij. ik richt mijn pistool naar boven en kijk recht in de ogen van Lex. 'You're alright?' ik knik. Wat een stomme actie, wie gaat er nou weer liggen tijdens een missie?! ik.... *schaamschaam* Ik kijk om me heen, er is een verschimmelde deken boven op me gevallen. donders vies!! ik sta zo snel mogelijk weer op. 'Sky, no jokes. Where's the body?' ik zucht geïrriteerd, als ze gewoon hun ogen open doen zien ze het lijk nu wel. wel gek trouwens, ik had bovenop het lijk moeten vallen net, maar ik viel gewoon op de grond... ik pak de zaklamp uit Pascal's handen en schijn op de plek waar het lijk lag. Het is leeg.... het lijk is weg...
'Sky, why did you say there's a deadbody?' M kijkt me streng aan. 'There really was a deadbody!' ik sla met mijn vuist op het bureau. 'There wasn't, you gotta admit that!' M kijkt boos aangezien ik me nogal geïrriteerd afreageer op het bureau. ik zucht. 'There was a deadbody, he had brown, long hair. he was there. I swear!!' 135 zucht, 'we couldn't find it. there was nothing in that house.' ik sta op en loop de kamer uit. wat een gezeik, als ik zeg dat daar een lijk lag, waarom gelooft niemand me dan? okee, het lijk is weg. maar toch; ze kunnen me toch wel gewoon geloven?! 'Hey,' Scarlett komt naast me lopen. 'Afraid for the consequentions?' ik kijk haar dom aan 'which consequentions?' ze haalt haar schouders op. 'you were in your own in that house. you know M don't like it when you're in your own on a mission.' 'Bond's almost always in his own.' 'But he's a grown up man, you're a 17 years old girl.' ik haal mijn schouders op, 'so what, i can take care of myself. and I'm not telling a story about a deadbody because of my "own mission".' Scarlett pakt mijn arm vast. 'A deadbody cannot displace himself. When there was a deadbody yesterday, there has to be a deadbody yet today don't ya think? tell them the truth. It's weird when you're telling a story like this because of your fair for M' ik kijk haar boos aan. 'it's the truth, there was a deadbody, and I'm not afraid of M at all. believe me or don't.' ik loop weg. dat gezeik
JE LEEST
Brown hair, blue eyes & a gun
AdventureSkylar is een 17 jaar oude geheimagent. ze werkt voor de MI6 en is nergens bang voor. Na een mislukte missie mag ze mee met 007. Skylar is nogal avontuurlijk en werkt zichzelf diep in de problemen zodra 007 haar uit het oog verliest. Wanneer Skylar...