New (heart)explosion's

277 7 0
                                    

SKYLAR P.O.V   

huilend lig ik op de grond. ik heb Jack gewoon weggestuurd en hij ging nog weg ook!! hoe heb ik dit kunnen doen?! Verderop in dit gebouw word gigantisch geschoten, ik hoor een meisje gillen, er klinken alarmbellen in het gebouw, mensen beginnen buiten in paniek te schreeuwen, het boeit me allemaal niks meer. Ineens word de deur van mijn cel weer open gerukt. Karl komt naar binnen rennen. 'Listen.' brult hij, 'I don't know what happened and why you're so damn stupid to let Jack go, but why are you still here?!' Van schrik spring ik overeind, Karl heeft gelijk. Waarom ben ik hier eigenlijk nog? Dit is mijn kans om te ontsnappen! Vliegensvlug ren ik achter Karl aan de trap op naar boven. Het geluid van meerdere schietpartijen word steeds harder. Karl rent een gang in, nog een gang, nog een gang en nog een gang. Na heel wat gangen doorgerent te zijn staat hij stil. Hij draait zich naar me om en wijst naar een raam. 'Jump out of this window and you will be free.' Ik loop naar het raam, Buiten is het donker. Onder mij raast het drukke verkeer van Londen voorbij. 'Jump out of this window and I will die do you mean.' Zucht ik terwijl  ik Karl stom aankijk. Karl houd zijn schouders op. 'It's your choice. Run through this building and become the capture of Jack of the MI6 again, or climb out of this window and try to reach the ground safely.' Ik sluit mijn ogen en denk na. Beide opties spreken me niet bepaald aan. 'When the Black Swan imprissons me again, what do you think Jack will do?' Vraag ik Karl terwijl ik mijn ogen weer open. Karl haalt zijn schouders op. 'I don't know. Jack's crazy, the change that he'll kill you is as big as the change he will marry you.' Ik knik, dat is waar, Jack is ontzettend onberekenbaar. 'So what are you doing?' Karl speelt mijn zijn pistool. 'Running through the building and beseech heaven I'm leaving this building free and alive.' Karl knikt. 'Your choice. But I gotta go, when Jack finds out I'm here I'm the next deadbody.' Hij draait zich om en wil weg lopen. 'Karl.' zeg ik voor hij de gang uit is. Karl draait zich om en kijkt me vragend aan. 'Thank you.' Karl steekt zijn hand uit en loopt weg.

JACK P.O.V         

Voorzichtig loop ik door de gangen van dit hoofdkantoor. Het dringt nog steeds niet helemaal tot me door wat Skylar tegen me gezegt heeft. Ergens ben ik daar wel blij om, want waarschijnlijk schiet ik niks meer raak als het echt tot me doordringt. Achter me duikt iemand van de MI6 op. Voor ik door heb wat er gebeurd schiet hij me in mijn been. Met een schreeuw van pijn val ik op de grond. Voor de MI6 agent me dood kan schieten schiet ik hem in zijn borst. Dood valt hij neer. Kreunend van pijn probeer ik op te staan. Na een paar minuten lukt dat eindelijk. Karl komt de hoek van de gang om. Uit reflex schiet hij bijna op me. 'Karl, it's me.' Ik hijg gewoon van de pijn. Karl rent naar mij toe. 'Who shot you?' vraagt hij terwijl hij me ondersteund. Ik wijs naar het lijk dat 20 meter verderop ligt. 'He did. Don't be scared, he's not doing anything against us anymore.' Karl kijkt grinnikend naar de dode MI6 agent. 'Nobody beat up Jack.' Hij steekt zijn hand in de lucht. 'I think I've got bad news Jack.' zucht hij dan. ik kijk hem aan. 'We're losing.' Karl knikt. 'Yes we do.' 'I knew it.' Karl kijkt naar de bom die ik uit mijn zak haal. 'Again?' vraagt hij met een zucht. Ik knik. 'Yes. Do you know where Sky is?' Langzaam schud Karl zijn hoofd. 'I don't know. But I'm sure she's out of the building.' Met een schuin oog kijk ik hem aan. 'You talked to her?' Karl haalt zijn schouders op. 'Nothing special. I only told her she had to leave the building instead of stay here and cry about you.' 'She cried?' Tegen mijn wil in doet me dat toch meer dan ik had gehoopt. Karl knikt. 'Even though she's strong and brave, she's a girl hon.' 'Don't call me hon.' 'I'm sorry.' Ondersteund door Karl strompel ik de gang uit. 'So, what are we gonna do now?' Karl kijkt me vragend aan. 'Well, that's quite simpel. Youre gonna run out of this building and I'm gonna make sure this lovely thing goes burn.' Gelijk laat Karl me los. Daar had ik niet op gerekend en ik beland met een klap op de grond. 'You've got 3 minutes before this building explodes. How do you wanna run out of this bulding while you don't even can stand on your own?!' Met moeite raap ik mezelf weer op van de grond. 'I'm the one who gives the commends. When I don't ask you things you don't have to ask your questions even.' 'But Jack.' Karl grijpt me bij mijn arm. Ruw sla ik zijn arm van me af. 'Caution my men and leave the building. You've got 3 minutes.' Karl doet een stap naar achteren. 'Jack, you can't leave this building in time. You'll die.' probeert hij weer. 'Let me do this, you gotta leave the building first Jack.' Ik sluit mijn ogen. 'GO!!'  Na die kreet rent Karl bij me weg. Ik pak mijn aansteker en steek een stoel in de fik. Diep in gedachten en met tranen in mijn ogen kijk ik hoe het vuur zich verspreid. De hitte dringt door mijn huid. Een traan glijd over mijn wang. Ruw veeg ik hem weg. Al mijn emoties zet ik van me af. Ik kijk naar mijn been, ik kan er amper mee lopen. Laat staan rennen. 3 minuten om het gebouw te verlaten. Fuck toch op. In een flits gooi ik de hele bom midden in het vuur.

Brown hair, blue eyes & a gunWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu