JAMES BOND (P.O.V)
ik loop het huis weer in. het ruikt hier al net zo vies als de vorige keer. ik kijk om me heen. ik zie niks. het is hier nog steeds pikdonker. gelukkig heb ik aan een zaklamp gedacht. ik doe hem aan en schijn in het rond. dit moet nog best een mooi huis zijn geweest. het is heel ruim. de muren zijn mooi bewerkt met allerlei verschillende figuren. alles is van hout. nouja, alles wat nog niet verrot is, is van hout. ik loop verder. er ligt iets op de grond. ik schijn erop. het lijkt wel bloed. ik kijk verder, er ligt hier inderdaad allemaal bloed op de grond. van wie zou dat bloed zijn? het bloedspoor gaat verder op de grote trap. ik loop langzaam de trap op naar boven. het is boven nog donkerder dan beneden. ik sta nu boven aan de trap. er ligt hier heel veel bloed. ik kijk verder. behalve bloed is hier niks te zien. zal ik verder kijken? ik kijk de hal in. er zijn allemaal half vergane deuren. zo'n huis zou de perfecte plek zijn om iemand gevangen tehouden. want wie komt er nou in zo'n huis kijken? okee, behalve Skylar zelf dan... ik schijn met de zaklamp over de muren. niks te zien helaas. ik kijk de andere gang in. er ligt iets op de grond. ik kijk om me heen. ik zie niemand. ik loop naar het ding op de grond en pak het op. er gaat een schok door me heen. het is een pistool. en niet zomaar een pistool. er staat "tbs" op. the black swan...
met het pistool in mijn handen loop ik naar het lab van Q. 'Goodafternoon Bond. you found something?' de Q komt naar me toe lopen. 'I guess I did.' ik geef hem het pistool aan. Q fluit tussen zijn tanden bij het zien van de initialen. 'Well, that's not just a gun. I guess the one who lost it would get a lot troubles with his boss.' de Q lacht gemeen. ik knik, ik ken the black swan wel een beetje. als 1 van hun medewerkers zoiets verliest als dit, word hij waarschijnlijk vermoord. 'I'll examine it for you. I'm curious who's gun this is.' de Q legt het wapen neer. ik knik en loop het lab weer uit. ik loop door naar de bar. ik heb nu toch niet zo veel te doen, behalve hopen dat ik iets kan met de uitslag van het pistool-onderzoek. ik kom langs M's kantoor. ze wenkt me. 'I heard something about the black swan.' zegt ze zodra ik haar kantoortje in loop. ik frons mijn wenkbrauwen. dat is niet goed. the black swan vertelt ons nooit iets, helemaal niet als ze iemand gegijzelt hebben. 'They really got Skylar. I asked them how we could get her back.' vertelt M, 'but they wanna keep her. if we don't give them what they want will they kill her. and if we give the black swan what they want then they would let her alive, but they also keep her. we can't get her back. no matter what we do.' ik kijk haar boos aan. 'I'll get her back. I promised and I'll do it.' M knikt. 'you may do what you want. get Sky back and I'm happy. and if you really wanna make me happy, then you gotta bring me the head of the black swan too. I wanna speak to him, I wanna know him before he dies.' ik lach. 'I will.' M knikt naar me en ik loop het kantoortje uit. ze willen Skylar houden. wat een idioten, natuurlijk mogen ze haar niet houden. ze mogen haar lenen, heel eventjes, maar ze blijft van ons! en ik zal haar terug halen, no matter what!!
SKYLAR (P.O.V)
ik word een pikdonker kamertje in geduwt. ik zie niks. een man houd me stevig vast. ik probeer me los te rukken, het lukt niet, hij is veelte sterk. ik geef de man een trap. hij drukt me tegen de muur aan. 'Be quiet, it's me.' hoor ik een zeer bekende stem fluisteren. ik stop gelijk met tegen werken. ik voel Jack's lippen op mijn gezicht. ik lach. ik pak voorzichtig zijn hoofd en zoen hem op zijn mond. Jack leunt met zijn armen tegen de muur achter mij. hij laat me los. 'What did you do?!' fluistert hij nogal boos. 'You know they gonna kill you now!! you stupid girl!' Jack knijpt mijn bovenarmen bijna fijn. ik duw hem van me af. 'I couldn't help it, it just happened.' Jack zucht, terwijl hij naar zijn hoofd grijpt. 'The head of the black swan should kill you!!' hij loopt een stukje bij me weg. ik laat me zakken, tot ik op de grond zit. 'Do you think he will do it? I mean: would he kill me?' ik vraag het heel zachtjes. Jack blijft stil staan en leunt tegen de muur tegenover mij. 'He should do it. he got no choice. you killed his man! he can't forgive you that, you're a MI6-agent, not his daughter! you're his biggest enemy!!' ik zucht. de tranen stromen weer over mijn wangen. ik moet die dingen echt leren tegen houden in dit soort situaties. 'can't you help me?' ik durf het bijna niet te vragen. Jack zucht. 'who do you think I am? I actually shouldn't hang out with you! I may not kiss you or what ever. you're my enemy! I'm black swan, you're MI6. black against white. that may not happen. you know that to. so what do you think I can do for you?' ik leg mijn hoofd in mijn handen. 'I don't know.' fluister ik. Jack gaat tegenover me op de grond zitten. 'Those man are not as friendly as MI6-agents, those man are living murderweapons...' ik hoor de tranen in zijn stem. hij heeft gelijk, hoe heb ik zo ontzettend stom kunnen zijn? ik had nooit moeten ontsnappen, ik had nooit dat meisje in elkaar moeten slaan en ik had al helemaal al die mannen niet moeten vermoorden. 'but I'll try.' Jack's stem klinkt heel zacht, heel hopeloos. 'but I can't promise anything. don't expect so much. you actually gonna die now.' ik knik. zodra ik me realiseer dat Jack dat natuurlijk niet ziet aangezien het hier zo donker is, zeg ik zachtjes 'yes.' Jack staat op en loopt naar me toe. hij komt naast me zitten. ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder. 'I got good news for you.' ik kijk hem dom aan. goed nieuws? nu?! 'I spoke my boss. he said you gotta sleep in my room tonight. and you also gotta stay in my room. he don't know for how long. but he don't want to kill you yet. But you're not save here, after this exident. He hopes you're save in my room, 'cause nobody will find you there.' wat?! bij Jack?! ik hoef dan dus niet bang te zijn voor die scheele en die andere kerels?! er komt voor het eerst vandaag een lach op mijn gezicht. 'I'm afraid you got no choice about it. but, do you want it?' ik knik. 'Ofcourse I will. If you want it too.' Jack lacht. 'Ofcourse I do!' hij begint me te kietelen. ik lach en probeer hem van me af te duwen. het wil niet echt lukken. na een paar minuten is Jack aardig en stopt hij met kietelen. hij pakt een plastic tas (dat daar blijkbaar de hele tijd al lag) hij pakt er iets uit en trekt het over mijn hoofd. het is een shirt. 'I thought you needed that. my sister got thousands of it, she won't miss it. and if she did: i don't care.' ik lach. 'Thank you.' Jack opent de deur weer. 'They're gone. I bring you back to your room. I got to, I'm sorry. I'll pick you up in a couple houres.' ik zucht. samen lopen we terug naar mijn kamer. de lijken zijn weg. het bloed ligt nog wel in de gangen. heb ik vandaag toch nog iets nuttigs gedaan. ik heb the black swan een beetje terug gepakt!
---- die avond ----
Jack duwt me zachtjes zijn kamer in. ik kijk om me heen. 't is echt een hele grote kamer. er zitten allemaal grote ramen in, met een geweldig uitzicht over de stad. 'Which city is this?' ik kijk Jack vragend aan. 'I may not tell you, I'm sorry.' ik zucht overdreven. ik kijk verder de kamer rond. er staat een groot 2-persoonsbed, volgens mij is dit bijna een 3-persoonsbed. Jack gaat er op zitten en kijkt lachend toe terwijl ik al zijn kasten open trek. 'Wauw, you got a lot stuff you know.' ik sta bijna met open mond de kamer te bekijken. ik heb nog nooit zo'n mooie kamer gezien. als een gewoon iemand van the black swan al zo'n mooie kamer heeft, wil ik niet weten wat voor kamer de baas heeft. 'do you've seen enough?' Jack kijkt me lachend aan. ik loop naar hem toe. 'I guess so.' Jack trekt me naast zich neer en begint me te zoenen. ik sla mijn armen om zijn nek. hij legt zijn armen om me heen en trekt me dicht tegen zich aan. ik duw hem van me af. hij kijkt me zwaar gestoort aan. ik lach hem uit en geef hem kusjes in zijn gezicht. Jack zucht en sluit zijn ogen. ik streel zijn borst. Jack laat zich op het bed vallen. ik leg mijn handen stil op zijn borst. ik voel zijn hart kloppen. ik sluit mijn ogen. ik heb nog nooit iets met een jongen gehad en ook nog nooit iets voor een jongen gevoeld. Tenminste niet op deze manier, nooit gedacht dat de eerste jongen een black swan zou zijn. Jack trekt me naast zich neer op het bed. ik leg mijn hoofd op zijn borst en luister naar het kloppen van zijn hart. na een poosje duwt Jack me weer van zich af. 'I gotta go.' zegt hij. ik zucht. 'Where do you have to go?' Jack lacht. 'I'll be back tonight. I don't know exectually when, but you can go to sleep or whatever. you may do everything, exept run away. you stay here. okay?' ik knik zuchtend. Jack loopt de kamer uit en draait de deur op slot. ik kijk naar buiten. het is echt een prachtig uitzicht. na een paar seconden vind ik dat ik lang genoeg heb stil gestaan. ik loop weer terug naar de grote kast. ik open het. er liggen allemaal kleren in. vast van Jack. ik kijk verder. er ligt ook een stapel zeer interessante boeken. "how to kill a woman" en "biggest murdercase ever, all the facts." hmm klinkt gezellig. ineens zie ik achter een stappen shirts iets glinsteren. ik duw de shirts aan de kant. het volgende ogenblik worden mijn ogen zo groot als de zon en de maan. en ja: ik weet dat die niet even groot zijn. er liggen 3 pistolen. en niet zomaar pistolen: prachtige pistolen! ik pak er 1. "tbs" staat er in het zilver op. "the black swan...." ik zucht, echt jammer dat Jack voor zo'n criminele bende werkt. maar goed, de MI6 is ook niet alles, anders hadden ze me allang gevonden! ik pak de 2de pistool. ook hier staat heel mooi "tbs" op. er zitten kogels in het pistool. ik heb echt zin om te schieten. heel veel zin om te schieten. ik kijk weer in de kast. er ligt nog 1 pistool. ik pak het. er gaat een schok door me heen. dit is niet zomaar een pistool, dit is een MI6-pistool, dit is mijn pistool.
ik kijk naar het pistool in mijn hand. hij is van mij, ik heb er recht op. daarna kijk ik naar de deur. Die deur zit op slot, die ga ik met mijn handen niet openkrijgen. Maar als ik het slot kapot schiet gaat hij wel open. Dan ben ik vrij... Ik kijk om me heen. Dit pistool, mijn pistool, kan mijn vrijheid betekenen. Dan word ik niet meer in elkaar geramt door die Scheele en hoef ik niet meer alleen opgesloten te zitten. Dan kan ik weer terug naar huis, terug naar de MI6, terug naar.... ja, naar M. Ik zucht, wil ik dat wel? Wil ik wel terug naar de MI6? Ze hebben me in de steek gelaten. Ze hadden me moeten vinden, ze zijn me gewoon vergeten. En M? Die is waarschijnlijk heel blij dat ze me kwijt is. Nu is er niemand meer die tegen haar liegt over lijken in verlaten huizen. M zal me sowieso niet missen. En Bond? Hij was toch degene die de schuld heeft van dit alles? Als hij het huis niet was uitgegaan was dit allemaal nooit gebeurd. En als hij nog aan me dacht had hij me allang gevonden. Waarom zou ik eigenlijk nog terug naar MI6? Ik kan me veel beter bij the Black Swan aansluiten. Ik doe dan hetzelfde werk, sta niet onder toezicht van de britse regering, er is dan geen oud wijf dat me verteld wat ik moet doen, geen 005 die m'n kop kapot zijkt. En ik kan bij Jack blijven. Ik kan samenwerken met Jack, ik hoef hem dan niet te veradden. Want dat zou ik moeten doen als ik terug ga naar MI6, ik zou the Black Swan moeten verraden, vertellen wie er voor werkt. Iedereen zal opgepakt worden. Jack dus ook... Dan ben ik Jack kwijt. Dan gaat Jack dood, en dat is mijn schuld. ik laat me op het bed vallen. Wat moet ik doen? Terug gaan naar MI6, hierblijven als gevangene of me aanmelden bij the Black Swan? ik sluit mijn ogen. Als ik het Jack vraag, zegt hij waarschijnlijk dat ik me moet aanmelden bij the Black Swan. Het wegloop-idee ga ik hem sowieso al niet vertellen. ik zucht. Zo'n keuze maken is nog moeilijker dan ik dacht. ik sta op en loop weer naar het raam. Ineens weet ik het: Dit is Londen, en ik... ik meld me aan bij the Black Swan.
JE LEEST
Brown hair, blue eyes & a gun
AdventureSkylar is een 17 jaar oude geheimagent. ze werkt voor de MI6 en is nergens bang voor. Na een mislukte missie mag ze mee met 007. Skylar is nogal avontuurlijk en werkt zichzelf diep in de problemen zodra 007 haar uit het oog verliest. Wanneer Skylar...