Assalamualaikum dear reader💕
Maafla ya, saya ni aktif publish story walaupun so-so je tahap jalan ceritanya. Apapun, terima kasih kepada pembaca yg masih setia dan tak pernah putus berikan saya sokongan. Saya sangat hargai dan bersyukur✨
Cerita ini hanya rekaan semata. Tiada kena mengena dengan sesiapa. Hasil idea saya sendiri.
Selamat membaca!
_______
"BAGILAH balik."
"Wek, wek... cubalah kalau kau tinggi."
"Nanti aku beritahu cikgu yang korang buli aku." ujar budak perempuan itu.
"Takutnya. Pergilah beritahu kalau berani." balas budak lelaki itu.
"Budak pendek macam ni nak bagitahu cikgu, memang taklah." Seorang lagi budak lelaki menyokong sebelum mereka semua ketawa terbahak-bahak. Seronok kenakan budak yang digelar pendek itu.
"Apa pasal korang berdua ni jahat sangat, hah? Aku tak kacau korang pun." Budak perempuan tu mula naik darah. Geram apabila ketinggiannya sering diejek dan dipersenda sesuka hati.
Sekali lagi budak-budak itu ketawakan budak perempuan tersebut.
"Bak sini balik." pinta budak perempuan itu tegas.
"Amboi, garangnya. Kalah Teacher Chen."
Tanpa diduga budak perempuan itu terus menolak salah seorang dari budak lelaki yang membulinya. Lalu budak lelaki itu terjatuh ke atas batu berhampiran.
"Aduh, sakitlah woi!" jerkah budak lelaki itu.
"Kau ni apahal tolak kawan aku?" Lelaki yang diibarat sebagai ketua itu menolak tubuh kecil budak perempuan itu sehingga terganjak ke belakang lalu jatuh ke atas permukaan simen.
"Korang la mula dulu." Budak perempuan itu pantas bangun semula. Kotoran di punggungnya ditepuk-tepuk.
"Hei, kau ni..." Budak lelaki yang jatuh tadi mula naik berang. Bengis wajah yang ditayang.
"Bak sini balik buku aku. Kalau tak aku report kat guru kelas. Aku tak main-main."
"Izz, meh sini buku budak hingusan ni." pinta budak lelaki itu.
"Nah! Kau nak buat apa, Fat?" tanya Fatih penasaran.
"Hei, budak pendek! Kau tengok sini," Izz terus senyum sinis sambil memegang buku.
Budak perempuan itu terus memandang ke arah budak lelaki yang sedang memegang buku tulisnya.
"Kau nak buat apa, hah?"
"Disebabkan kau dah tolak aku, rasakan ni... balasannya." Serta-merta buku tulis dikoyak tiga lalu dicampak ke muka budak perempuan tersebut dengan rasa puas.
Budak perempuan itu tergamam. Dia pantas menerpa tetapi seorang lagi lelaki menolaknya dengan kuat sehingga terjatuh buat kali kedua.
"Hoi! Korang buat apa, hah?" Jerkahan lantang itu menggamit mereka bertiga untuk menoleh.
"Alamak! Pengawas la jom lari." ajak budak lelaki yang bernama Izz mula cuak.
"Jom, jom!" Pantas dua budak lelaki itu meninggalkan budak perempuan itu.
Budak perempuan itu terus mengambil bukunya yang telah rabak dikoyak. Serta-merta air matanya menitis laju. Tetapi pantas dihapus.
"Hei, apa dua budak lelaki tu dah buat pada kau?" Pengawas lelaki tadi datang ke arah budak perempuan yang tersendu itu. Dia melutut dihadapan budak perempuan itu.
YOU ARE READING
Tak Sempurna Tanpa Kamu (✓)
RomanceNak tahu jalan ceritanya, jemputlah baca. Malas nak tulis blurb. Start : 02.01.2023 End : 25.01.2023 ©Karya asli hak milik xtheaura ❌ Dilarang tiru, ciplak dan seangkatan dengannya. ✨ Jemput baca, komen dan vote jika sudi