1. fejezet : 1971 nyara: St Edmund

244 5 0
                                    

1971. augusztus 7. szombat

A sötétben ébredt. Túl meleg volt a kis szobában, ahová helyezték, mivel most augusztus első napjai voltak. Valójában lehetséges, hogy lázas volt. Másnap mindig megvolt. Korábban egy ablakos szobába rakták, de néhány hónapja sikerült betörnie az üveget, és ha nem lettek volna a rácsok, megszökött volna. Hallotta őket arról beszélni, hogy megkötik, amikor idősebb volt. Próbált nem gondolni rá.

Emlékezett egy olyan erős éhségre, amely dühbe torkollott. Eszébe jutott, hogyan üvöltött és üvöltött órákon át, miközben körbejárt a cellában. Talán hagynák, hogy ma kihagyja az órát, és tudna aludni. Végül is nyári szünet volt, és nem volt igazságos, hogy órákra kényszerítsék, amikor mások napközben ácsorognak, fociznak és tévét néznek. Felülve óvatosan nyújtózkodott, hallgatva fájó ízületei pukkanását. A bal füle mögött egy friss karomnyom volt, és egy mély harapás a jobb combjában.

Kezével végigsimított a fejbőrén, ahol a haját nagyon rövidre nyírták, és most az ujjaihoz támaszkodott. Gyűlölte őket, de az intézményben minden fiúnak ugyanaz volt a legénység. Ez azt jelentette, hogy amikor hétvégenként beengedték őket a városba, mindenki tudta, hogy St Edmundból származnak - és talán ez volt a lényeg. A boltosok tudták, kire figyeljenek. Nem mintha a gyerekek bármiféle erőfeszítést tettek volna, hogy felborítsák ezeket az elvárásokat. Gyakran mondták nekik, hogy ők a társadalom szemetei, elfelejtettek és nemkívánatosak - hát miért ne okozna egy kis káoszt?

Remus lépteket hallott a folyosón. Ő volt a rendező, érezte a szagát, érezte a szívverését. Érzékszervei mindig felfokoztak valamelyik epizódja után. Felállt, a hőség ellenére takaróba burkolózott, és némán az ajtó felé indult, hogy jobban hallgasson. Nem volt egyedül, volt vele egy férfi. Régi és valahogy... más íze volt. Erős vasszag, ami Remust homályosan az apjára emlékeztette. Varázslat volt.

„Biztos, hogy nem pazarolja az idejét?" - kérdezte az igazgató a férfitól. - Valóban az egyik legrosszabb esetünk.

"Ó, igen." Az öreg válaszolt. Hangja gazdagon és melegen csengett, mint a csokoládé. "Biztos vagyok benne. Itt tartod...?"

- Az epizódjai. - fejezte be tömören az igazgatónő orrhangján. - A saját biztonságát szolgálja. Az utolsó születésnapja óta harapott.

"Látom." A férfi válaszolt inkább elgondolkodónak, mint aggódónak. - Megkérdezhetem, asszonyom, mit tud ön arról, hogy mi baja ennek a fiatal fiúnak?

"Minden, amire szükségem." Az igazgató hidegen válaszolt. „Öt éves kora óta itt van. Mindig is számtalan problémát okozott - nem csak azért, mert közületek való."

"Egyikünk?" A férfi nyugodtan és szenvtelenül válaszolt. Az igazgató szinte suttogássá halkította a hangját, de Remus még mindig hallotta.

„A bátyám volt. Persze évek óta nem láttam, de időnként megkér tőlem egy szívességet. A St Edmund's meglehetősen különleges intézmény. Felkészültünk a problémás esetekre." Remus hallotta a billentyűk csilingelését. „Nézd, először engedned kell, hogy lássam. Gyakran ragasztani kell. Nem értem, miért ragaszkodik hozzá, hogy telihold után lássa, ha már tud a helyzetről."

Az idősebb férfi nem válaszolt, és az igazgatónő Remus szobája felé sétált, lakkbőr sarkú cipője a kőpadlónak koppant. Háromszor kopogott az ajtón.

"Csillagfürt? Ébren vagy?"

"Aha." Válaszolt maga köré húzva a takarót. Levették a ruháit, nehogy eltépje.

- Igen, igazgató úr. Az igazgató kijavította az ajtón keresztül.

- Igen, igazgató úr. - mormolta Remus, amikor a kulcs elfordult a zárban, és az nyikorogva kinyílt. Az ajtó fából volt, és tudta, hogy könnyen tönkretehette volna valamelyik epizódja során, de az ablakincidens után ezüstlemezzel bélelték ki. Egyedül a szagtól hányingert keltett, és fájt a feje. Az ajtó kinyílt. Fény árasztotta el a szobát, és vadul pislogott. Amikor a rendező belépett a szobába, automatikusan hátrált egy lépést.

all the young dudes 1. részWhere stories live. Discover now