Remus egészen biztos volt benne, hogy álmodik. Vagy megfulladt, amikor átkelt azon az átkozott tavon, és az agya olyan dolgokat mutatott neki, amelyek nem voltak valóságosak, mielőtt meghalt. Egy hatalmas, katedrális méretű kőcsarnokban helyezkedett el. Tele volt diákokkal, mindenki ugyanazt a fekete egyenruhát viselte - kivéve a nyakkendőjüket - és gyertyát gyújtottak. Nem közönséges gyertyák - azok a gyertyák a levegőben lebegtek. Lehetett fényjáték, vagy vezetékek voltak. De amikor felnézett, nem kellett kiabálnia. Nem volt mennyezet - a fejük fölött csak a hatalmas éjszakai égbolt, gomolygó szürke felhőkkel és pislákoló csillagokkal díszítve.
Úgy tűnt, senki mást nem érdekelt, kivéve a vörös hajú lányt - Lilyt - és néhány másik srácot, akikről Remus úgy gondolta, hogy szintén mugli családból származnak. Remus most az egyenruháját viselte, és egy kicsit jobban érezte magát most, hogy úgy volt öltözve, mint a többiek. A többi diák hosszú bankettasztalok körül ült a házuk zászlója alatt. James lelkesen elmagyarázta a különböző házak közötti különbséget, Sirius és Peter legnagyobb bánatára, mindketten meg voltak győződve arról, hogy rossz házba kerülnek. Remus nem tudta megmondani, hogy ideges-e vagy sem. Nem látta ennek fontosságát; valószínűleg kirúgnák az első lecke után. Minél több időt töltött Remus más varázslókkal, annál inkább meggyõzõdött róla, hogy nem lehet az.
McGalagony professzor, egy vékony, szigorú arcú boszorkány, aki az első években a terembe vezetett, most egy zsámolynál állt, és egy kopott, régi barna kalapot tartott a kezében. Ez volt az a teszt, amelyről James mesélt neki. Fel kellett venni a kalapjukat, aztán valahogy besorolták őket a különböző házakba. Remus felnézett a transzparensekre. Már tudta, hogy nem fog Hollóhátban végezni; nem ha okosnak kell lenned. Nem volt sok véleménye a borzokról - nem voltak olyan állatok, mint a kígyók. Szerette a zöldet, ha a döntetlen alapján kellett választania. De akkor James és Peter azt mondták, hogy Griffendélbe akarnak sorolni, és mivel ők voltak eddig az egyetlenek, akik barátságosak voltak vele, nem bánná, ha velük végezne.
Egy fiút, Simon Arnoldot hívták először. A kalapot a fejére tették, beleértve az arc felső részét is. Remus azon tűnődött, vajon olyan rossz-e a szag, mint amilyennek látszik. Az igazgatónő a tetvek megszállottja volt, és Remus abban reménykedett, hogy az előtte lévő fiúk közül egyiknek sem volt ilyen. Simont mennydörgő taps kíséretében azonnal beválogatták Hugrabugba, a borz otthonába.
Sirius Black volt az első a csoportjukból, akit felhívtak, és úgy nézett ki, mint aki hányni fog a zsámolyhoz vezető úton. A mardekáros asztalról dühöngtek - néhány idősebb diák a nevén szólította. Két lány sűrű, sötét göndör hajjal, ugyanolyan magas arccsonttal és telt ajkakkal, mint Sirius, aki most reszketve ült a széken. A hall néhány pillanatig néma volt, a haja most Black fejére került. Aztán a kalap felsikoltott:
- Griffendél!
Ezúttal a taps előtt döbbent csend következett. McGalagony gyengéden leemelte Sirius fejéről a kalapot, és elküldte neki ritka kis mosolyát. Teljesen rémültnek látszott, és kétségbeesetten a mardekáros asztalra pillantott, ahol a két lány, aki korábban zavarta, most sziszegett valamit, összehúzott szemmel. Felállt, és lassan elindult a griffendélesek felé, így ő lett az első új diák, aki a vörös és arany zászló alatt ült.
A válogatás folytatódott. Lily a Griffendélbe került, és mosolyogva ült egy meglehetősen nyomorult Sirius mellett. Amikor végre rá került a sor, Remus még mindig nem tudta kitalálni, mi olyan izgalmas ebben. Nem különösebben tetszett neki, hogy mindenki a zsámolyhoz vezető utat nézte, de mindent megtett, hogy figyelmen kívül hagyja. Normális esetben a farmerja zsebébe dugta volna a kezét, és görnyedt volna a vállára, de az új egyenruhájában ez nem járt volna ugyanilyen hatással.
YOU ARE READING
all the young dudes 1. rész
Fanfictionegy wolfstar story lesz. ez időbe telik míg kibontakozik de szerintem érdemes elolvasni😉