2. fejezet : A Roxfort Expressz

71 3 0
                                    

ELSŐ ÉV

Remus újra végigsimított a fején, majd az orrán, amely még mindig futott. Már előző este óta gondot okozott neki, amikor egy másik fiú megütötte. Az igazság kedvéért, Remus éppen megrúgta. De a fiú - Malcolm White - tizennégy és kétszer tizenegy éves volt. Malcolm viccelődött azzal, hogy Remus egy speciális, retardált fiúk iskolájába jár, és kénytelen volt reagálni. Most fekete szeme volt, amit megbánt. Az iskolában mindenki huligánnak gondolta volna. Bár az igazat megvallva az volt.

Az igazgató lecsapta a kezét a fejéről, és hunyorogva nézett rá. A hatalmas King's Cross jegypénztár közelében álltak, és két peron számát bámulták. Ott volt a kilences, majd a tízes. Az igazgató újra megnézte a levelet a kezében.

"Az Isten szerelmére." – mormolta.

– Át kell rohannunk az akadályon. – mondta Remus. "Ahogy mondtam."

"Ne butáskodj." – mondta az igazgató. – Nem fogok semmi ellen futni.

– Akkor egyedül megyek. Hagyj itt."

Remus nem hitte el teljesen Dumbledore magyarázatát, hogyan juthat el a 9 3/4-re. Ám ekkor kezdtek érkezni a baglyok által szállított csomagok; könyveket és bizarr ruhákat, valamint tollakat és tekercseket tartalmaztak. Dumbledore kitartóan nagylelkű volt az elmúlt hónapban. Átadta Remusnak egy listát azokról a dolgokról, amelyekre szüksége lesz az új iskolában, és megígérte, hogy mindent elküld neki a Roxfort használt készleteiből. Most már Remus hajlandó volt bármit elhinni, amit az öreg mond neki.

Soha nem volt még nála ennyi cucc, és örült, hogy az igazgatónő bezárta őket az irodájába, nehogy a többi fiú ellopja. Most az egészet egy jótékonysági üzlet ütött-kopott bőröndjébe zsúfolták, amit Remusnak bizonyos módon meg kellett tartania, nehogy kinyíljon.

– Nem hagylak el sehol, Lupin. Várj egy kicsit, amíg keresek egy vezérlőt. A menedzsernő gyorsan a jegypénztárhoz sietett, hatalmas háta minden lépésnél imbolygott. Remus lopva körülnézett, majd megnyalta az ajkát. Talán ez volt az egyetlen esélye.

Teljes sebességgel rohant a sorompó felé, hunyorogva közeledett a fém forgókerekekhez. De nem ütött semmit. A légkör megváltozott, és amikor kinyitotta a szemét, teljesen más pályán találta magát, emberekkel körülvéve. Nem emberek. Varázslók.

Maga a vonat hatalmas volt, gyönyörű és régimódi. A Roxfort Expressz. Két kézzel markolta a bőröndöt, és az ajkába harapott. Sok más gyerek is volt, az ő korú és idősebbek, de mindannyian a családjukkal voltak, néhányan sírtak, miközben védelmező anyjuk megölelte és megcsókolta őket. Nagyon kicsinek és magányosnak érezte magát, és jobbnak látta, ha felszáll a vonatra.

Miután bejutott, nem tudta elérni az állványt, hogy felrakja a cuccait, ezért egy üres rekeszt választott, és a bőröndöt maga mellé tette az ülésre. A hideg üvegen keresztül figyelte az emelvényen lévő embereket. Kíváncsi volt, vajon mindannyian varázslócsaládból származnak. Azon töprengett, hogy van-e köztük olyan epizód, mint az övé. De nem gondolta – nem úgy tűnt, mintha bármilyen sebhelyük lenne. Legtöbbjük normál ruhát viselt, mint ő (kivéve a kevesebb lyukat és foltot), de néhányan hosszú, sötét köpenyt és magas hegyes kalapot viseltek. Sok fiúnak volt baglyos vagy macskás ketrece. Még egy lányt is látott egy kis gyíkkal a vállán.

Remus kezdett ideges lenni, a gyomra kavargott. Rájött, hogy annak ellenére, hogy Dumbledore mindent elmondott neki arról, hogy a „fajtája” közelében van, ugyanúgy nem érzi magát a Roxfortban, mint mindig.

Pontosan abban a pillanatban vette észre, hogy valaki bámulja őt az emelvényről. Egy másik fiú volt, egykorú. Magas volt és vékony, de nem sovány, mint Remus. Sötét haja volt, sokkal hosszabb, mint bármelyik fiúnak, akit valaha látott, és elegánsan, vállmagasságban göndörödött. Magasra vésett arccsontja, telt szája és megdöbbentő kék szeme volt. Látva, hogy Remus rábámul, a fiú tökéletes szemöldökét felhúzta, és egyértelműen ezt jelentette: „ Mit nézel ?”

all the young dudes 1. részOù les histoires vivent. Découvrez maintenant