Remus soha senkinek nem mondaná el, de nagyon élvezte a roxforti vizsgaidőszakot. Egész két hétig nem volt óra, és míg mindenki más fejetlen csirkeként rohangált, Remus nagyon nyugodtnak érezte magát az egész miatt.
A többi osztálytársáról ugyanez nem mondható el. Lily Evans a könyvtárban és a közös helyiségekben más diákokat támadott meg, és azt követelte, hogy kérdezzék meg őt a 18. századi goblinlázadásokról. Úgy tűnt, Peter állandóan az orra alatt motyogott magában, és összetörte a kezét. Marlene McKinnon és Mary McDonald, két griffendéles első éves, akit Remus általában igyekezett elkerülni, folyamatosan hisztérikus kuncogásban törtek ki az idegekből. James és Sirius a jelek szerint minden eddiginél nagyobb bravúrral lép fel; lángmentes petárdákat gyújtott fel a folyosókon, és eltűnő varázslatokat hajt végre a gyanútlan diák könyvestáskáin a könyvtárban. Remus nem tudta megmondani, hogy ők ketten csak az általános szorongásos légkörre reagáltak, vagy saját ideges energiájukat űzték ki.
Az idősebb diákok nem éreztek rokonszenvet fiatalabb társaikkal. Frank Longbottom több letartóztatást adott ki a ciklus utolsó hetében, mint egész évben, és még azzal is fenyegetőzött, hogy ötven pontot vesz el a Griffendéltől, ha James és Sirius nem hagyják abba a tintatartók lebegtetését a közös helyiségben. Remus úgy érezte, hogy könnyen mentek – Bellatrix Black egy este valóban átkozta a mardekárosok felét, amiért túl hangosan beszéltek, miközben a NEWT-jaiért tanult. Három napig nem tudtak beszélni – Madam Pomfreynek vissza kellett növeszteni a nyelvét.
Az első vizsgájuk a Charms volt, amelyen Remus jól indult. Csak egy kókuszdiót kellett megbabonázniuk, hogy ír jig-et táncolhassanak, amit magánéletében nagyon könnyűnek tartott. Ő, James és Sirius gond nélkül megbirkóztak, bár Peter kókuszdiója eleinte egyáltalán nem volt hajlandó megmozdulni, majd elvesztette az irányítást, amikor végre elindult, és végül lepördült az íróasztalról, és szétzúzta a járólapokat.
Az átváltoztatás majdnem olyan jól sikerült, bár ez egy trükkösebb téma volt. Az volt a feladatuk, hogy egy szarvasbogárból paprikatartót alakítsanak – Sirius percek alatt végzett ezzel, alig leplezve büszkeségét, miközben McGalagony megjegyezte, hogy ez volt a legjobb példa a kis léptékű átváltozásra, amit az első évtől fogva látott. Remus shakerje nem volt túl rossz, bár még mindig fényes és fekete volt, míg Siriusnak valahogy sikerült elkészítenie a poharát. James porcelánnal próbálkozott, és úgy tűnt, jól tette, amíg McGalagony nem próbált kirázni belőle egy kis borsot, és az kitárta a szárnyait, és kirepült az ablakon, amitől Marlene és Mary felsikoltott. Péter paprikás edényének még egy óra múlva is volt lába és agancsa.
A gyógynövénytan és a mágiatörténet egyaránt írásbeli vizsga volt. Remus meglepte magát azzal, hogy megírta az osztály leghosszabb történelmi esszéjét – a mellette ülő Pétertől kellett plusz pergamentet kérnie. Nyilvánvalóan végül is bőven volt mit mesélni a goblinlázadásokról. A bájitalok könnyebbek voltak, mint várta – emlékezetből kellett gyógyírt készíteni a szemölcsökre. A több éves gyakorlásból származó nagyon jó emlékező Remus tudta, hogy minden összetevő és mennyiség megfelelő, még akkor is, ha felkészülési készségei nem voltak precízek.
A vizsgák között Remus élvezte a szabadság utolsó heteit, hogy vagy a termekben bolyongott, és felkerült a térképére (amikor egyedül volt), vagy kint a tó partján fagylaltozott (amikor a többiek vele voltak). Nemrég talált egy folyosót, amely enyhén csokoládészagú volt, de nem tudta megérteni, hogy ez mit jelent – a konyhák közelében sem volt.
A napok már sokkal melegebbek voltak, és ahogy kinyílt a június, és a tesztelés véget ért, a martalóc fejében huncutság fordult meg.
– Nagynak kell lennie. – mondta James határozottan. Mindig ilyen felesleges kijelentéseket tett, és arra várt, hogy valaki más ötlettel álljon elő, amit jóváhagyhat. – Az utolsó hurránk.
YOU ARE READING
all the young dudes 1. rész
Fanfictionegy wolfstar story lesz. ez időbe telik míg kibontakozik de szerintem érdemes elolvasni😉