8. fejezet : Titkok

41 2 0
                                    


1971. október 5., kedd

A következő telihold ugyanúgy telt, mint az első. Ezúttal a farkas egyértelműen nyugtalanabb volt, mert Remus több mély karmolásra ébredt.

"Egy kis antiszeptikummal gyorsabban gyógyulnak." Javasolta Madam Pomfrey-nek, aki aggódva hajolt föléje a hideg reggel első fényében.

– És varázslattal még gyorsabban. Pálcája legyintésével elmosolyodott. A vágások szinte azonnal bezárultak. Remus csodálkozva bámult rájuk.

– El tudod távolítani a hegeket is? – kérdezte aggódva, Madame Pomfrey szomorúan megrázta a fejét

– Nem Remus, sajnálom.

"Rendben." Felsóhajtott, és az órához öltözött. Ezúttal magával hozta az egyenruháját, és az alagútban hagyta a hodályon kívül, nehogy vissza kelljen mennie a toronyba. Látta a fiúkat az első órán, és azon töprengett, hol volt.

– Ma nem kell órára menned. – mondta Madame Pomfrey. – Nem, ha túl fáradt vagy. Írhatok neked egy indoklást."

"Menni akarok." Válaszolt. – Tényleg nem vagyok olyan fáradt.

Chips meglehetősen komoly tekintettel nézett rá.
"Pillanatnyilag. Attól tartok, hogy az átalakulások az életkorral súlyosbodhatnak.”

– Szóval más, hozzám hasonló pasikkal volt dolga? Már régóta meg akarta kérdezni, de nem tudta, hogyan.

– Nem drágám, ha jól tudom, te vagy az első roxforti diák, aki…

"Harapás?"

– Hogy megharapták. Hálásan folytatta. – De megígérem, hogy tudom, mit csinálok. Mindent elolvastam a témával kapcsolatban."

„Úgy érted, vannak könyvek? Az olyan emberekről, mint én?”

"Nos, igen." Meglepettnek tűnt. Felült az ágyon, amikor Remus befejezte az öltözködést. – Kölcsön tudok adni egyet, ha akarod?

Elgondolkodott, de végül megrázta a fejét.

* * *

Az első időszakban átváltoztattak, de McGalagony nem tartóztatta le, mert nem csinálta meg a házi feladatát – nyilvánvalóan úgy döntött, hogy megengedőbb lesz a telihold napjain. Megígérte vele, hogy legközelebb elviszi őket, ő pedig igent mondott, remélve, hogy őszintén hangzik. James, Sirius és Peter az óra felét azzal töltötte, hogy magára vonja a figyelmét, de rendületlenül figyelmen kívül hagyta őket, amíg McGalagony meg nem fenyegette, hogy szétválasztja a négy fiút.

A folyosón, a Charms felé vezető úton Remus tudta, hogy nincs kiút. Öt percbe telt, mire eljutnak a tárgyalóterembe.

"Azután? Hol voltál?" – csattant fel Sirius, és balra támasztotta.

"Most itt." – válaszolta, és igyekezett felgyorsítani a lépteit.

"Nos, hát." – könyörgött James, és jobbra jött. "Mondd el nekünk! Ez ugyanaz a hely, ahol a múlt hónapban járt?

"Talán."

– Megint földre kerültél? – kérdezte Peter, és igyekezett lépést tartani. Remus átkozta magát, amiért nem gondolt rá – a fogva tartás tökéletes kifogás lett volna.

"Nem."

"Akkor hol-"

– Vigyázz, hova mész, félvér!

Remus túlságosan el volt foglalva azzal, hogy elkerülje a kérdéseket ahhoz, hogy megnézze, hová megy, és egyenesen Pitonba ment, ahogy befordult a sarkon. Remus már idegesen megrántotta a vállát, és megpróbált erősen eltolni mellette.

all the young dudes 1. részWhere stories live. Discover now