Part 17: Első év: tizenkettő

18 1 0
                                    

Remus tizenkettedik születésnapja abban az évben péntekre esett. Általában péntekenként az órák után James arra kényszerítette őket, hogy menjenek el megnézni a griffendéles kviddics edzést, Remus pedig csendesen olvasott magában. Siriusnak azonban sikerült meggyőznie Jamest arról, hogy csak egy edzést hagyhat ki – főleg, hogy még nem is volt a csapatban –, és Remus talán valami mást szeretne csinálni a születésnapján.

Kora reggel három kollégiumi társa ébresztette fel az ágyára, és mind azt kiabálták: „Boldog születésnapot, Lupin!" Nem próbálták megütni, ami azt jelentette, hogy ez a nap már a legjobb születésnapjaként indult.

Reggelinél James és Sirius előremasírozott, félretolva az útból a többi diákot, ahogy közeledtek szokásos helyükhöz, és hangosan bejelentették:

– Félre az útból, kérem!

„Jön a születésnapi fiú!"

– Menjetek tovább, nincs itt semmi látnivaló!

Remus el akart bújni az asztal alá, mire odaértek. Három barátja hatalmasat mutatott be azzal, hogy felszolgálták neki a reggelijét, ahelyett, hogy engedték volna, hogy bármit is vegyen magának. Peter kitöltötte a teáját, James betöltötte a tányérját, míg Sirius kivajazott a pirítósával.

– Muszáj? Remus felnyögött, borzasztóan zavarban.

– Abszolút – mondta James.

– Határozottan – bólintott Peter.

"Megkérdőjelezhetetlenül." Befejezte Sirius.

Remus megrázta a fejét, erősen elpirult, és lenézett az ételére. Amikor végzett – ami eltartott egy ideig, mert szinte mindenből dupla adagot tálaltak neki – mindannyian felálltak, és még mindig szélesen vigyorogtak rá.

"Mit?!" – kérdezte idegesen összerándulva. Ha meg akarják csinálni a születésnapi ütéseket, akkor remélte, hogy gyorsan vége lesz. Talán volt egy varázslós verzió? Végül is lemaradt Sirius születésnapjáról, nem tudta, mire számítson. Péter és Jakab a vállára tette a kezét, és arra kényszerítette, hogy ismét leüljön. Sirius előhúzott egy pipát a köntöse zsebéből, és hosszú hangot fújt. Remus lehunyta a szemét. Óh ne...

"Haaaaaaaaaahhhh, boldog születésnapot neked!" A három fiú teljes hangon üvöltötte: „Haaaah-ppy születésnapot neked! Haaaaah-ppy születésnap kedves Reeeeeeeeeee-mus!"

Most a terem többi tagja csatlakozott, és Remus kezével eltakarta a fejét,

"Haaaaah-ppy birthdaaaaay toooooo youuuuuu!"

"Csípő csípő!" James felkiáltott a székére állva:

"Hurrá!" A griffendélesek kórusban visszaszóltak.

– Ennek legalább vége, és kész – motyogta Remus égő arccal, ahogy befejezték az éljenzést. Péter szánalommal nézett rá,

– Sajnálom, haver, de ebédnél és vacsoránál is ugyanezt tervezik.

* * *

Még mindig át kellett ülniük a bájitalokat a hét utolsó leckéjeként – Remus rájött, hogy még akkor sem, ha minden házi feladatát elvégezte, és megértette az összes szöveget, még mindig nincs természetes tehetsége a bájitalkészítéshez. Ráadásul ez egy unalmas téma is volt, és Slughorn az alvó huzat öt kulcsfontosságú összetevőjén kezdett dörömbölni. Remus elkezdett szunyókálni.

Piton nem zavarta – valójában a folyosón történt incidens óta nem is Remus felé pillantott. Lily mosolyt villantott rá, és boldog születésnapot kívánt neki, mielőtt leforgatta hatalmas smaragdszemét, miközben James és Sirius megpróbálta meggyőzni Slughornt, hogy ne adjon nekik házi feladatot az „alkalom" iránti tiszteletből.

all the young dudes 1. részDonde viven las historias. Descúbrelo ahora