Part 28: Második év: Feltevések

15 1 0
                                    

Hogy a fenébe tudtad kihozni magad az eljegyzésből? – tűnődött magában Remus, miközben vasárnap este lement a pincébe. Egyedül volt; Lily megkérte, hogy még egyszer ellenőrizze a főzetet, amin dolgoztak, mielőtt másnap átadja. Ő személy szerint túlzásnak tartotta, de bűntudatosan tudatában volt annak, hogy Evans eddig a munka oroszlánrészét végezte.

Sirius problémája egész nap ott motoszkált a fejében. James mindannyiukat azzal vádolta, hogy karácsonyig találjanak megoldást, de Remus nem látta, mit lehetne tenni. Korábban soha nem gondolt eljegyzésre, házasságra vagy családi becsületre. Ezek mind felnőtt dolgok voltak. A tizenhárom éves fiúknak nem kellett volna aggódniuk miattuk. De aztán, úgy gondolta, befordult a lépcső utolsó kanyarulatába, és a tizenkét éves fiúknak sem kellett attól tartaniuk, hogy havonta egyszer szörnyeteggé változnak.

Nagyot sóhajtott, és kinyitotta a bájitaltanterem ajtaját. Undorára Perselus Piton már bent volt, és a saját főzetét keverte. Tekintetük találkozott, és Remus egy pillanatra megdermedt, majd megfeszítette a vállát, felemelte az állát, és egyenesen a saját üstjéhez lépett, úgy döntött, hogy figyelmen kívül hagyja a másik fiút.

De nem tudta nem észrevenni, hogy a bájitalja kissé eltér Pitonétól, ami nem lehet jó jel. Az övék merész, királykék volt, sokkal sötétebb, mint amilyennek lennie kellene. Nyilvánvalóan Piton is észrevette.

– Még több levendulát kell hozzáadnod. – mondta orrszerűen, fel sem nézve a kavarástól. – Legalább még egy teáskanál.

"Ja, igaz." Remus összevonta a szemöldökét. – Ha megfogadom tőled a tanácsot.

– Aligha fogom tönkretenni Lily főzetét, igaz? Piton visszaköpött.

Remus elgondolkodott ezen. Igaz, Perselus általában kellemetlen viselkedése ellenére a martalócok csak annyit tudtak róla, hogy szinte bármit megtenne Lily Evansért. Furcsa volt, de Remus nem volt az, aki bárkit is elítélt furcsasága miatt.

Belekanalazott még egy kis levendulát, és megkeverte. Egyszerre halványabb, égkék árnyalatot kapott a bájital, és kedves, álmodozó aroma szállt fel belőle. Piton önelégült kattogást hallatott a nyelvével, és becsukta a saját üstje fedelét, és indulni készült.

"Szia Sev!" hang hallatszott az ajtóból: „Ó, Remus..."

Lily volt. Kicsit zavarban volt. Remus a homlokát ráncolta,

– Azt hitted, megegyeztünk, hogy ma este megnézem?

– Hm, igen, megtettük... csak... kétszeresen ellenőriztem. Általában sápadt arca élénkvörös volt.

– Nem gondoltad, hogy megjelenek?

Piton gúnyosan horkantott kifelé menet. Remus küzdött a késztetéssel, hogy egy kanalat dobjon zsíros feje hátsó részére. Lily nem vette észre, már átment a szobán, és lenézett az üstbe.

– Nos, nagyon sok letartóztatást kap – mondta diplomatikusan. Perselus kisöpört a szobából. „Ó, hú, sokkal jobban néz ki, mint ma reggel. Csináltál valamit?"

"Több levendula hozzáadva."

"Igazán? Szép, most pontosan úgy néz ki."

– Hát... – dörzsölte meg a tarkóját, és az ajtóra pillantott. Piton hallótávolságon kívül volt. – Igen, csak azt hittem, hogy kell hozzá.

– Akkor nincs mit tenni. Úton vagy vissza a közös helyiségbe?

"Igen."

Együtt sétáltak. Lily jó hangulatban volt,

all the young dudes 1. részWhere stories live. Discover now