Part 24: Második év: bájitalok, ismét

20 1 0
                                    

Minden beszéde ellenére Remus várt. Nem látta, hogy sok választási lehetősége van, azon kívül, hogy közvetlenül Dumbledore-hoz fordul, és kéri, hogy küldjék vissza St Edmundba – és nem volt teljesen biztos benne, hol van Dumbledore irodája. Nem jutott odáig a térképpel. A térkép – jobb, ha ezt hátrahagyja. Sirius és James be tudta fejezni.

Ő legalább nem volt fáradt többé. A csomagtartóján ült, és órákon át mocorgott. Arra gondolt, hogy lemegy ebédelni – de mi van, ha ott akarnak beszélni vele mindenki előtt? Helyben maradt. Egyébként nem volt éhes. Próbált olvasni, de nem tudott elég sokáig koncentrálni.

Remus gondolatai gyakran visszakalandoztak a Siriusszal folytatott beszélgetésére – vitájára. Nem volt biztos benne, mit érez ezzel kapcsolatban. Egyrészt, miután a kezdeti rémület elmúlt, láthatta, hogy Sirius kedves akar lenni. Ha valóban tudta tavaly karácsony óta, akkor valószínűleg esze ágában sem volt elmondani másnak. És legalább tisztességesen figyelmeztette Remust. De másrészt igaz, amit Remus mondott. Csak azért, mert James Sirius legjobb barátja volt, még nem jelentette, hogy bármilyen védelmező érzése támadna Remus iránt. Természetesen barátok voltak, de csak azért, mert kollégiumi társak voltak. Remus nem tudott kviddicsezni, nem volt jó családból, nem volt pénze. Mindezeken felül, vajon Potter tökéletes hírneve lehetővé tenné, hogy egy sötét lénnyel társítsa magát?

Ami Siriust illeti – Sirius még a saját testvérének sem tudta megbocsátani, hogy egy másik iskolaházban van. Ha a család nem számít neki, akkor miért számítana a barátság?

Közvetlenül a négy órai csengő megszólalása után Remus három lépést hallott felfelé a lépcsőn. Felállt, megfeszítette magát. James lépett be először, nagyon komolynak tűnt, és valahogy idősebbnek mindegyiküknél. Sirius lépett be mögötte, arckifejezése kifürkészhetetlen, nyoma sem volt a korábbi érzelmeknek. Peter volt az utolsó, aki – mint általában – nagyon kényelmetlenül érezte magát, és nem érezte magát.

– Szia Remus – mondta azonnal James. Mindannyian egymással szemben álltak, a szoba nagyon kicsinek tűnt, még nyitott ablak mellett is.

"Szia." – válaszolta Remus, és igyekezett egyszerre mindhármukon tartani a tekintetét.

"Hogy érzed magad?"

"Bírság."

– Nézze, haver, rögtön rátérek, oké? James az ujjaival a hajába túrt, idegesen nyelt – Remus látta, hogy az ádámcsutkája dolgozik. – Észrevettük... hát nem tudtuk nem észrevenni, hogy sokat vagy távol, a kórház szárnyában. Minden hónapban, nagyjából"

Peter lelkesen bólogatott mögötte, és Remus érezte, hogy a semmiből feltör a gyűlölet. Elfojtotta, és inkább James szemébe nézett. Már vadállatnak hitték. A legjobb, ha nem erősíti meg.

"Rendben." Mogorván mondta.

– Igen – bólintott James, mintha teljesen normálisan beszélgetnének. „Minden hónapban... telihold körül."

Hagyta, hogy a levegőben lógjon. Remus egyre türelmetlenebb lett, hogy túl legyen rajta,

– Csak mondd, James.

– Vérfarkas vagy? Gyorsan kijött az egész, és James tekintete végre lesütött, mintha szégyellte volna, hogy megkérdezte.

Remus Siriusra pillantott, aki még mindig elszántan bámult rá. Peter az alsó ajkát harapdálta, szeme Remus és James közé vándorolt. Remus megrántotta a vállát.

"Igen." Előrenyújtotta az állát, mintha meg akarná ütni Jamest. Tök mindegy; készen állt rá.

James kilélegzett,

all the young dudes 1. részTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang