4. fejezet : Telihold

43 3 0
                                    

1971. szeptember 5., vasárnap

Remus a hét hátralévő részét azzal töltötte, hogy a lehető legnagyobb mértékben figyelmen kívül hagyta a többi fiút. Ezt a technikát a St Edmund's-ban tökéletesítette – jobb volt észrevétlen maradni, jobb volt, ha senki sem tud rólad semmit. (Még mindig kapott néhány „véletlen” bökést, és néha bedugta a fejét a vécébe, de általában senki sem vette célba őt.) Természetesen James, Sirius és Peter egyáltalán nem hasonlítottak a St Eddy fiúkhoz. Olyanok voltak, akiket az igazgatónő „jó családból” hívott volna.

Sirius és James különösen gazdag családból származott, tudta, ahogyan az otthonukról és a hangsúlyaikról beszéltek – minden magánhangzót és minden mássalhangzót tisztán ejtettek ki. Remus figyelmesen hallgatta, és úgy döntött, hogy folyamatosan H-t kezd kiejteni.

Nem csak az volt a baj, ahogy beszéltek, hanem amit mondtak. Remus felnőttekkel körülvéve nőtt fel, akik állandóan azt mondták neki, hogy "fogd be!" és azoktól a srácoktól, akik kiszemelték, hogy bolond vagy, ha a szükségesnél többet beszélsz. James és Sirius úgy beszéltek, mint egy könyv szereplői; nyelvezetük tele volt leíró metaforákkal és maró szarkazmussal. Élénk humoruk Remus szerint sokkal ijesztőbb volt, mint egy ütés – legalábbis ez rövid életű volt.

Eddig úgy kerülte a fiúkat, hogy sétálni ment a kastélyban. St Edmundnál személyes szabadsága némileg korlátozott volt, és ideje nagy részét egy szobában töltötte bezárva. A Roxfortban bárhová mehettél, ahová csak akarsz, és Remus elhatározta, hogy megvizsgálja ennek a bizarr helynek minden szegletét.

A diákok térképeket kaptak, hogy tájékozódjanak a kastélyban, de Remus nagyon hiányosnak és leegyszerűsítettnek találta azokat. Nem jelölte meg például azt a titkos átjárót, amelyet felfedezett, és amely az alagsorból a második emeleten lévő lányfürdőbe vezetett. Abszolút fogalma sem volt, miért van szüksége bárkinek is egy közvetlen utazásra a két hely között, és amikor először vezetett, egy különösen dühös szellem fogadta, aki szappant fröcskölt rá. Remus szerint hasznos lett volna, ha a térképet a portrékhoz hasonlóan animálják – legalább így nyomon tudják követni a lépcsők mozgását. Biztos volt benne, hogy még az egyik szoba is elköltözött, úgy tűnt, hogy soha nem volt ugyanazon a helyen.

Vasárnap délután Remus rettegni kezdett a hétfő eljövetelétől, amely a telihold utáni napon kívül az első tanítási nap is lesz. Vacsora után – amelyet Remus egyedül készített, néhány hellyel távolabb Siriustól, Jamestől és Petertől – átsietett McGalagony irodájába. Együtt várta a védőnővel, akit már bemutattak neki. Kedves nő volt, de egy kicsit nyűgös.

– Jó estét, Mr. Lupin. McGalagony elmosolyodott. "Köszönöm, hogy ilyen pontos voltál. Kövess minket."

Remus meglepődött, amikor a két nő nem a tömlöcbe vitte, ahogy elképzelte, hanem a kastélyból, egy nagy, göcsörtös fa felé. A hatalmas repülőgép a közelmúltban bővítette a területet – Dumbledore beszédében kifejtette, hogy a fát egy volt diák adományozta. Remus úgy gondolta, hogy aki adományozta, biztosan utálja az iskolát, mert a fa nemcsak félelmetesnek tűnt, hanem abszurd módon erőszakos is.
Ahogy közeledtek, McGalagony professzor valami olyan hihetetlen dolgot művelt, hogy Remus majdnem felsikoltott a döbbenettől. Úgy tűnt, eltűnt – hirtelen zsugorodni kezdett, amíg a férfi már nem látta. A helyén egy hajlékony cirmos volt sárga szemekkel. Madame Pomfrey egyáltalán nem tűnt meglepettnek, amikor látta, hogy a macska a fa törzse felé rohan anélkül, hogy megütötték volna, és a kéreg egyik csomójához nyomta a mancsát. A fa azonnal lefagyott. Remus és Madam Pomfrey folytatta, bebújva a fa alatti mélyedésbe, amit Remus korábban nem vett észre. Odabent McGalagony, ismét egy boszorkány találtak rájuk várva.

Az átjárót gyengén világították meg fáklyák, amelyek zöldes fényt adtak, és egy ajtóban végződtek. Kinyílt egy kis házikó, amely egy ideje elhagyatottnak tűnt. Az ablakokat bedeszkázták, az ajtókat pedig bereteszelték.

"Itt vagyunk." McGalagony megpróbálta tompítani a hely komor hangulatát. – Remélem, megérti, hogy nem maradhatunk veled, de ha akarja, Madame Pomfrey megvárhat kint, amíg az… átalakulás be nem fejeződik?

Remus vállat vont.

– Megbirkózom egyedül. Hogyan jutok vissza holnap reggel?”

– Eljövök érted, amint felkel a nap. Madame Pomfrey biztosította. – Leragasztom és elküldöm az órára, mielőtt bárki észreveszi, hogy elmentél. Mosolygott, de a szeme szomorú volt. Remust kényelmetlenül érezte. Valójában eljött az az idő este, amikor mindentől kényelmetlenül érezte magát, viszketett a haja, a bőre túl feszes volt a testéhez képest, és a testhőmérséklete megemelkedett.

– Jobb lesz, ha mész. – mondta gyorsan, és bemerészkedett a csupasz szobába. Az egyik falhoz egy kiságy volt, tiszta lepedőkkel. Úgy tűnt, odatették neki.

A két nő elment, bezárta maguk mögött az ajtót. Megint hallotta McGalagony motyogását, és azon tűnődött, milyen varázslatokat varázsol a házra. Mindenesetre határozottan jobbak voltak, mint az ezüstözött.

Egy pillanatig ült az ágyon, majd nyugtalanul felkelt. Össze-vissza járkált a szobában. Néha olyan volt, mintha a farkas belopózott volna az elméjébe, mielőtt átvette volna az irányítást teste felett, és ahogy a sötétség kirajzolódott, érzékei kiélesedtek, gyomrában égni kezdett az éhség. Remus gyorsan levetette a ruháit, nem akarta eltépni. Halk szívdobogás kezdődött az ízületeiben, és lefeküdt a kiságyra. Ez volt a legrosszabb rész. Szívverése a fülében dörgött, és esküdni tudott, hogy hallja az inak csikorgását, ahogy húzzák őket, csontjai és fogai egymásnak ütődtek, ahogy megnyúltak, koponyája megrepedt és megrepedt.

Addig nyögött és sikoltozott, amíg a fájdalom túlságosan elviselhetetlenné vált, és sikoltozni kényszerült. Remélte, hogy elég messze van az iskolától, hogy senki ne hallja meg. Összességében körülbelül húsz percig tartott – bár soha nem időzítette. Aztán a dolgok zavarossá váltak, nem mindig emlékezett, mi történt, amikor farkassá változott. Nagyon homályosak voltak az emlékek a Roxfortban töltött első éjszakáról, a szokásosnál kevesebb sérüléssel ébredt fel. Valószínűleg azért maradt, hogy kiszimatolja az ismeretlen területet, hogy próbára tegye határait. Egyszer bizonyára az ajtóknak és az ablakoknak próbált dőlni, mert a következő napokban zúzódások foltjai voltak a teste bal oldalán.

A visszaváltoztatás ugyanolyan kényelmetlen volt – zúzó, nyomasztó érzés járta át egész testét, amitől elakadt a lélegzete és fájt. Letörölte könnyeit, és lassan bebújt a kiságyba, hálás volt, hogy nyugodtan aludhat, mielőtt a nap teljesen felkel.

Madame Pomfrey visszatért, ahogy ígérte. Megnyugtató hangon beszélt, és hűvös kezét lázas homlokára tette.

– Nem tetszik, ahogy kinézel. - mondta, amikor kinyitotta álmos szemét. „Abszurd azt gondolni, hogy ilyen körülmények között egy egész napos leckét követhetsz. Kimerült vagy!”

Soha senki nem aggódott érte ennyire, ez kényelmetlenül érezte magát. Eltolta magától, magára húzta a ruháját.

"Jól vagyok. Menni akarok."

Megitatta vele, mielőtt felkelt – hideg volt és fémes íze volt, de jobban érezte magát, miután megitta. A Griffendél-toronyhoz sietett, hogy a lehető leggyorsabban egyenruhába öltsön – nem akarta kihagyni a reggelit, éhezett.

"Hol voltál?!" James odament hozzá, amikor Remus hirtelen belépett a szobába. A többi fiú már fel volt öltözve, makulátlanok voltak – kivéve James haját, ami mindig hátul lebben a levegőbe.

"Most itt." Remus elment mellette, hogy összeszedje a holmiját.
"Jól vagy?" – kérdezte Sirius. "Furcsa vagy."

– mordult fel válaszul Remus.

– Menjen a picsába!

– Csak próbálunk kedvesek lenni. – mondta Peter csípőre tett kézzel. Mindannyian Remust bámulták, aki éppen le akarta venni az ingét, amikor eszébe jutott a sérülése.

"Mit?" – morogta. „Akarsz nézni, amíg felöltözök? Ti gazdag gyerekek még mindig kibaszott köcsögök vagytok. Felöltözve vonult be a fürdőszobába, és becsapta maga mögött az ajtót. Néhány pillanat múlva hallotta, hogy Peter panaszkodik, hogy mennyire éhes, és a három fiú elment.

all the young dudes 1. részWhere stories live. Discover now