ROZDZIAŁ 22 - Żegnaj

39 7 0
                                    

Pepper

To chyba nie był dobry pomysł.

Ale poszłam wcześniej do kościoła, żeby spotkać się z Saffron.

Nie wiedziałam dlaczego, poza tym, że przez cały ranek byłam pobudzona, spodziewając się zobaczyć mamę i wszystkich emocji, które mogły z tego wyniknąć, a czułam się lepiej, móc stawić temu czoła, niż siedzieć i czekać, aż to się stanie.

Ale też, choć to było śmieszne (bo to się nie wydarzyło), zastanawiałam się, czy nie wpadłabym na któreś z moich braci lub sióstr.

Nie, powtarzam, choć to było śmieszne, miałam nadzieję, że to wpadnę.

Jeszcze się z tym nie zmierzyłam. Pomysł, że mieszkam w mieście, gdzie niecałą godzinę drogi ode mnie miałam krewnych, których nigdy nie spotkałam i może nigdy nie spotkam. Jak mogłam przejść obok jednego z nich i nigdy się nie dowiedzieć, że są częścią mojej rodziny. Jak to było, że nie znałam ich wieku. Ich imion.

Nic.

To nie było pod moją kontrolą. Nic nie mogłam na to poradzić. Więc musiałam popracować nad odpuszczeniem tego.

Ale wiedziałam, że to zajmie wiele sił i czasu, a miałam już dużo do przepracowania.

Ze względu na mamę ubrałam się odpowiednio, pojechałam, zaparkowałam na parkingu kościelnym i weszłam do kościoła.

W przedsionku zewnętrznym nikogo nie było, a po wejściu nie znalazłam nikogo w sanktuarium.

Wydawało się, że to do mnie przemawia.

Kościoły powinny żyć. Z ludźmi polerującymi rzeczy lub modlącymi się, organizującymi śpiewniki lub układającymi kwiaty. Chóry ćwiczą (w Tabernakulum Prawdziwego Światła nie było chóru, nawet organów, coś, czego nigdy nie lubiłam w chodzeniu do kościoła, nie było radości ani ich egzaltacji w uwielbieniu, tylko wykłady i pontyfikaty). Odbywają się próby ślubne.

Wiedziałam, że jest późny poranek w dzień powszedni.

Ale nadal...

Coś.

Gwar społeczności.

Duchowość.

Nie to... próżnia.

I, oczywiście, nie było młodych, długowłosych młodzieńców, kłębiących się w ławkach.

Wyszłam z sanktuarium myśląc, że popełniłam błąd, że pokazałam piętnaście minut za wcześnie, bo to oznaczało, że czternaście minut będę kręciła się i czekała.

Na tę myśl usłyszałam głosy.

Nadchodziły z odległej strony, gdzie korytarz prowadził do nieznanych części budynku.

Prawdopodobnie to nie była moja siostra, która przyszła, by mnie spotkać, bo mnie tam jeszcze nie było.

I to zdecydowanie nie była moja sprawa.

Wiedziałam, że nie powinnam iść w tym kierunku.

Ale biorąc pod uwagę wszystko, co wiedziałam o tym kościele i jego przywódcy, ciekawość mnie pokonała.

Więc poszłam.

Wyjrzałam zza rogu i na końcu zobaczyłam Saffron stojącą z mężczyzną.

Nie z wielebnym Clyde'm, jej narzeczonym (jak gdyby).

Nie.

Dużo młodszym mężczyzną, zbliżony wiekiem do Saffron, wysokim, z czarnymi włosami.

Był też szczupły, ale dobrze zbudowany.

Dream KeeperOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz