3. Komea poika

339 22 1
                                    

Pääsin viimein luokkaan, johon Niko ja Joonas olivat jo tulleet. Menivät varmaankin jotain oiko reittiä. Menin heidän luokseen.

"Siis se Aleksi. Tiiätte kyllä Aleksi Kaunisvesi. Se ei oo mykkä! Legit se puhu mulle äskö!" Nauroin. "Ei saatana. En ois uskonu." Niko naurahti. Luokkaan asteli musiikin opettajamme Juho. Hänellä on pitkä parta ja kalju. Yrittää esittää rokkistaraa, muttei se ole lähelläkään sitä.

"Nonii luokka! Mähä tosiaan jaoin teijät ryhmiin ja teille soittimet!" Juho selosti. Luokan ovi avattiin ja sisälle asteli Aleksi 5min myöhässä. "Missäs sitä oltiin?" Juho kysyi kohottaen toista kulmakarvaansa. Aleksi ei vastannut vaan sulki oven ja tuli kuuntelemaan puhetta.

"Tuolla luokan perällä on lappu missä kerrotaan ryhmänne ja soittimenne. Menkää katsomaan sieltä." Juho kertoi.

Kaikki ryntäsivät katsomaan lappua, kun taas minä ja Aleksi jäimme hännille. Katsoin häntä päästä varpaisiin. Onhan Aleksi komea, mutta vitun urpon näkönen. En panis. Vähä smash mut kuitenki pass. Jos Aleksi olis pahapoika nii olisin legit rakastunu siihen. Kaveri mielessä siis.

"Päästii samaa!!!" Joonas hihkaisi Nikolle. Just. Kivat heille. Joonas ja Niko tuli luokseni. "Niko laulaa, minä soitan kitaraa, ja muista en tiedä." Joonas suunnitteli. "Mihin mä menin?" Kysyn. "Ei katottu." Niko sanoi. "No vittu kiitos." Tuhahdin ja menin etsimään oman nimeni.

Ryhmä 2: Saana Kautto laulaja, Aleksi Kaunisvesi rummut, Olli Matela basso, Miika Järvinen kitara

No voi helvetti. Haistakaa paska. Saana oli vitullinen saatana joka vinkuu ku joku vinkulelu jos ei saa mitä haluaa, Miika on joku vitun emo joka puhuu koko ajan ja ajattelee koko ajan et on kaikessa paras, ja Aleksi ei osaa puhua. Sanomattakin selvää että olen paras soitossa. Olen harrastanut bassoa ihan eskarista asti.

Huomasin Aleksin menevän rummuille. Saana meni kysymään -tai valittamaan- jotain Juholta. Miika meni hakemaan sähkökitaran ja yhdisti sen vahvistimeen. Minäkin menin hakemaan basson. Koulun bassot on iha saatanan huonoja.

Yhdistin basson vahvistimeen ja aloin soittamaan jotain Musen biisejä. "Meijän pitää sopia joku yhteinen biisi!!! Jotain balladia sitte. En suostu mitään rap rockia." Saana inisi. "Mähän en balladia soita." Tuhahdin. "En mäkää. Tottakai mä osaisin, mut mä en halua." Miika yhtyi keskusteluun.

Käänsin katseeni Aleksiin joka katsoi meitä. Voisi hän nyt vähän edes puhua. "Me soitetaan balladia! Mä suostun laulamaan vain balladia. Vaihtakaa laulajaa jos ei käy." Saana sanoi topakasti.

"Mites täällä sujuu?" Juho tuli luoksemme. "Paskasti ton kusimulkun takia." Sanoin katsoen Saanaa halveksuvasti. "Hei tänne ei olla tultu haukkumaan! Mikä on ongelma?" Juho kysyi. "Noi ei suostu soittamaan balladia. Ne haluu vaan jotain rock hevi paskaa." Saana vänkäsi. Juho huokaisi.

***

Tunti loppui viimein. Emme saaneet mitään muuta aikaiseksi kuin tappelun. Mä en tajua mikä Joonakselle ja Nikolle on tullu ku ei päästä niitte messii. Toisaalta mua ei kiinnosta koska pystyn hankkimaan kavereita mistä tahansa.

Päätin mennä välkäksi sen tyttelin luokse joka tuli puhumaan mulle aamulla. Voisihan se kelvata yhdeksi välkäksi.

Pääsin matikan luokan eteen, ja jouduin odottamaan häntä parisen minuuttia ennenkuin hän tuli luokasta ulos. Nojasin seinää vasten ns mun olkapäällä. "Moi Olli!" Tuo tervehti pirteästi. "Moikka Neea!" Jotkut hänen kaverinsa huikkasi ja lähti tiehensä. "No moi Neea." Hymähdin. "Mitä sä täällä?" Neea kysyi. "Ootin sua muru." Flirttailin. Enhän mä oikeasti pidä Neeasta. Miten mä muka saisin seksiseuraa jos en näin? Neea punastui. Tästä tulee helppoa. Otin Neean kädestä kiinni ja lähdin kuljettamaan häntä johonkin. Jos nyt pääsen nuolemaan hänen kanssaan niin ollaan jo huomenna sängyssä.

Menimme istumaan aulan sohville. "Saanko suudella sua?" Kysyin pienen hiljaisuuden jälkeen. Sano joo, sano joo, sano joo. "Mm joo..." Neea mumisi. Siirsin huuleni hänen omilleen. Huomasin sivusilmällä Aleksin. Henkäisin liian kovaa että sylki meni henkeeni. Aloin yskimään. Erkanin suudelmasta. Neea kurtisti kulmiaan minun yskiessä. Katsoin takaisin siihen kohtaan missä Aleksi on. Hänen blondit hiukset on jotenkin upeat, ja hänen sivuprofiilinsa. Vau. En ole kyllä ennen nähnyt yhtä komeaa poikaa kuin Aleksi.

"Sä kuolaat." Neea sanoi. Nielaisin äkkiä ja pyyhin hupparin hihalla suupieleni. Mitä helvettiä mä ajattelen?

Boys don't cry // OleksiOù les histoires vivent. Découvrez maintenant